Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Biometaani tanklad kerkivad kogu Eestis

    Keskkonnainvesteeringute Keskus on toetanud 15 biometaani tankla rajamist kokku ligi 2,7 miljoni euroga, enim toetusraha sai Alexela.

    11biometaani tanklat on Eesti Gaasil tuleva aasta lõpuks.
    AS Alexela Oil on kaheksa tankla tarbeks saanud 1,15 miljonit eurot, lisaks sai samasse gruppi kuuluv AS Alexela Energia mobiilse lahustankla rajamiseks Võrru 130 050 eurot. ASi Jetoil omanikega seotud OÜ Jetgas on saanud kolme biometaani tanklaprojektiks 840 000 eurot ja AS Eesti Gaas samuti kolme tankla rajamiseks 476 140 eurot.
    KIK on toetusraha jaganud kahes taotlusvoorus: 2016. aastal rahastati kolme Alexela tanklaprojekti (Jüri alevikus, Tallinnas Sikupillis ja Võru linnas) ja tänavu suvel toetati 12 tanklaprojekti. Tanklaid on soovitud rajada üle Eesti ja kahte kohta – Rakverre ja Jõhvi – võib tulevikus tekkida lausa kaks konkureerivat biometaani tanklat.
    Mullu toetatud tanklaprojektidest on üks, Võrus asuv gaasitankla juba avatud. „Lähiajal teeme proovitankimise Jüri tanklas ja seejärel hakkame kasutuslubasid taotlema,“ ütles Alexela Oili juhatuse esimees Ain Kuusik. „Tuleva aasta mais avame gaasitanklas Tallinnas Sikupillis ja Pääskülas.“

    Kui ma vahetult enne haldusreformi rääkisin gaasitankla teemal Saare maavalitsuse inimestega, siis nad ütlesid, et nemad enam ei tea, mis tulevik toob, ja uued mehed veel ei tea, mis tulevik toob.

    Janek Parkman,
    Jetgasi juhatuse liige
    Eesti Gaasi juhatuse liikme Raul Kotovi kinnitusel projekteeritakse praegu kolme biometaani tanklat, mis tulevad Jõhvi, Rakverre ja Viljandisse. „Tahame need tanklad järgmise aasta suveks valmis ehitada,“ sõnas ta. „Tuleva aasta lõpus on meil seega kokku 11 tanklat. Hakkame kõikides oma tanklates ka biometaani müüma.“
    Reform lõi kaardid sassi
    Jetgas on toetuse saanud biometaani tanklatele, mida plaanitakse Kuressaarde, Paidesse ja Valgasse. „Meie projektid on ootel, sest haldusreform lõi kaardid sassi,“ märkis Jetgasi juhatuse liige Janek Parkman. „Näiteks Kuressaares lõpeb bussileping 2019. aastal ja lahtine on, kas uue lepinguga tellitakse gaasibussid või mitte. Kui ma vahetult enne haldusreformi rääkisin gaasitankla teemal Saare maavalitsuse inimestega, siis nad ütlesid, et nemad enam ei tea, mis tulevik toob, ja uued mehed veel ei tea, mis tulevik toob. Saaremaa on ju ühinenud üheks omavalitsuseks.“
    Küsimusele, kas nende juhitavad firmad oleksid tulevikus huvitatud biometaani tootmisest, vastasid Kuusik ja Parkman eitavalt. „Meil on nii palju muid gaasiprojekte, püüaks nendegagi kuidagi hakkama saada,“ võttis Kuusik teema kokku.
    Seevastu Kotov ei välistanud, et Eesti Gaas võib hakata kunagi biometaani tootma. „Pigem on tõenäoline, et paari aasta pärast on ka meil endal biogaasi ja biometaani tootmine,“ prognoosis Kotov. „Oleme uurinud projekte ja võimalusi. Võimalik on ise tootmine nullist üles ehitada, aga võimalik on ka mõne biogaasi tootjaga kokkulepe sõlmida.“ Kotov lisas, et praegu on kõige olulisem, et Eestis tekiks nõudlus ja pakkumine biometaani järele.
    Võrdle erinevaid projekte
    Et kaardil võrrelda projekte, omafinantseeringuid ja toetusi, vaheta vasakpoolses menüükastis linnukesi. Parima võrdluspildi saab, kui valid korraga ühe kasti.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.