Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspress Grupi kasum enam kui kahekordistus

    Ekspress Grupi teise kvartali muu koondkasum kasvas mulluselt 4,587 miljonilt kroonilt 10,255 miljonile kroonile.

    Teise kvartali käibe aastaseks languseks kujunes 4,1 protsenti. Käivet genereeriti 211,05 miljonit krooni.
    Üldiselt on juhtkonna prognoos ülejäänud aasta kohta ettevaatlikult optimistlik. Tuginedes trükikoja ekspordialase müügitegevuse jätkuvale edule ja paranevale müügitulule online-meedia segmendis. Eeldame ka, et perioodiliste väljaannete reklaamitulu jõuab 2009. aasta tasemele hiljemalt aasta lõpuks.
    2010. aasta teises kvartalis teenis Ekspress Grupp EBITDAd 34,5 miljonit     
    krooni, puhaskasum oli 10,8 miljonit krooni. Võrreldes 2009. aasta teise kvartali normaliseeritud tulemusega (ilma erakorralise kasumita ristsõnade avaldamise äritegevuse müügist Leedus ning kasumist seoses lõpetatud tegevusvaldkondadega Rahva Raamat ja Ekspress Hotline) on EBITDA tänavu aasta teises kvartalis paranenud 2%, teatas ettevõte börsile.
    EBITDA marginaal paranes teises kvartalis kõikides segmentides võrreldes möödunud aastaga. Trükiteenuste segmendis kasvas marginaal 20,5 protsendilt 22,8%ni, perioodiliste väljaannete puhul 7,9 protsendilt 11,8%ni ja online-meedia segmendis 11,1 protsendilt 19,4%ni.
    Teise kvartali hea tulemus tuleneb kulude kokkuhoiust,  mida on rakendatud     
    alates 2009. aastast, olulisest tulude paranemisest online-meedia segmendis ning trükiteenuste segmendi kasvust eksporditurgudel, teatas ettevõte.
    Online-meedia segmendis saavutati teises kvartalis EBITDA summas 7,2 miljonit krooni (0,5 miljonit eurot), mis on 99% võrra parem tulemus kui möödunud aastal.
    Kuna online-reklaami müügitulu on kõikides riikides esimesel poolaastal  kasvanud, ja seda  peamiselt teises kvartalis, on see otseselt aidanud kaasa   ettevõtte EBITDA kasvule, kuna kasumimargimaal täiendavast tulust online-meedia segmendis on erakordselt kõrge.
    Delfi Eesti tegevus jäi möödunud aasta tasemele.Läti tegevus väikesesse, kuid kahanevasse kahjumisse. Delfi Leedu tegevus on suurendanud EBITDA-d 148% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Leedu EBITDA marginaal kasvas teises kvartalis 37,6%-ni. Ukraina tegevus on endiselt arenguetapis ja juhtkond loodab reklaamitulu kasvu algust teisel poolaastal. Üldiselt on online-meedia segment astunud suure sammu edasi enam kui 20%-lisest tulu kahanemisest 2009. aasta neljandas kvartalis (võrreldes 2008. aasta sama perioodiga), suurenedes 2010. aasta teises kvartalis 14%-ni.
    Perioodiliste väljaannete segmendi tulem jäi teises kvartalis eelmise  aasta   
    sama perioodiga võrreldes samale tasemele (2009 aastal normaliseeritud EBITDA), saavutades EBITDA summas 8,5 miljonit krooni (0,5 miljonit eurot), kuigi müügitulu langes teises kvartalis 15% ja esimesel poolaastal kokku 18%. Tulemi säilimise peamiseks põhjuseks on efektiivsuse kasv tänu palga- ja              personalikulude kokkuhoiule 2009. aastal. Perioodiliste väljaannete segmendis on Eesti Ajalehed AS (nädalalehtede Eesti Ekspress ja Maaleht väljaandja) parandanud EBITDA-d 178% võrreldes eelmise aastaga, teenides teises kvartalis 4,2 miljonit krooni (0,3 miljonit eurot ).  
    Reklaamitulu oli teises kvartalis 11% väiksem kui 2009. aasta teises kvartalis 
    ning esimesel poolaastal tervikuna 14% väiksem kui 2009.aastal, üksikmüük      vähenes vastavalt 13% ja 14%. Tellimistulu kasvas teises kvartalis 1% ja oli   esimesel poolaastal tervikuna võrreldav 2009. aastaga.              
    Teises kvartalis pidi tabloidajalehe Õhtuleht väljaandja leppima eelmise aasta 
    tulemusele alla jäämisega, kuid teenis teises kvartalis siiski positiivse EBITDAsummas 3,2 miljonit krooni (0,2 miljonit eurot). Reklaamitulu langes teises    kvartalis 21% nagu ka esimeses kvartalis. Üksikmüügi tulu langes teises        kvartalis 12% ja esimesel poolaastal tervikuna 16%. Tellimistulu kahanes teiseskvartalis 9% ja esimesel poolaastal tervikuna 10%.
    Päevalehe väljaandja Eesti Päevalehe AS  teenis teises kvartalis positiivse    
    EBITDA summas 70,7 tuhat krooni (4,5 tuhat eurot), kuid esimesel poolaastal    tervikuna negatiivse EBITDA summas 5,8 miljonit krooni (0,4 miljonit eurot).   Teises kvartalis langes reklaamitulu 22%. üksikmüük 20% ja tellimuste müük 10%.
    ASil Ajakirjade Kirjastus  vähenes reklaamitulu teises kvartalis 16% , kuid    
    ettevõttel õnnestus säilitada positiivne EBITDA summas 1,5 miljonit krooni (0,1miljonit eurot). mis on 50% võrra parem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.Üksikmüügi vähenemine oli 14%. kuid tellimused kasvasid 2%.     
    Leedu ajakirjade kirjastaja Ekspress Leidyba sai teises kvartalis positiivse   
    tulem, teenides 614,1 tuhat krooni  (39,2 tuhat eurot), mis on 224% võrra paremtulemus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga (normaliseeritud EBITDA ilma erakorralise kasumita). Samal ajal langes reklaamitulu 3, üksikmüük 37% ja     tellimuste müük 27% võrreldes 2009. aasta sama perioodiga.   
    Teises kvartalis olid perioodiliste väljaannete segmendis kõige aktiivsemad    
    reklaamikliendid jaemüüjad, autode müügiga tegelevad ettevõtted ja             telekommunikatsiooniettevõtted. Kuigi segmendi müügitulu on pidevalt langenud, on langus möödunud aastaga võrreldes aeglustunud. Kui 2009. aasta neljandas kvartalis kahanes müügitulu keskmiselt 31% võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal, siis 2010. aasta alguses aeglustus langus keskmiselt 22%-ni esimeses kvartalis ja keskmiselt 15%-ni teises kvartalis, ulatudes 12%-ni eelmisel kuul.
    Vaatamata müügitulu langusele suutsid ettevõtted teenida 2010. aasta teises kvartalis enamasti positiivset EBITDA-d peamiselt tänu suuremale efektiivsusele. See võimaldab juhtkonnal olla optimistlik perioodiliste väljaannete segmendi marginaalide paranemise osas teisel poolaastal, peamiselt neljandas kvartalis kuna kolmas kvartal on kahe suvekuu tõttu madala reklaamiaktiivsuse periood. 
    Trükiteenuste segmendis saavutas Printall 10% kõrgema EBITDA kui möödunud aasta teises kvartalis, teenides 21,2 miljonit krooni (1,4 miljonit eurot) ja ületades
    ettevõttesiseseid prognoose 18% võrra. Esimesel poolaastal tervikuna kasvas    EBITDA 21%. See on tingitud põhiliselt müügikasvust eksporditurgudel, kuid     jätkub ka tootmise efektiivistamise võimaluste otsimine.
    Printall on kasvanud peamiselt Skandinaavias, kuid on hakanud sisenema ka Hollandi ja Prantsusmaa  turgudele. Nii Skandinaavia kui ka Lääne-Euroopa turgudelt on võidetud perioodiliste väljaannete tellimusi. Venemaa osakaal ekspordis on suvekuudel langenud, Norra ja Taani osa ekspordis on kavanud võrreldes möödunud aastaga. Kokku kasvas eksport 9% võrreldes 2009. aasta teise kvartaliga.
    Vähenenud on nii Eesti turu kui ka kontsernisisese müügitulu osakaal. Vaatamata edusammudele eksporditurgudel ja stabiilselt kasvavale müügitulule, on endiselt oluline osa tootmisvõimsusest reservis.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturg lõpetas nädala võidukalt
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.