Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti firmadel unikaalne aeg Hiina müügiks
Hiina valitsuse uus, 12. viisaastakuplaan sisaldab nelja prioriteeti, mis pakuvad otsesemalt või kaudsemalt uusi võimalusi ka Eesti firmadele.
1. Hiina uueks ja jätkuva majanduskasvu mootoriks peab saama sisetarbimine. Vastupidiselt senisele poliitikale ja senistele eduteguritele, milleks on olnud eksport ja investeeringud.
2. Riigi arengu erinevuste vähendamine nii inimeste vahel kui ka territoriaalses mõttes. Vähemarenenud sisemaa ja läänepoolseid provintse on vaja aidata järgi ja nendesse provintsidesse on vaja suunata raha, tegevusi ja uusi ideid. Et ergutada kohalikku tarbimist ja hiinlaste „paremini elamist“, toetab ja subsideerib valitsus igasugust kodu ja elamisega seonduvat kaubandust ja selle levimist maapiirkondadesse.
3. Energia kokkuhoid ja efektiivsem tarbimine ning keskkonnahoid. Vaatamata sellele, et Hiina oma suure rahvaarvuga ja meeletu majandusega on kuulus hoopis vastupidises tegevuses. Valitsus otsustas alternatiivsetesse energiatesse ja rohelisse arengusse pumbata väga suuri rahasummasid. Eelisarendatavad on näiteks elektriautode ja rataste akutööstus, tuule- ja aatomienergeetika, taaskasutatavad materjalid jne.
4. Kaht senist edukat majandussektorit ja alustala - kinnisvaraarendust ja ehitust ning autotööstust - hakatakse kärpima ja pidurdama. Selle asemel antakse eelistatud staatus kultuurisugemetega tööstusharudele nagu haridus, meelelahutus, turism. Võib tunduda imelik, et miks nii. Ühest küljest kaua kinniste piiride taga elanud hiinlased ahmivad kõike välismaist ja tahavad nüüd sellest osa saada, aga mis palju olulisem - Hiinast saab varsti maailma liider ja tähtis mõjutaja ning selles valguses hakkab maailm tundma huvi sealse kultuuri, kommete, ajaloo ja tänapäeva vastu, nii nagu juhtus USA ja Jaapaniga.
Loe ka ettevõtjate 12 soovitus Hiina enam kui miljardi tarbijaga turule edukalt siseneda, tänasest Äripäevast. SMS-päevapileti selleks saad osta siit.