• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kinnisvara. Ilus büroo tõstab tööviljakust

    Bürooruumide värskendamisel juhinduvad ettevõtted sageli nii-öelda viisaastakuplaanist ehk teevad kosmeetilisi muudatusi keskmiselt viie aasta tagant. Vahel tuleb üht-teist välja vahetada ka varem, kui näiteks tabatakse partneri või kliendi kõõrdipilk.

    “Äripindu uuendatakse siis, kui omanik on lõpetanud eelmise üürnikuga lepingu, on ise ruumidest välja kolimas, tahab leida oma ruumidele uut ja prestiižikat üürnikku,” loetles kinnisvarafirma OÜ Ruusmaa Konsultatsioonid maakler Riina Ruusmaa värskendusremondi võimalikke põhjusi.
    Ober-Hausi kinnisvaramaakler Maido Kalviste täpsustas, et oluline on ka äri spetsiifika. Kontoris, kus kliendid pidevalt sisse-välja voorivad, on kena interjöör väga oluline. “Kui kliente eriti kohapeal ei käi, siis pole see ruumide super korrasolek ju ka nii oluline,” lisas ta.
    Samas annab tema hinnangul töötajatele lisamotivatsiooni see, kui ruumid on korras, konditsioneer palaval suvepäeval jahutab ning talvel ei pea külmetama.
    Uus nägu, uus tegu. Kalviste nentis, et väline aspekt tundub olevat oluline eeskätt Ida-Euroopast pärit klientidega äri ajades. “Tõenäoliselt annab viisakas kontor ka psühholoogilise eelise, teadmise, et kliendid soovivad tulla just sinu, mitte konkurendi juurde, kellel ei ole nii ilusaid ruume. Eeldatakse, et kui sul on ilus kontor, siis järelikult läheb sul hästi,” arutles ta, ja lisas, et see võib anda stiimuli kasutada just selle firma teeneid. “Eks see üldiselt on ikkagi paljuski väärtushinnangute küsimus.”
    Ruusmaa sõnul toob äripinna värskem ja parem ilme kohale uusi kliente, mis omakorda kasvatab firma käivet. Ka töötajad on uutes ning värsketes ruumides rõõmsamad ja rahulolevamad.
    Ta tõi näite oma praktikast: “Olen näinud firma kontorit, kus töötajad parema meelega kohal ei viibinud ega kutsunud ka kliente kontorisse, kuna ka nende töö võimaldas bürootööd kodus teha. Oleks aga ruumid olnud atraktiivsemad ja parema väljanägemisega, oleks seal kindlasti rohkem viibitud ja ka töötajate tööviljakus oleks olnud suurem, firma maine parem.”
    Klient eelistab maitsekat ruumi. Klient või partner avaldavad Ruusmaa hinnangul kindlasti kaudselt survet sellele, et ettevõte näeks parem ja värskem välja. “Koledates ja vananenud ruumides ei taheta käia juuksuris ega muid iluteenuseid tellimas, uuem ja värske ilmega kauplus meelitab alati rohkem ostjaid, soliidne advokaadibüroo peab samuti kindlasti oma büroo väljanägemise peale mõtlema, koolituskeskus, kus on maitsekad ja kenad ruumid, saab endale kindlasti rohkem uusi õpilasi või kliente kui väsinud ruumides tegutsev konkurent,” puistas ta näiteid.
    Ta lisas, et ettevõtted pöörduvad üsna sageli kinnisvaramaakleri või sisekujundaja poole, et leida viise, kuidas luua nii töötajatele kui ka klientidele või partneritele parim töökeskkond.
    Tema sõnul muudab vajadus kena väljanägemisega büroohoonete ning -majade vastu ka üldist turusituatsiooni – teadmine, et välimus maksab, kasvatab vajadust moodsate, atraktiivsete ja hinnaliste äripindade järele.
    Tele2 uuendas oma esindusi
    Tele2 teatas novembri algul, et jõudis lõpule uuendustega oma 23 esinduses üle Eesti. Ettevõtte teatel kulus uuendustele 850 000 eurot. Jaemüügijuhi Sirje Liki sõnul said esindused uue värvilahenduse ja tänapäevased infoekraanid, samuti renoveeriti töötajate ruumid.“Vahetasime kogu sisustuse välja nii, et klientidel oleks võimalik seadmeid lähemalt vaadata ja proovida. Klienditeenindajad on rohkem poe keskel, inimestele lähemal,” ütles Likk ja lisas, et müügikonsultantidele disainisid uued kostüümid tuntud Eesti moekunstnikud.Liki sõnul tehti ehitustööd võimalikult kiiresti ning ühtegi poodi üle nädala sulgema ei pidanud.
    Kontoris on kõige nõregem koht seinad
    Lisaks interjööri värskendamisele tuleks luua kindel plaan, mida kontoris muuta tahetakse. Erinevalt erakliendist on ärikliendile sageli elulise tähtsusega remondi kiirus.Ehitusfirma OÜ 4Seina juhatuse liikme Madis Pihelgase sõnul saavad kontoris kõige rohkem viga seinad. “Põhiliselt koridorides, vähem bürooruumides,” täpsustas ta ja lisas, et koridorides on kindlasti kolimisega tekkinud kahjustused, kabinettides aga toolijäljed seintel.“Põrandatega on nii, et kui maas on korralik PVC, mis mõeldud ühiskondlikesse ruumidesse, siis kestab see ka kaua, kindlasti palju rohkem kui viis aastat. Ostes peab vaatama, milline kasutusklass sel on. Sama kehtib ka plaaditud pindade puhul. Üldjuhul plaaditakse koridore ja treppe. Plaadid on muidu tugevad ja kestavad kaua, aga nad on rabedad ja kui midagi kõva peale kukub, siis ta ka puruks läheb,” selgitas Pihelgas. Kuigi plaate saab hiljem ükshaaval välja vahetada, siis tähendab see, et need plaadid on kas tellijal olemas või on neid võimalik veel kauplusest saada. Tihti ei ole enam sama plaati kaupluse valikus ja ainus võimalus on terve põranda lammutada ja paigaldada uued plaadid.
     
    Pane tähele
    Värskendamine või kohendamine?
    Äripindade värskendamise all peetakse silmas seinte või lagede värskendust, milleks on näiteks seinakattematerjali vahetus või värviuuendus, samuti kardinate või ruloode uuendus või väljavahetamine.Kohendamine võib tähendada hoopis uut interjöörikujundust vastavalt ruumikasutaja või disaineri maitse-­eelistustele ja vajadustele, teadlikku staatuse- või imidžiloomist, samas ka iseloomu ja temperamendi muutust.
    Allikas: OÜ Ruusmaa Konsultatsioonid maakler Riina Ruusmaa
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Soome president kohtub reedel Putiniga
Pärast Soome presidendi Sauli Niinistö tänast kohtumist NATO peasekretäri Jens Stoltenbergiga andis presidendi kantselei teada, et reedel kohtub Niinistö Moskvas Venemaa presidendi Vladimir Putiniga.
Pärast Soome presidendi Sauli Niinistö tänast kohtumist NATO peasekretäri Jens Stoltenbergiga andis presidendi kantselei teada, et reedel kohtub Niinistö Moskvas Venemaa presidendi Vladimir Putiniga.
Masina- ja metallitööstuse TOPi võitja: kogu sektor kukkus suurelt
Masina- ja metallitööstuse TOPi võitja, laevade remondi ja ümberehitusega tegeleva SRC Groupi juht Hannes Lilp ütles, et kuigi kogu sektor kukkus eelmisel aastal pandeemia tõttu suurelt, suutis ettevõte tänu pikaajalisele strateegiale häid tulemusi teha.
Masina- ja metallitööstuse TOPi võitja, laevade remondi ja ümberehitusega tegeleva SRC Groupi juht Hannes Lilp ütles, et kuigi kogu sektor kukkus eelmisel aastal pandeemia tõttu suurelt, suutis ettevõte tänu pikaajalisele strateegiale häid tulemusi teha.