• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 11.11.09, 09:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata ametnike igakuiseid sõidukulusid!

Äripäev noppis välja vaid murdosa ministeeriumite esitatavatest sõidukulude maksetaotlustest, et näitlikustada, kui palju kulutavad riigiametnikud igakuiselt EL Nõukogu istungitel käimiseks.
 Ilmneb, et kõige odavamad ametnike sõidukulud jäävad 4000-5000 krooni lähistele, kuid kalleimad ulatuvad ligikaudu 12 000 kroonini.
Suurem osa sõidukulude maksetaotlusi puudutavad septembri-oktoobri kulusid, mõned taotlustest ka varasemat selleaastast perioodi.
Rahandusministeeriumi EL maksete osakonna juhataja Karin Viikmaa sõnul hüvitatakse kulud sihtkohta sõitmiseks ja naasmiseks (lennuk, buss, rong, laev), kuid kohalikku transporti ei hüvitata (takso, metroo või muu linnatransport).

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kusjuures eelistada tuleb odavamat transpordiliiki (näiteks kui valida on rongi või lennuki vahel). Samuti hüvitatakse lennujaama- ja sadamamaksud ning reisikindlustus," lisas osakonna juhataja.
Iga asutus vastutab ise lennupiletite hankimise eest ning seega ka võimalikult soodsate piletite saamise eest, rahandusministeeriumil puudub alus piiranguid sätestada.
"Piletite hinnad on väga erinevad ning sõltuvad paljuski sellest, kui pikalt on lähetus ette planeeritud, aga ka lähetuse toimumise ajast, lennumarsruudist, lennufirmast. Hanked või pakkumiste võtmised korraldab iga asutus vastavalt oma reeglitele, üldjuhul on asutustel kindlad partnerid, kelle kaudu soodsamaid tingimusi saadakse. Samas  kui soodsam lennupilet tähendab seda, et lisaks tuleb ka sihtkohas ööbida, siis võib olla kokkuvõttes soodsam eelistada kallimat piletit. Üldjuhul ametnikud äriklassi ega ka paindlikku turistiklassi ei kasuta, kuid see on samuti asutuse siseste reeglitega sätestatud," selgitas Viikmaa.
ELi Nõukogu eraldab igal aastal kindla protsendi alusel liikmesriikidele vahendeid delegaatide sõidukuludeks,
"Eesti kasutab sellest ära keskmiselt vaid 30%. Ühekski teiseks otstarbeks seda raha kasutada ei ole võimalik. Kuna asutused ise peavad katma päevaraha, majutuse ja kohaliku transpordi, siis eeldame, et käiakse vaid vajalikel kohtumistel ning osalevad õiged inimesed," märkis rahandusministeeriumi esindaja.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele