Signe Sillasoo • 22. september 2012 kell 5:54

Turundajad: hinnatõusu klient allaei neela

Hoolimata palgasurvest ei plaani turundusfirmad hinda tõsta, lootes raha kliendilt kätte saada parema teenuse ja uudsete lahendustega.

Kas kavatsete pakutava teenuse hinda tõsta? Kas turg on selleks valmis?

Raido Raamat, Media House juhataja  Hetkel ei ole plaanis pakutava teenuse hinda tõsta, kuigi objektiivne põhjus selleks oleks olemas, sest täna meediaagentuuri poolt pakutav teenuste pakett on oluliselt laiem kui veel mõned aastad tagasi. Seda eriti digimeediast tulenevalt.Vaba konkurentsiga turul kujuneb hind nõudluse ja pakkumise vahekorrast ja paregu on see aeg, kus meediaagentuur on leidmas oma konkreetset turuniši digimeedia valdkonnas ja kui see on selgemaks saanud, siis suure tõenäosusega muutub ka selle valdkonna hinnastamine.

Tiit Sarv, Profexpo OÜ juhataja Julgen arvata, et 2013 hinnad messil osalemise ja messiteenuste eest Eestis oluliselt ei suurene. Kuni 5%-line hinnamuudatus on mõeldav. Enim mõjutab elektri hinna tõus. Selle mõju ei ole me veel prognoosinud. Seega suur küsimärk. See oleks siis toidumessi minimaalstendi näitel 840lt 890-ni.Muid hinnatõusu tingivaid faktoreid täna me küll ei näe.

Kert Kangert, MPG Estonia tegevjuht  MPG ei plaani tõsta olemasolevate teenuste hinda, pigem loome klientidele uusi teenuseid. Näiteks oleme viimase aasta jooksul oluliselt investeerinud uuringute valdkonda, et läbi selle aidata klientidel optimeerida oma kulusid ja efektiivsemalt kasutada turunduse eelarvet.MPG rahvusvahelise grupi loodud Connect uuring aitab otseselt siduda uuringutest saadava informatsiooni kindla kommunikatsioonikanaliga ja on niiviisi kliendi ärilise eesmärgi saavutamiseks kõige parem lahendus.

Margus Sameli, Aegis Media Central Services Baltimaade tegevjuht Meediamaastikul pole täna küsimus mitte teenuste hinna tõus, vaid teenuste kvaliteedi tõus. Oluline on aidata klientidel suurendada meediainvesteeringutelt saadavat väärtust. Töötame selle nimel, et meie klientide meediainvesteeringute ROI oleks maksimaalne. Teenused, mis jäävad välja klassikalise meediavahenduse ja -planeerimise "tarbekaupa" ahelast, omavad ka teistsugust hinnasilti.Võtame iga klienti eraldi ja pakume neile tailor-made lahendusi, mistõttu on hinnakujundus individuaalne ja võimatu on öelda, palju järgmise aasta jooksul meie teenuste hinnad muutuvad.

Aare Ristal, Omnicom Media Group Eesti juht Viimased 15 aastat on teenuste hinnad tihedas konkurentsis ainult langenud ja enne kui meediaagentuuride turul konkurents ei vähene ei tõuse ka hinnad.Praegu koondab Eesti Meediaagentuuride Liit kümmet konkureerivat agentuuri. See arv on piisav, et kliendid saaksid korraldada konkursse.Juhul kui Eestis meediavahenduse ja planeerimise teenused eralduksid erinevatesse ettevõtetesse võiks oluliselt tõusta planeerimise hind, aga see perspektiiv ei ole tõenäoline.

Kuidas muutuvad näiteks üritusturunduse ja PR-teenuse hinnad ning millised olid edukaimad turundusettevõtted sel aastal, loe 21. septembril ilmunud Äripäeva erilehest Turunduse TOP.

Hetkel kuum