• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naftaturul rafineerimisprobleem

    Rafineerimistehas.

    On küllaldaselt põhjuseid, miks Hiina praegu toornafta investoritele meeldib. See aga ei anna põhjust meeldida nafta rafineerijatele, kirjutab Wall Street Journal.

    Lähtuvalt värsketest andmetest on Hiina, kes on USA järel maailmas suuruselt teine nafta importija, kasvatanud võrreldes eelmise aasta oktoobriga nafta importimist 18% võrra. Kuna toornafta on üha odavam, haarab Hiina härjal sarvist.
    Suurte naftaeksportijate jaoks võib see tähendada, et hinnalangus võtab hoo maha.
    Kuna Hiina impordib üha enam toornaftat, on ka rafineerimistehastel, kes muudavad selle reekspordi tarbeks diisliks või bensiiniks, palju tööd. Naftasaaduste netoeksport jõudis möödunud kuul kuu lõikes uue rekordini, ületades senise rekordi kahekordselt. 
    Probleem seisneb aga selles, et Hiina on ehitanud rohkem rafineerimistehaseid kui tarvis. Septembris oli tehaste tootlikkus aastases võrdluses suurem 9%, ületades ühtlasi ka tarbimise. Nii sel kui ja järgmisel aastal plaanitakse tehastele veelgi võimsust juurde lisada.
    Ületootmine mõjutab ka teisi Aasia riike. Eriti on see mõju avaldanud Hiina lähipiirkondades, näiteks Lõuna-Koreas asuvatele rafineerimistehastele. Wall Street Journal kirjutab, et naftatootjatele peaks taoline olukord tegelikult muret tegema, sest kui riik vähendab rafineerimisvõimsust, siis tähendab see omakorda, et ta ei impordi enam nii palju toornaftat. 
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Loorits: kas läheme taastuvenergiale üle või maksame miljard eurot aastas?
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tarneahela probleemide tõttu jääb tänavu tootmata ligi 8 miljonit autot
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Enefit Green võib täna avaldada uudise börsile mineku kohta
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Ruth Oltjer: börsilt raha küsida on minu jaoks liiga aeglane ja kohmakas
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.