• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 05.12.13, 23:00

Ettevõtja. Lavendel – 30aastase staažiga juuksurisalong

Tallinnas Liivalaia tänaval Eesti Gaasi majas asuv meeste juuksurisalong Lavendel tähistas oktoobris 30 tegevusaasta juubelit.
Tegemist on tõenäoliselt Eesti väiksema kaadri­voolavusega ettevõttega, viimane töötaja vahetus 12 aastat tagasi.
30 aasta jooksul on Lavendli juuksurisalongil läinud küllaltki hästi. “Kõige raskem aeg on praegu,” tõdeb Anna Netšajeva, kes on Lavendli salongis töötanud selle algusajast. Raskeks muudab olukorra tihe konkurents ja tõusvad hinnad, ent hoolimata keerulisematest aegadest on Lavendli salong püsima jäänud ja tuleb majanduslikult kenasti toime.
Spetsiifika tõi edu. “Vot sellepärast me veel olemas olemegi, et see on ainult meestejuuksur,” ütleb juuksur Riita Seepter. “Kui siin nurgas oleks mõni küüneviilija või jumal teab mis, siis meil ei oleks kliente,” usub ta.
15 aastat tagasi tehti Lavendlile ettepanek teenindada ka naisi, kas või ainult Eesti Gaasi maja omasid, ent salong keeldus. Praegu on kõik juuksurid üksmeelel, et see oli igati õige otsus, mis meeldib ka klientidele.
Teiseks edu põhjuseks arvavad Lavendli juuksurid olevat selle, et nad on nii pikalt ühes kohas püsinud. “Ju see siis on ikka õigustanud, kui inimene tuleb tagasi ja tuleb veel ja toob oma lapsed, lapselapsed,” räägib Seepter.
Kliente toob Lavendli salongi ka küllaltki väike hind. “Eks me oleme praegu natukene nii-öelda turusolkijad küll, sest et kolm aastat (alates ­euro tulekust) on meil teenuste hind püsinud sama,” märgib Seepter. “Nüüd elekter muidugi tõusis. Eks me jälgime ka mängu. Kui ühel hetkel enam teisiti kuidagi ei saa, tuleb panna jälle mingi jupp hinnale juurde,” lausub ta.
Töötajad on ka osanikud. Majanaaber, pikaaegne Eesti Gaasi juht, praegune nõukogu esimees ­Aarne Saar on Lavendli juuksurisalongi staažikas klient aastast 1986.
Ta kiidab, et salongil on väga stabiilne töötajaskond. “Osa on veel sellest ajast, kui mina seal käima hakkasin. Nüüd on hakanud vahetuma, aga mulle tundub, et need inimesed, kes on juurde tulnud, on omandanud samasuguse käitumismudeli,” märgib ta.
“Kuidas neil õnnestus selline kollektiiv juba tollel ajal kokku saada ja seda läbi kõigi nende raskete aastate hoida, seda mina ei oska öelda, aga see on neil õnnestunud. Ma arvan, et see ongi nende edu saladus,” lausub Saar.
Viimane töötaja vahetus Lavendlis 12 aastat tagasi. Neli juuksurit on salongis töötanud alates selle avamisest, 1983. aastast.
“Selles ametis on sedaviisi, et kui sa lähed ­uude kohta, siis alustad otsast peale. Võib-olla osa kliente tuleb järele, aga enamasti pead ennast ikka uuesti üles töötama,” selgitab Seepter, miks nad kõik nii pikalt ühes kohas töötavad. “Kui muidu räägitakse, et neli aastat ja siis see ammendub, rohkem ühes kohas töötada ei tohi, siis meie ametis see ei kehti,” lisab ta.
Kõik Lavendli töötajad on ühtlasi ka salongi osanikud, ent suuremaid tülisid see endaga kaasa pole toonud. Seepter lausub, et tülid leiavad alati ühise arutelu abil lahenduse ja tegutsetakse kui perekond.
Kliendid pärit lähiümbrusest. Lavendli juuksuri­salongi ainsaks reklaamiks on kiri nende aknal. Info salongi kohta on juba 30 aastat liikunud suusõnaliselt ja kliendipuudust juuksuritel ei ole.
Juuksur Anneli Aas räägib, et neil on väga palju püsikliente.
Ühtlasi teab Aas rääkida, et Lavendli juuksuri­salongi avamisel oli nende kõige esimene klient ­Vahur Kraft. Viimastel aastatel on uusi kliente juurde tulnud põhiliselt lähedal asuvatest ärihoonetest. “Meie kliendid on enamasti kohapõhised,” nendib Aas.
Aarne Saargi külastas esimest korda salongi seetõttu, et elas selle lähedal ja alates 1988. aastast hakkas ka samas majas töötama.
Saare jaoks oli ja on aga kõige olulisem kõikide töötajate ühtlane kvaliteet. “Kõik nad olid seal profid. Sellepärast ma arvangi, et ka küllaltki kaugelt pärit rahvas just seda juuksurit külastas,” räägib Saar. “Muidugi ka selline sõbralik suhtumine, mis selle juukselõikuse juurde käis,” lisab ta.
Just seesama sõbralik suhtumine ja soe õhkkond valitseb Lavendli juuksurisalongis praegugi.
 
Taust
Juuksurisalong Lavendel
Sünnipäev 15.10.1983Salong sai alguse JunoristKõik erakätes olevad juukselõikusärid likvideeriti ja koondati artellideks ehk töötajate vabatahtlikeks koondisteks, kui NSV Liit Eesti okupeeris.1944. aastal moodustati teiste seas ka artell Junor, millega liideti aasta-aastalt teised koondised.1959. aastal viidi Junor üle riiklikku süsteemi. Artell nimetati ümber Tallinna Linna Elutarvilise Teenindamise Kombinaat Junoriks, hiljem sai selle nimeks TK Junor.Junori alla kuulusid kõik Tallinna juuksurid ja kosmeetikud.
 
Kommentaar
“Oma” juuksur
Vahur Kraft, Nordea Eesti filiaali juht, Lavendli salongi pikaajaline klient30 aastat turul vastu pidada, hoolimata muutlikest oludest, riigikorra, majandamistingimuste muutumisest, on väga  tähelepanuvääriv saavutus. See näitab, et professionaalsus, meeldiv klienditeenindus ja teadlikult oma turusegmendis tegutsemine on üle ­aegade kestev võimalus oma äri ajada. Kliendid vajavad “oma” juuksurit, arsti, panka, kes neid tunnevad.Suhtlus on personaalne, sa lähed kui vana sõbra, tuttava juurde, kes sind ootab. Teenindussektoris on suurepärane klienditeenindus kõige alus, selle aluse aga loovad töötajad, kes tahavad ja oskavad ning teevadki iga päev suure südamega oma tööd. See on ka Lavendli pikaealisuse põhjus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele