6. august 2015 • 2 min
Jaga lugu:

Olerex täitis oma unistuse

Olerexi juht Piret Miller ettevõtte tanklas.  Foto: Raul Mee

Aasta eest seadis AS Olerex eesmärgiks saada viie aastaga tanklate arvult Eesti suurimaks tanklaketiks. Täna on see reaalsus, ja seda tervelt neli aastat oodatust kiiremini, väitsid Olerexi juhatuse liikmed tänasel pressikonverentsil.

Asutatud 3.08.1994

Teenindusjaamu Lukoiliga ühendatud ettevõttes 87

Töötajaid ühendatud ettevõttes üle 600

Selle aasta juunis sõlmisid AS Olerex ja AS Lukoil ostu-müügilepingu, millega ostis Olerex ära 100% Lukoili aktsiatest. Peale konkurentsiameti heakskiidu saamist toimuski 1. augustil aktsiate üleminek.

Klientide segadusse ajamise vältimiseks kestab aasta aega tanklates üleminekuperiood, mil Lukoili tanklate hinnapostidele pannakse külge juba Olerexi sümboolika. Lukoili töötajad jätkavad samades teenindusjaamades, kokku on ühendatud ettevõttes üle 600 töötaja.

Edasi plaanib Olerex saada turuliidriks lisaks jaamade arvule ka käibe ja teeninduskvaliteedi poolest. Seetõttu on kavas sulgeda neli Lukoili ja üks Olerexi jaam, mis asuvad ebasoodsas kohas või mõne parema asukohaga jaama läheduses. „Samuti plaanime ehitada teenindusjaama Narva ja tihendada tanklatevõrku Tallinnas,“ ütles Olerexi tegevjuht Piret Miller.

Olerexi kütuste sisseostujuht Alan Vaht tutvustas pressikonverentsil kütuseturul toimuvat maailma lõikes ning selgitas, miks ei muutu kütuse hind Eestis vastavalt toornafta hinnale.

„Naftaturul on praegu huvitav aeg. Kõik võitlevad ja keegi ei taha alla anda ja turult lahkuda. Naftakauplejaid tuleb turule ainult juurde, hiljuti lisandus just Iraan,“ ütles Vaht.

USAs on viimasel ajal naftapuurtorne aina juurde ehitatud ning nii selle kui uute toornafta müüjate turule lisandumise tõttu on toornafta hinnad kõvasti langenud. USA kütusetehaste võimsust tõsteti protsendi võrra 96,1%-ni, nii kõrge pole tehaste võimsus olnud 2005. aastast saati.

Vaht rääkis, et madalaid kütusehindu on oodata pikemaks ajaks, kuna turul on nii palju toornaftaeksportijaid ja nafta barrelihind ei tõuse tema arvates veel tükk aega üle 100 dollari. Pigem on oodata hinna langemist, kuna Saudi Araabia on võtnud eesmärgiks saada 2017. aastaks maailma suuruselt teiseks nafta lõpptoodete eksportijaks, mis tähendab, et tootmine maailmas pigem tõuseb.

Eesti kütusehindasid ei mõjuta toornafta hinnad nii palju, kui tarbijad sooviksid. „Palju küsitakse, et kui toornafta hind langeb 60%, miks siis kütuse hind tanklas 60% ei lange? Kahjuks pole selline hinnalangus võimalik, kuna oma osa ei mängi mitte ainult nafta hind, vaid ka dollari kurss ja riiklikud maksud, mis kütuse hinnale juurde lisanduvad. Kui nafta hind langeb 60%, siis jaemüügihind langeb vaid 15%,“ selgitas Vaht.

Autor: Kreete Sepp

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt