11 mai 2015

Turvaline äri: koerast ja valvurist ei piisa

Transiidi­keskuse ootused turvalahendusele on kõrged, see peab andma ülevaate personali ja autode liikumise kohta territooriumil.   Foto: Raul Mee, Äripäev

Turvaettevõtete liit valis möödunud aasta parimaks turvalahenduseks Transiidikeskuse territooriumi uue valvesüsteemi. See ei hõlma vaid turvatehnikat ja mehitatud valvet, vaid täiendab terminali tööd ja logistikat.

AS Transiidikeskus pakub sadamateenuseid ja nad juhivad Muuga sadamas kahte terminali – konteinerterminali ja üldkaubaterminali. Turvalahendus annab territooriumil toimuvast selge ülevaate ja see muutis väga palju ettevõtte seniseid turvameetmeid. Muu hulgas jõudis uuele tasemele videovalve.Selge pilt territooriumi igast nurgast. Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee ütles, et kuna nende juures hoiul olevad kaubad on väga kallid, peab ka turvalisus olema hästi tagatud.Enne uuele süsteemile üleminekut kasutati Laidvee sõnul füüsilist valvet, ehk nii-öelda “valvur ja koer” meetodit. Lisaks oli kohati kasutuses videovalve, kuid terviklik süsteem jättis soovida. “See ei katnud tervet territooriumi ning see oligi põhiline probleem,” märkis Laidvee.

Praegu toimib tema sõnul kõik tervikuna, seda tänu suurepärasele tehnikale. Laidvee hinnangul ei tehtud investeeringut uude turvasüsteemi varem, sest selleks polnud aeg veel küps. Ühel hetkel aga saabus aeg, mil oldi muutusteks valmis. Nii korraldatigi hange, mille võitis G4S.

Laidvee sõnul oodati turvalahenduselt eelkõige terviklikku lähenemist turvalisuse tagamisele. “Tegutseme Muuga sadamas ligi 80hektarilisel territooriumil ning kaupade väärtus, mille eest vastutame, ulatub miljarditesse eurodesse,” selgitas ta. “Seepärast on meie ootused turvalahendusele kõrged – see peab tagama kaupade säilivuse ning andma ülevaate personali ja autode liikumise kohta meie territooriumil.”

Kallis kaup nõuab head valvetJaana Ziius, Boomerang Distribution OÜ ärijuht:Meie ettevõtet kaitsevad ­uksed, aknad, lukud, ehituskonstruktsioonid, katuseluukide kinnitussüsteemid jne. Kuna tegu on uue hoonega, oleme materjalide ja vahendite kvaliteedis kindlad.Elektroonilistest turvasüsteemidest kasutame hoones ­automaatset tulekahjusignalisatsioonisüsteemi ja tehnilist ehk elektroonilist valvesüsteemi, kus kõik avatav on varustatud magnetkontaktoritega ning kogu territoorim kaetud liikumisanduritega. Lisaks on sise- ja välikaamerad.Oleme Nehatu logistikapargis tegutsenud 1,5 aastat ja õnneks pole ühtegi suurt juhtumit olnud. Kuna pakume täisteenust e-kaubanduse sektorile, kus kaupade väärtus on kõrge, on turvalisuse tagamine meie ja kliendi jaoks väga oluline.Ruumide ja hoone valvestamise kohustus lasub ettevõtte võtmeisikutel. Kõik koodide ja võtmete andmise otsused kooskõlastatakse juhiga ning registreeritakse. Kolmandate isikute viibimine territooriumil on samuti reguleeritud sisekorra järgi.

Eelistame turvafirmatElmer Maas, Via 3 L ASi juhatuse liige:Üldistades võib öelda, et seal, kus hoitakse materiaalseid väärtusi, võib alati midagi kaduma minna. Siiski võin kinnitada, et meil ei ole olnud turvalisusega suuri probleeme. Kasutame turvafirma teenuseid, nad valvavad nii seest kui ka väljast, mehitatult ja kaameratega. Kuna meil toimub tegevus 24/7, ei ole võimalik uksi kinni ja valvet peale panna, kogu aeg on liikumine. Turvafirma palkamine on väga praktiline, kuna nendel on alati uusim tehnoloogia ja efektiivne tegevus. Tehnika ju aegub aastatega, aga sisseostetud teenuse puhul tuleb tehnika nendega kaasa.

Oma silm on kuningas

Laidvee sõnul oli väga oluline ka, et kliendid saaksid oma silmaga videovalve abil veenduda, et nende kaubaga on kõik korras. “Efektiivne turvalahendus annab meile konkurentsi­eelise,” lisas ta.

Praeguse seisuga jälgib Transiidikeskuse ala üle 120 videovalvekaamera. Fikseeritud on ka sisenemine ladudesse – kui vanasti pääses sisse pigem anonüümselt, siis nüüd on selgelt näha, kes, mis ajal ja millisesse lattu siseneb. “Töö on täielikult korrastatud,” märkis Laidvee. “Enam ei ole anonüümsust, kõik on selge ja üheselt arusaadav.”

Laidvee sõnul ei ole turvalahendus veel päris valmis. “Niiöelda tuumikut oleme kasutanud umbes pool aastat ning teeme jooksvalt täiendusi-täiustusi, mis võimaldaksid senisest veelgi suuremat funktsionaalsust,” rääkis ta.

G4S Eesti kommunikatsioonijuhi Julia Garanža sõnul sai koostöö nurgakiviks ette­võtte antud lubadus, et pakutav lahendus viib valve ja kaubavoogude turvamise uuele tasemele. “Jõudsalt laieneva Transiidikeskuse jaoks on tõhus järelevalve ja usaldusväärsus rahvusvahelise klientuuri silmis võtmetähtsusega,” kinnitas ta.

Transiidikeskuse turvalahendus

Turvatöötajaid 16

Videokaameraid üle 120

Milestone’i süsteem: analüütikaga perimeetrikaamerad, termokaamerad, pöördkaamerad territooriumi ja perimeetri jälgimiseks, ligi 30 IP-valvekaamerat.

Protégé integreeritud valve- ja läbipääsusüsteem: üle 20 läbipääsupunkti juhtimine, juhtgraafika raudteeväravate distantsjuhtimine, objektide valvesignalisatsioon.

ATS-süsteem kõikidel hoonetel.

Automaatne numbrituvastussüsteem sõidukite sujuvaks liikluseks ja konteinerite liiklusehaldamiseks.

Raudteel asuv portaal siseneva raudteeliikluse ja konteinerite andmete automaatseks tuvastamiseks.

Lahendus algas turva­auditist

“Analüüsisime Transiidikeskuse senist turvasüsteemi, tõime välja kitsaskohad ning tegime ettepanekud nende parandamiseks,” selgitas Garanža.

Koos töötati välja lahendus, mille märksõnadeks said terviklikkus ja arenguvõimekus, turvalahendus pidi olema suuteline kasvama koos kliendi vajadustega. Lahend pidi tagama terminali turvalisuse ning andma kasvavale keskusele selge ülevaate kõigest, mis territooriumil toimub.

G4Si turvatehnikadivisjoni direktor Priit Orasson ütles, et kõikidest liikumistest Transiidikeskuse territooriumil jääb jälg maha: kaupade vedu, sõidukite, veokite ja rongide liikumine – kõik on kontrollitav. Ülevaate täpsuse tagab tema sõnul terviklahendus, mille koostisosadeks on mehitatud valve, omavahel suhtlevad videovalve ja läbipääsu kontroll.

Garanža lisas, et videovalve abil juhitakse üle 20 läbipääsupunkti. “Sõidukite sujuvaks liikluseks ja konteinerite liikluse haldamiseks on spetsiaalne ­automaatne numbrituvastussüsteem, mis on samuti osa turvalahendusest,” selgitas ta. Garanža ütles, et raudteel asuv tuvastusportaal registreerib automaatselt ka kogu siseneva raudteeliikluse ja konteinerite andmed.

Autor: Ketlin Rauk, kaasautor

Hetkel kuum