• OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,11%892,56
  • OMX Tallinn−0,41%2 072,51
  • OMX Vilnius0,23%1 202,36
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 814,74
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,11%892,56
  • OMX Tallinn−0,41%2 072,51
  • OMX Vilnius0,23%1 202,36
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,46%8 814,74
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,27
  • 10.07.10, 16:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Division: eestlastele ja venelastele lajatatakse ühe lauaga

Liigagi tihti lajatavad ettevõtted "ühe lauaga" oma pakkumise  siinsetele eestlastele ja venelastele letti, sest eristuva kontekstiga lähenemises nähakse kulutust, märkis The Division ASi strateegiajuht Madis Taras.
Sihtreklaami osa venekeelsetes meediaväljaannetes on 10-12%, mis ei vasta turusegmendi suurusele – venekeelse elanikkonna arvule.
Kas teie arvates oleks otstarbekas suurendada venekeelsele kliendile suunatud reklaami osa?

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Iga tarbija mõtleb oma kultuurilises kontekstis. Ei osteta toodet vaid infot toote ümber. Paraku puudub meil enamikes tarbimissituatsioonides aeg ja huvi tooteid lähemalt uurida. Määravaks saab, kas meie teadvuses on kinnistunud reklaamiga loodud müüt toote kohta ja me usume seda müüti võim mitte," kommenteeris Taras.
Tema sõnul ei osta tarbijad märki, vaid konteksti selle märgi ümber. "Mingiks erandiks ei ole ka siinsed venelased, kelle joaks on relevantne kontekst hoopis muu tähendusega, kui eestlastele. Tunnustatud Vene turundusekspert Gregory Troussovi andis möödunud aastal Tallinnas käies sellele seiskohale kinnitust rõhutades, et venelaste jaoks tuleb reklaamis luua atraktiivne kontekst tuttavale märgile."
"Liigagi tihti lajatavad ettevõtted "ühe lauaga" oma pakkumise 
siinsetele eestlastele ja venelastele ühe "lauaga" letti, sest  eristuva kontekstiga lähenemises nähakse kulutust," ütles Taras.
"Kui ettevõte hindab venekeelse segmendi kõnetamiseks tehtavate turunduskulutuste tasuvust nullilähedaseks, siis fine. Vastasel juhul aga ei piisa kindlasti reklaami tõlkimisest vene keelde, et motiveerida muukuuelseid tarbijaid eelistama brändi ja kujundada neis kõrge lojaalsus, mis avalduks korduvostude sooritamises," rääkis ta.
Tarase arvates tuleb leida reklaamsõnumi konstrueerimisel sõnalised ja pildilised tähendused, mis on venelaste jaoks relevantsed. Vastasel juhul vaadatakse pakkumisest mööda.
Ta märkis, et sageli kasutatakse reklaamis meeldejäävust suurendava võttena huumorit. Kuid eestlase ja venelase arusaam naljast on erinev. Eesti kultuurikontekstist pärit sõnum läheb venelaste jaoks "tõlkes kaduma".  Nt. eneseiroonilise nalja peale ülesehitatud reklaam võib tekitada eestlases äratundmisrõõmu, kuid venelaste puhul sellisel juhul samastumise efekti ei saavutata. Proovides heita nalja aga siinsete venelaste üle, võib asi lõppeda suure solvumisega.
"Seega kui ettevõte näeb oma toote või teenuse täiendatavate tarbijatena mõnda mitteeestlaste segmenti atraktiivsena, siis tuleb selle potentsiaali realiseerumiseks panustada ka rohkem, kui pelgalt eestikeelse reklaami adapteerimine," lausus Taras.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele