Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kunda sadam – regionaalse tähtsusega merevärav

    Kunda tsemenditehase tarbeks 1990ndate algul rajatud Kunda sadamast on saanud oluline merevärav eelkõige Virumaa ettevõtete teenindamiseks, ütles Kunda sadama direktor Aleksander Nikolajev.

    Täna 16 aastat tagasi avati Kundas meresadam, mille ehitamiseks eraldas Maailmapank 8,5 miljonit krooni.
    „Kõik üle maailma asuvad tsemenditehase, mis asuvad mere kaldal, on rajanud endale sadama, sest meretransport on tsemendi veoks kõige odavam transpordiliik,“ põhjendas Kunda sadama direktor Aleksander Nikolajev, miks ASi Kunda Nordic Tsement uus omanik hakkas pärast ettevõtte erastamist taastama Kunda sadamat.
    „Aga juba aasta pärast sadama avamist leidsid Kunda sadama kaid üles puidumehed ja see andi tõuke sadamaäri arendamiseks. Praegu kasutavad sadama teenuseid enamik meie kandi suuremad ettevõtted.“
    Kundas tegutses regionaalne sadam kuni Teise maailmasõjani. Sõja ajal pommitati sadamat ja nõukogude ajal ei taastatud sadamat, sest sealne piirkond kuulus piiritsooni alla.
    Kümme aastat sadamat juhtinud Nikolajevi sõnul on Kunda sadamas praegu neli kaikohta ja mere täitmise arvelt on sadama territooriumi laiendatud kuni 16 hektarini. „Meie sadamas käivad peamiselt keskmise suurusega, 3500-4000 tonnise kandevõimega laevad,“ ütles Nikolajev ning lisas, et kõige suurem laev, mida nad teenindada saavad, on 12 000-tonnise kandevõimega.
    Kunda sadama kaudu veetakse välja peamiselt ümarpuitu, puiduhaket, pelleteid, turvast ning sisse tuuakse tsementi, tsemendiklinkerit, tsemendi tootmiseks vajalikku kipsi, kivisütt, graniitkillustikku jm.
    Nikolajevi andmeil käitleb sadam aastas keskmiselt 1,5 miljonit tonni kaupu. „Rekordaasta oli 2007, mil käitlesime 1,7 miljonit tonni,“ täpsustas Nikolajev ja lisas, et nende mahud sõltuva sellest, kuidas majandusel tervikuna läheb.
    „Vaieldamatult on kõige suurem sadam Muugal, aga meie sadam on kaubamahu poolest praegu enam-vähem samal pulgal Pärnu ja Sillamäe sadamaga,“ võrdles Nikolajev. „Sillamäe sadam peaks aga varsti meist ette rebima, sest nemad üritavad sekkuda üha jõulisemalt suurde mängu ehk transiidisektorisse. Meie oleme ja jääme jätkuvalt regionaalse tähtsusega sadamaks.“
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.