• OMX Baltic0,08%319,07
  • OMX Riga0,28%980,42
  • OMX Tallinn0,19%2 232,88
  • OMX Vilnius−0,31%1 504,85
  • S&P 5000,42%7 798,22
  • DOW 300,43%51 452,11
  • Nasdaq 0,55%27 344,18
  • FTSE 1001,02%10 548,49
  • Nikkei 225−0,02%69 030,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,9
  • OMX Baltic0,08%319,07
  • OMX Riga0,28%980,42
  • OMX Tallinn0,19%2 232,88
  • OMX Vilnius−0,31%1 504,85
  • S&P 5000,42%7 798,22
  • DOW 300,43%51 452,11
  • Nasdaq 0,55%27 344,18
  • FTSE 1001,02%10 548,49
  • Nikkei 225−0,02%69 030,92
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,9
Kauba maksustatav väärtus ei pruugi sisaldada ainult rahaliselt väljendatud summat, seisab uues käibemaksuseaduses.
Käibemaksuseaduse paragrahvi 12 uue sõnastusega täpsustatakse, et maksustatava väärtuse võib moodustada lisaks kauba müüjale või teenuse osutajale tasutud summadele kõik muu, mida võib käsitada tasuna kauba või teenuse eest, kirjutas vastilmunud raamatus "Maksuviidad 2009" Baker Tilly Baltics OÜ maksukonsultant Regina Valge. Seejuures ei pruugi n-ö kõrvaltasud olla väljendatud rahalise summana.
Raamatust selgub ka, et väärtus, mille pealt käibemaksu arvestatakse ning mida käibedeklaratsioonis näidata tuleb, ei ühti alati selle tehingu väärtusega, mida pooled ise kajastavad.
Selle aasta 1. jaanuarist tuleb kauba kunagise soetusmaksumuse või omahinna asemel käibemaks arvestada, deklareerida ja maksta konkreetse kauba võõrandamise või muu nimetatud toimingu tegemise ajal kehtivast tegelikust hinnast.

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele