Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Milder: ma ei näe H&Mi konkurendina
Baltika juhatuse esimees Meelis Milder ei näe Rootsi moeketti H&M konkurendina. Tema sõnul on Baltikal ilusad kasvu-numbrid, keskendutatakse efektiivsuse kasvatamisele.
"Kuigi me lõpetame veel eelmist aastat müükides ja tasapisi alustame uut, siis võrreldavad müügid on meil kahekohalise kasvuga," ütles Milder.
Baltika finantsjuhi Maigi Pärniku sõnul on numbrid ilusad ja mingis mõttes oodatust paremad. "August-september olime üsna murelikud, kuid aasta lõpp on kõvasti järele võtnud ja me lõpetame aasta kahekohaliste numbritega," ütles Pärnik.
Pärnik lisas, et eelkõige ollakse väga rahul enda koduturuga ehk Baltimaadega. "Venemaa ja Ukraina on problemaatilisemad, milleks on mitu erinevat põhjust," selgitas finantsjuht.
Selgitades Dan Pearlmani loovagentuuriga koostööd ütles Milder, et esialgu nad suuri investeeringuid ei kiirusta tegema. Ta lisas, et praegu ootab Baltika paari uut poodi, mis peaks avatama selle aasta lõpul või järgmise aasta alguses.
Küsimusele, kas Baltika peaks kehvema majandusväljavaadete valguses muutma ka enda seatud sihte, et teenida 2014. aastal ca 72 miljonit eurot käivet. Pärnik vastas, et kindlasti tasub strateegiaid üle vaadata ning ei tasu klammerduda aasta-kaks tagasi välja käidud numbritesse.
Kui eespool mainitud number oli umbes sama, mis buumiaja tipus, siis Pärnik selgitas, et vaevalt saavutab Baltika sama müügimahu 2014. aastaks, mis parimatel aegadel.
Baltimaades on tulevatel aastatel suhteliselt tugev kasv, mis peaks Pärniku sõnul aitama ka Baltikat. "Kui me räägime laiemast kasvust ja tulevikule suunatud kasvust, siis on ikkagi Venemaa ja Ukraina need turud, kus on võimalus suuremaid tegusid ära teha," lisas ta.
Saatejuhi küsimusele vastates, kas Milder näeb Läti turule sisenevat Rootsi odavmoeketti H&Mi konkurendina, vastas Baltika juht eitavalt. "Kui me oma strateegiat planeerime, siis pole mõtet konkurentide peale mõelda," ütles ta. "Loomulikult on meil huvi olla suurim kett Balti turgudel, mis oma brände müüb."
Milder selgitas, et Baltika otseselt ühegi odavmoeketiga ei konkureeri. "Võib-olla on kellelgi teisel põhjust mures olla," viskas Milder vihje õhku.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.