Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olerex täitis oma unistuse

    Olerexi juht Piret Miller ettevõtte tanklas.Foto: Raul Mee

    Aasta eest seadis AS Olerex eesmärgiks saada viie aastaga tanklate arvult Eesti suurimaks tanklaketiks. Täna on see reaalsus, ja seda tervelt neli aastat oodatust kiiremini, väitsid Olerexi juhatuse liikmed tänasel pressikonverentsil.

    Asutatud 3.08.1994

    Teenindusjaamu Lukoiliga ühendatud ettevõttes 87

    Töötajaid ühendatud ettevõttes üle 600

    Selle aasta juunis sõlmisid AS Olerex ja AS Lukoil ostu-müügilepingu, millega ostis Olerex ära 100% Lukoili aktsiatest. Peale konkurentsiameti heakskiidu saamist toimuski 1. augustil aktsiate üleminek.
    Klientide segadusse ajamise vältimiseks kestab aasta aega tanklates üleminekuperiood, mil Lukoili tanklate hinnapostidele pannakse külge juba Olerexi sümboolika. Lukoili töötajad jätkavad samades teenindusjaamades, kokku on ühendatud ettevõttes üle 600 töötaja.
    Edasi plaanib Olerex saada turuliidriks lisaks jaamade arvule ka käibe ja teeninduskvaliteedi poolest. Seetõttu on kavas sulgeda neli Lukoili ja üks Olerexi jaam, mis asuvad ebasoodsas kohas või mõne parema asukohaga jaama läheduses. „Samuti plaanime ehitada teenindusjaama Narva ja tihendada tanklatevõrku Tallinnas,“ ütles Olerexi tegevjuht Piret Miller.
    Olerexi kütuste sisseostujuht Alan Vaht tutvustas pressikonverentsil kütuseturul toimuvat maailma lõikes ning selgitas, miks ei muutu kütuse hind Eestis vastavalt toornafta hinnale.
    „Naftaturul on praegu huvitav aeg. Kõik võitlevad ja keegi ei taha alla anda ja turult lahkuda. Naftakauplejaid tuleb turule ainult juurde, hiljuti lisandus just Iraan,“ ütles Vaht.
    USAs on viimasel ajal naftapuurtorne aina juurde ehitatud ning nii selle kui uute toornafta müüjate turule lisandumise tõttu on toornafta hinnad kõvasti langenud. USA kütusetehaste võimsust tõsteti protsendi võrra 96,1%-ni, nii kõrge pole tehaste võimsus olnud 2005. aastast saati.
    Vaht rääkis, et madalaid kütusehindu on oodata pikemaks ajaks, kuna turul on nii palju toornaftaeksportijaid ja nafta barrelihind ei tõuse tema arvates veel tükk aega üle 100 dollari. Pigem on oodata hinna langemist, kuna Saudi Araabia on võtnud eesmärgiks saada 2017. aastaks maailma suuruselt teiseks nafta lõpptoodete eksportijaks, mis tähendab, et tootmine maailmas pigem tõuseb.
    Eesti kütusehindasid ei mõjuta toornafta hinnad nii palju, kui tarbijad sooviksid. „Palju küsitakse, et kui toornafta hind langeb 60%, miks siis kütuse hind tanklas 60% ei lange? Kahjuks pole selline hinnalangus võimalik, kuna oma osa ei mängi mitte ainult nafta hind, vaid ka dollari kurss ja riiklikud maksud, mis kütuse hinnale juurde lisanduvad. Kui nafta hind langeb 60%, siis jaemüügihind langeb vaid 15%,“ selgitas Vaht.
    Autor: Kreete Sepp
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.