Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läti ootamatult järsk maksutõus jääb Eesti meeletu tõusu varju

    Ka Liviko juht Janek Kalvi kaalus Eesti järsu aktsiisitõusu mõjul ettevõte äri suuremat ümbersuunamist Läti kaudu puhtalt oma konkurentsivõime säilitamiseks.Foto: Raul Mee

    Eile tegi Läti parlamendi rahandus- ja eelarvekomisjon ootamatu otsuse tõsta järsult õlle ja sigarettide aktsiisi, mis pani töösturid avalikkuses vanduma sarnaselt sellega, mis juhtus Eestis. Samas jääb aktsiis ja pärast järsku, ligi 50 protsendist tõusu kordades Eesti aktsiisile alla.

    Nii plaanitakse esimeses etapis tõsta õlleaktsiisi 6,8 sendini ühe etanooli mahuprotsendi kohta liitris, kuigi esialgu plaaniti tõusu 5,6 sendini. Samas käis komisjonis läbi ka mõte tõsta aktsiisi 8 euroni ja rohkemgi. Nii jõuti kompromissile, et alates 1.märtsis 2018 kuni 28. veebruarini 2019 kehtib 6,8 sendine määr ühe etanooli mahuprotsendi kohta liitris, mis kasvab 2019. aastal 7,4 sendi ja 2020. aastal 8,01 sendini.
    Võrdluseks Eestis oli sama aktsiisimäär 8,3 senti juba 2016. aastal ning alates juulist kehtib Lätiga võrreldes kolm korda kõrgem aktsiisimäär ehk 15,52 senti ühe etanooli mahuprotsendi kohta liitris. Aastaks 2020 peaks see tõusma aga 22 sendini.
    Hoolimata jätkuvalt suurest vahest Eestiga Läti kasuks, võtsid õlletootjad ähvardava seisukoha teatades, et nii kiire (ligi 50%) aktsiisitõus sunnib neid koondama 30% töötajatest, kusjuures enamik neist on maapiirkondade töötajad, vahendas Läti Delfi Läti õlletootjate liidu juhi Peteris Lininši sõnu. Tema sõnul on aktsiis niigi kolme aasta jooksul kasvanud 45protsenti ning korraga 50protsendine lisatõus ei kannata kriitikat.
    „Osade poliitikute tegevus on destruktiivne, sest see seab ohtu õlletööstuse tuleviku pikas perspektiivis. Arvestades, et valdkond juba aastaid kõigub rentaabluse piiril, kuna sisetarbimine langeb, sunnib kiire aktsiisitõus sisuliselt osad töötajad koondama ning väikesed regionaalsed pruulikojad on sunnitud mõtlema tegevuse lõpetamisele. Sellele viitavad mitte ainult meie hinnangud ja prognoos, vaid ka teiste riikide kogemused,“ teatas Lininš.
    Lätis töötab õlletööstuses ühtekokku ligikaudu 1500 inimest.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Esmaspäev tõi USA aktsiaturule tõusu: kõik sektorid lõpetasid rohelises
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Katre Kõvask: konkurents on karm, tegutseme kaugemate turgude nimel
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.