• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 06.08.15, 16:06

Olerex täitis oma unistuse

Aasta eest seadis AS Olerex eesmärgiks saada viie aastaga tanklate arvult Eesti suurimaks tanklaketiks. Täna on see reaalsus, ja seda tervelt neli aastat oodatust kiiremini, väitsid Olerexi juhatuse liikmed tänasel pressikonverentsil.
Olerexi juht Piret Miller ettevõtte tanklas.
  • Olerexi juht Piret Miller ettevõtte tanklas. Foto: Raul Mee
Olerex AS
Asutatud 3.08.1994
Teenindusjaamu Lukoiliga ühendatud ettevõttes 87
Töötajaid ühendatud ettevõttes üle 600
Selle aasta juunis sõlmisid AS Olerex ja AS Lukoil ostu-müügilepingu, millega ostis Olerex ära 100% Lukoili aktsiatest. Peale konkurentsiameti heakskiidu saamist toimuski 1. augustil aktsiate üleminek.
Klientide segadusse ajamise vältimiseks kestab aasta aega tanklates üleminekuperiood, mil Lukoili tanklate hinnapostidele pannakse külge juba Olerexi sümboolika. Lukoili töötajad jätkavad samades teenindusjaamades, kokku on ühendatud ettevõttes üle 600 töötaja.
Edasi plaanib Olerex saada turuliidriks lisaks jaamade arvule ka käibe ja teeninduskvaliteedi poolest. Seetõttu on kavas sulgeda neli Lukoili ja üks Olerexi jaam, mis asuvad ebasoodsas kohas või mõne parema asukohaga jaama läheduses. „Samuti plaanime ehitada teenindusjaama Narva ja tihendada tanklatevõrku Tallinnas,“ ütles Olerexi tegevjuht Piret Miller.
Olerexi kütuste sisseostujuht Alan Vaht tutvustas pressikonverentsil kütuseturul toimuvat maailma lõikes ning selgitas, miks ei muutu kütuse hind Eestis vastavalt toornafta hinnale.
„Naftaturul on praegu huvitav aeg. Kõik võitlevad ja keegi ei taha alla anda ja turult lahkuda. Naftakauplejaid tuleb turule ainult juurde, hiljuti lisandus just Iraan,“ ütles Vaht.
USAs on viimasel ajal naftapuurtorne aina juurde ehitatud ning nii selle kui uute toornafta müüjate turule lisandumise tõttu on toornafta hinnad kõvasti langenud. USA kütusetehaste võimsust tõsteti protsendi võrra 96,1%-ni, nii kõrge pole tehaste võimsus olnud 2005. aastast saati.
Vaht rääkis, et madalaid kütusehindu on oodata pikemaks ajaks, kuna turul on nii palju toornaftaeksportijaid ja nafta barrelihind ei tõuse tema arvates veel tükk aega üle 100 dollari. Pigem on oodata hinna langemist, kuna Saudi Araabia on võtnud eesmärgiks saada 2017. aastaks maailma suuruselt teiseks nafta lõpptoodete eksportijaks, mis tähendab, et tootmine maailmas pigem tõuseb.
Eesti kütusehindasid ei mõjuta toornafta hinnad nii palju, kui tarbijad sooviksid. „Palju küsitakse, et kui toornafta hind langeb 60%, miks siis kütuse hind tanklas 60% ei lange? Kahjuks pole selline hinnalangus võimalik, kuna oma osa ei mängi mitte ainult nafta hind, vaid ka dollari kurss ja riiklikud maksud, mis kütuse hinnale juurde lisanduvad. Kui nafta hind langeb 60%, siis jaemüügihind langeb vaid 15%,“ selgitas Vaht.
Autor: Kreete Sepp

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele