Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BLRT reageerib müügimahu kukkumisele palgakärbetega

    Samas ulatuses vähendati ka BLRT Grupi juhtkonna töötasusid.
    "Grupisiseste arutelude käigus leiti üksmeelselt, et kõigile osapooltele on parem katsuda raskustest koos üle saada mõnevõrra sissetulekuid vähendades. Alternatiiviks oleks olnud koondada märgatavalt suuremas mahus kui praegu," kommenteeris ettevõtte kommunikatsioonijuht Anu Hallik.
    Hallik selgitas, et mahtude vähenemist mõjutab see, et 30 protsenti laevastikest on töö peatanud ja vanametalli hind on langenud 30 protsenti.
    Väga palju mõjutab Halliku sõnul BLRT tegevust ja tulemusi asjaolu, et enamikul ettevõtte sihtturgudel on valuutad devalveerunud, mis teeb tootmise ja teenuse krooni euroga seotuse tõttu märgatavalt kallimaks - 30 protsenti on odavnenud Poola, Rootsi Venemaa ja Suurbritannia valuutad, Norra kroon isegi 40 protsenti.
    Halliku andmetel on praeguseks - novembrist märtsini -koondatud Eestis töötavast ligi 2000 inimesest 20. Töötasusid alandati kuni müügimahtude taastumiseni.
    Eesti Masinatööstuse Liidu arendusdirektor Aleksei Hõbmägi rääkis Äripäevale, et vaatamata üldisele majanduslangusele läheb spetsiaalseadmeid tootvatel masinatööstuse ettevõtetel endiselt hästi.
    "Meil ei ole veel esimese kvartali andmed koos, kuid on ettevõtteid, mil erilist langust näha ei ole," ütles Hõbemägi masinaehitussektori olukorrast rääkides. Hõbemägi lisas, et eksport sujub neil ettevõtetel, mis tarnivad Lääne-Euroopasse spetsiaalseadmeid. Samas on käibelangusega ettevõtete seas nii neid firmasid, mis ekspordivad oma toodangut, kui ka neid, mis toodavad kohalikule turule. Hõbemägi ütles, et ettevõtte käekäik sõltub eelkõige sellest, mis sektorit teenindatakse. Kehvalt läheb näiteks autotööstuse varustajail.
    Hõbemägi ütles samas, et laevaehitajatel läks veel möödunud aasta lõpul üsna kenasti ja langustrendi näha polnud. "Arvestades turu üldist seisu, polnud see üllatav," kommenteeris Hõbemägi BLRT käibe vähenemist ja sellest tingitud palkade kärpimist.
    Maailma üks tuntumaid laevaehitajaid Gdanski laevatehas ning selle naabruses asuv Gdynia tehas võitlevad ellujäämise nimel.
    Hiilgeaegadel 17 000 inimesele tööd andnud Gdanski laevatehases töötab praegu alla 3000 laevaehitaja. Laevatehas, mis valmistas 1970ndatel kuni 35 laeva aastas, ehitas eelmisel aastal vaid viis alust.
    Kui majanduslangusele vastu ujuv Poola majandus on pärast kommunismi lagunemist kaasajastatud ning produktiivne, siis metallitööstus tegutseb tihti vanades, endistes sõjaväetööstuse valdustes.
    Ekspertide hinnangul on ehitus üle mehitatud, samas napib oskustega spetsialiste ning töö toimub aegunud tehnikaga. Samuti on osa töösse minevatest laevatellimustest sõlmitud viis aastat tagasi, mil nii tööjõu- kui ka materjalihinnad olid soodsamad, vahendas Euronews.
    Euroopa Liiduga ühinemisest saadik on Poola laevatehaste elushoidmiseks andnud 3 miljardit eurot, kuid ühendus on seadnud karmid konkurentsireeglid välisfirmadele.
    Euroopa Komisjon soovitas eelmisel aastal laevatehased müüa. Kui Gdanskil on võimalus leida välisinvestor, siis linnast põhjas asuv Gdynia 4000 laevaehitajat kaotavad suve hakul töö. Gdanski linnapea Andrzej Bojanovski ennustab, et laevade ehitamine siiski jätkub, kuigi tõenäoliselt väiksemas mahus.
    Poola laevaehitus on mahult maailmas viies - Lõuna-Korea, Jaapani, Hiina ja Saksamaa järel. Erinevalt teistest võitlevad Poola laevaehitajad ellujäämisega.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.