• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2250,72%43 688,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2250,72%43 688,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 21.08.09, 21:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti osaleb suures raudteetransiidis vaid teoreetiliselt

Siiamaani osaleb Eesti regulaarsete veoste organiseerimises raudteed pidi vaid teoreetiliselt.
Möödunud sügisel kavatses Eesti Raudtee liituda Leedu projektiga Viking, mis ühendaks Musta merd Baltimaadega marsruuti pidi Ilitševsk-Minsk-Klaipeda. Arutati marsruudi pikendamist Tallinnani, kuid kuna terve rongikoosseisu jaoks veoseid ei jätkunud, osales Eesti projektis vaid sõnades.
Analoogne olukord on uue projektiga Zubr, mis kulgeb mööda raudteemarsruuti Minsk-Riia, ehkki eestvedajad pakuvad regulaarvedu Tallinnani.
Eesti Raudtee teatel töötab ettevõtte juhtkond nii selle kui teiste projektidega. "Ent kuni pole veoseid, mida saaks regulaarselt neid marsruute pidi saata, on Eesti osalemine projektides puhtalt teoreetiline," märkis ettevõte.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Möödunud aasta juulis läbis Valgevenest teele saadetud rong pooleteise ööpäevaga 700 kilomeetrit ja vedas Riia sadamasse 26 Valgevene ettevõtte Naftan tsisterni. Esimesel poolaastal suurenes Vikingi marsruuti pidi veetud konteinerite maht 5,1% 18 200 teuni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele