21. november 2013 kell 10:58

Eesti meediareklaamituru 9 kuu käive oli ligi 59 miljonit eurot

TNS Emori andmetel oli meediareklaamituru käive tänavu kolmandas kvartalis 18,12 miljonit eurot, kasvades sellesügiseste valimiste toel aastatagusega võrreldes 10,4% võrra. Esimese üheksa kuu lõikes kasvas reklaamikäive 4,4%, ulatudes 59,03 miljoni euroni.

„Kolmanda kvartali suuremad võitjad olid loomulikult need meediatüübid, kuhu valimisreklaami raha jõudis juba septembrikuus – näiteks välimeedia, kus vahetult enne valimisi reklaami teha ei tohigi,“ ütles TNS Emori ärisuuna juht Külli Esko. „Samas jäi aga suurem osa valimiste telereklaami pigem oktoobrikuusse ja see mõjutab oluliselt ka neljanda kvartali kogukäibeid.“

Meediatüüpidest oli Külli Esko sõnul kolmandas kvartalis suurimas kasvutrendis välimeedia (31,4%), otsepost (20,7%), ajakirjad (20%) ja telereklaam (16,1%). Turu kasvuga samas tempos või aeglasemalt suurenesid käibed ka interneti- (10,3%) ja raadioturul (2,4%). Üsna ootuspäraselt jätkus aga ajalehtede väike langustrend (-6,1%).

N-ö traditsioonilises turuvaates on kolmanda kvartali näitajate põhjal jätkuvalt suurim osakaal telereklaamil (26,5%), järgnevad ajalehed (23,7%) ning internet (17,6%). Veidi üle kümnendiku turust kuulub raadioreklaamile ja välimeediale (vastavalt 11,8% ja 13,8%), ajakirjade käibe osakaal on 5,8%.

Esimese üheksa kuu suurimaks reklaamijaks on tõusnud Selver, järgnevad kolm suurt Eesti telekommunikatsioonifirmat Elisa Eesti, EMT ja Tele2 Eesti. Edetabelisse mahtusid veel suur joogitootja Saku Õlletehas, SMS-laene pakkuv Placet Group ning tavapärased esikümnereklaamijad Procter&Gamble, Rimi Baltic ja Tallink Grupp ning uustulnukana esikümnesse tõusnud ETK.

Enim reklaamitud tootevaldkondade eesotsa on Külli Esko sõnul taas tõusnud jaekaubandus, järgnevad masujärgselt taas mõnda aega liidripositsioonil olnud autod ja mobiilside. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on oma positsioone parandanud ehitusmaterjalid ja mööbel, ootuspäraselt suvise kategooriana on esikümnes ka alkohoolsed joogid ja reisijate vedu.

Antud ülevaade põhineb igapäevasel TNS Emori Adexi reklaamimonitooringul, mis kaardistab 47 ajalehte, 57 ajakirja ja 20 telekanalit. Muid meediaid kirjeldavad andmed pärinevad meediaomanikelt saadud ilmunud reklaami täpsusega "deklaratsioonide" põhjal. Kogu andmestik kogutakse hinnakirjale tuginevalt, antud tulemuste analüüsi puhul on meediatüüpide lõikes arvutatud eeldatavad tegelikud hinnad, et anda täpsem hinnang turu suurusele ja trendidele.

Autor: 1321-aripaev

Hetkel kuum