Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas planeerida ladu?

    Jaanuaris osa laologistikateenuseid uuele pinnale kolinud Logistika Plussi tegevjuht Toomas Orutar soovitab esimesel korral laopinda planeerides kasutada spetsialisti abi. "Kui puudub eelnev kogemus, palgata kindlasti pinna planeerimisel asjatundja appi või tellida laoprojekt," soovitas Orutar.
    Neli aastat tagasi värskele pinnale kolides kasutas Logistika Pluss KPMG abi, mis koostas neile laoplaneeringu, riiulisüsteemide ja muu vajaliku. "Sama abi saab kindlasti ka laotehnika müüjailt. Eksperdid suudavad täpselt välja arvutada personali- ja tehnikavajaduse, sõltuvalt sellest, kas töötab 12 tundi või 24/7. Saime sel korral nelja aasta tagust kogemust kasutada ega pidanud nüüd ise sisse ostma. Oleme kõrvad-silmad lahti hoidnud, kui Smarten ja ETK kolisid ja nende kogemusi arvesse võtnud."
    Turuülevaade aitas pinda valida. Küll lasi ettevõte kinnisvarabüroodel analüüsida laopindade turgu ehk, mida on soovitud - vähemalt 4500 ruutmeetrit - klassis saada.
    Laotehinka müügiga tegeleva Laadur OÜ tegevjuhi Fred Märtsoo sõnul on kümne aastaga juurdunud hästi kuldreegel, et lao kavandamine algab sisustusest ehk ladu kavandatakse ja rajatakse sisust ehk kaupadest või laoteenusets lähtuvalt. Mitte majast selle ümber. "Võib öelda, et see lähenemine on kohale jõudnud. Kui eksitakse, siis pigem pandi kinnisvarabuumi ajal kruntidega mööda ja osteti, mida kätte oli saada."
    Oskus on Märtsoo sõnul levinud nii tootjate kui laologistikaga tegelejate seas. "Teatud hulk inimesi suudab omanikele-arendajatele selgeks teha, mida ja miks nad tahavad, ja selle lõpus kätte saada," lisas Märtsoo. "Kõik uued laod, mis on ehitatud, on tehtud hästi. Meenuvad vaid üksikud näited, mida pole tööle saadud."
    Viimaste hulka kuulub Märtsoo sõnul näiteks Q Vara projekt 2008. aastast, Terminal 11 ehk Tallinna ringtee äärde rajatud laokompleks, mis koosnes 11 meetrit kõrgetest laoboksidest. "Tehnika on sellisesse lattu kallis, funktsionaalsus kaotati seal täitsa ära," loetles Märtsoo mõned eksimused.
    Via3Li kogemusest saab õppida. Õnnestunud näitena, millest Märtsoo õppida soovitab, toob ta esile on Via3Li kompleksi. "Selle puhul on kasutatu tavalisest erinevat lahendust, tegemist on L-kujulise laoga, kus kaup tuleb külje pealt sisse ja väljub eest. Lahendused, mida seal kasutatakse, pole kõige odavamad, aga on õiged," lisas Märtsoo.
    Uued laod tehakse Märtsoo sõnul pika visiooniga - ettevõtja arvestab laienemisvõimalusega ja jätab ehitusvaru. "Visioon ulatub kohati mitmekümne aastani. Kui Skandinaavia kogemusest vaadata, siis korralikult ehitatud laoga ei juhtu aastatega midagi. Vahetatakse kõige rohkem tõstukit, mis seal liigub," lisas Märtsoo.
    Võimalik on ka olemasolev pind nn üle vaadata ja parandada, kuid tulemus pole uuega võrreldav. "Kindlasti ei anna sama efekti kui nullist uue lao kavandamine. Muutused saab teha, aga võimalused on piiratud ja kallid," leidis Märtsoo.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.