• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.11.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Airi uus strateegia hülgab klientide huvid

Äripäev (22.11) tunnustab Estonian Airi (EA) uue juhi Jan Palméri otsusekindlat tegutsemist firma päästmisel. Leian, et sihtpunktide kärpeid ja poolte töötajate koondamist ei saa heaks kiita, sest need pole klientide huvides.
Rääkides sihtpunktidest, rõhutakse Estonian Airi ebaõnnestunud liinilende Põhja-Soome. Paraku ei lenda Estonian Air enam ka Tbilisisse, Londonisse, vähendab oluliselt lende Pariisi ja keegi ei räägi suveperioodi populaarsetest liinidest näiteks Veneetsiasse või Barcelonasse. Tbilisi liinilennud olid aga peaaegu välja müüdud, sama seis oli Veneetsia lendudega suvel.
Kliendid on omanikud. Mõistetav, et käputäie äriklientide huvides on liinid Brüsselisse ja Stockholmi, aga suurem enamik eestlasi ei lenda nendesse sihtpunktidesse. Kelle huvides Estonian Air siis lõpuks lendab?
“Estonian Airi klientidele kasumlik lennufirma kindlasti ei meeldi, sest Tallinnast otseühenduste arv jääb sel juhul paratamatult piiratuks,” kirjutas Andrus Aljas, Estonian Airi president aastail 2007–2011. Ent kuidas saab ettevõte liikuda õiges suunas, kui pakutav teenus samal ajal klientidele ei meeldi? Eriti ebaeetiline on see kontekstis, kus need nn kliendid on samal ajal ka maksumaksjatena firma omanikud. Tekib küsimus, missugune on siinkohal Estonian Airi nõukogu vastutus. Tuleb välja, et probleem lahendati Tero Taskila vallandamise, liinilendudest loobumise ja poolte töötajate koondamisega. See on kahtlemata kõige lihtsam, aga samas kõige küündimatum viis äriorganisatsiooni juhtimiseks. Estonian Airi nõukogu otsus oli aga ka Tero Taskila töölevõtmine ja laienemisstrateegia valimine. Probleemide ilmnemisel on liiga sageli löögi all müügi- ja teenindusorganisatsioonid, kuigi vastutus lasub ilmselgelt juhtidel ja omanikel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Usaldus läinud. Lõpuks taandub küsimus vastutuseks kliendi ees, sest Estonian Airi pilootidest, pardapersonalist ja igapäevasest teenindusest sõltub, kas klient tahab või julgeb selle lennukompaniiga veel lennata.
Millist klienditeenindust ja usaldusväärsust saame oodata firmalt, kes koondas just pooled töötajad? Miks tunnustab majandusleht strateegiat, mis jätab kliendid ilma nii teenusest kui ka teenindusest?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele