Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    „Iga uus juht on hullem“

    Eesti Raudtee on pikalt äganud kahjumi all, rabelenud skandaalide küüsis ja tihti juhte vahetanud.

    Endisel juhil Kaido Zimmermannil on vastus varnast võtta, kui küsida, kes pärast teda parim juht oli. „Praegused raudteelased ütlevad, et loodeti iga kord, et tuli parem, aga tuli veel hullem. Ju Asmann oli kõige parem,“ muigab EVR Cargo ja Eesti Raudtee lahkulöömise järel juhi kohast loobuma pidanud Zimmermann.
    Riik toona vanu olijaid alles jätta ei tahtnud. Eelistati Ahti Asmanni. Nüüd Rail Balticut ehitav Zimmermann võttis kolme kuu hüvitisena üle 30 000 euro ja sõitis peainseneriks Läti Raudteele. „Pärast Eesti Raudteed läks elu paremaks.“
    Hoiatus uuele juhile
     
     
    Asmanni töö Eesti Raudtees ei olnud meelakkumine. Lahkudes hoiatas ta uut juhti: kerge elu teda ees ei oota. Asmanni viis kolm aastat tagasi ametist firma kütusekaardi andmine abikaasale kasutamiseks. Üks Äripäevaga suhelnud inimene nendib, et see oli Asmannist rumal samm. Kes mäletab, siis Asmanni aega jäi veel pöögiliiprijama.
    Nõukogus valitsesid teravad suhted, eriti nõukogu endise juhi Raivo Vare ja Indrek Paali vahel. „Kui Asmanniga see keiss lahti läks, tuli ringkiri, et meil on suhtlusvorm, et meediaga tohib rääkida ainult nõukogu esimees. Kirjutasin vastu, et siis peab olema keelatud ükskõik millisel tasemel kommenteerida raudteed omavates riikides majanduslikke-poliitilisi protsesse, mida võidakse käsitleda poliitilise avaldusena,“ meenutab Paal, kuidas Vare noomis. „Mulle tuletati seda mõnikord piiri taga käies meelde. Oled tore inimene, üritad rääkida konstruktiivselt, aga sinust kõrgemad isikud seda võib-olla ei tee.“
    Kes jahtis Asmanni kohta?

    Tohoh! Raivo Vare hakkab juba sellist asja rääkima. Kutsun teda läbi meedia korrale! 

     

    Parbo Juchnewitsch
    Eesti Raudtee endine juhatuse liige
    Vare meenutuse järgi polnud Paal ingel. Vare tõi majja firma eksjuhi Parbo Juchnewitschi, kelle Paal oli sleppi võtnud, et Asmanni kangutada.
    „Lootsin, et kogenud inimesena suudab Parbo tuua murrangut infrapoolde, mis oli väga kinni jooksnud. Selle asemel hakkas tegelema poliitilise võitlusega,“ lausub Vare. „Kes kellega käib, tuleb jätta kõrvale. Riigifirmades, kahjuks, pean tunnistama, on väga tihti väga tugev komponent, kes kellega käib. Inimestele, kes erasektorist tulevad, tundub see alati ebaloomulik.“
    Asmanni kohta tahtis Vare sõnul Paal ja Zimmermann kinnitab seda. „Paal on seda kogu aeg tahtnud.“ Paal väidab, et lihtsalt pakkus ennast pärast Asmanni minekut juhiks nõukogu liikmete omavahelisel ajurünnakul, kui ei leita piisavalt väärikat inimest Eesti Raudtee juhiks.
    Juchnewitsch hüüatab: „Tohoh!“ ja jätkab: „Raivo Vare hakkab juba sellist asja rääkima. Kutsun teda läbi meedia korrale! Mingit poliitilist võitlust ei olnud. Kui 21. sajandil on firmas asjad halvasti, siis tuleb neid parandada, mitte kakelda. Milleks oli mul vaja Asmanni kangutada? Ma ei ole intrigant.“
    Halb õhkkond

    Eks riigifirmas on natuke rohkem las-mõisa-köis-lohiseb mentaliteeti. 

    Sulev Loo
    Eesti Raudtee endine juht
    Eesti Raudtees aastaid valitsenud õhkkonda kirjeldab ilmekalt ühe endise töötaja mälestus. Töötajad kontrollisid, kas järgmiseks juhiks tulnud Sulev Loo uhkel Porschel on kehtiv ülevaatus. Ei olnud.
    Loo ütleb praegu, et isiklikest autodest ta ei räägi, kuid oletab, miks Eesti Raudtees on palju probleeme olnud. „Ju on raudteeinimesed rohkem tahtnud ajakirjanduse abi, et oma muresid välja tuua,“ kostab ta.
    Asmann koondas inimesi innukalt, nii et jääjad tuli Loo sõnul lihtsalt „tänapäeva moodi tööle panna“. „Kui oleksime lasknud kaks sekretäri lahti, poleks see suures pildis mitte midagi muutnud,“ ütleb Loo.
    „Kuna kaupa ka ei tulnud, hakkasime erinevaid lepinguid üle vaatama. Eks riigifirmas on natuke rohkem las-mõisa-köis-lohiseb mentaliteeti. Eesti Raudtee oli kunagi rikas ettevõte, nii et seda mentaliteeti oli,“ nendib ta.
  • Hetkel kuum
Euroopa patendiameti president: meil on põhjust tähistada leiutajate läbimurret
Aasta tagasi kasutusele võetud Euroopa ühtne patendisüsteem on näidanud, et kui Euroopa ühendab jõud, siis suudab ta terves maailmas edukalt konkureerida, kirjutab Euroopa patendiameti president António Campinos.
Aasta tagasi kasutusele võetud Euroopa ühtne patendisüsteem on näidanud, et kui Euroopa ühendab jõud, siis suudab ta terves maailmas edukalt konkureerida, kirjutab Euroopa patendiameti president António Campinos.
USA tarbijate kindlustunne on seitsme kuu madalaimal tasemel
Michigani ülikooli uuring näitas, et USA tarbijate hinnang isiklike rahaasjade osas langes madalaimale tasemele alates novembrist, sest tõusis mure kasvavate hindade ning vähenevate sissetulekute pärast, vahendas Yahoo Finance.
Michigani ülikooli uuring näitas, et USA tarbijate hinnang isiklike rahaasjade osas langes madalaimale tasemele alates novembrist, sest tõusis mure kasvavate hindade ning vähenevate sissetulekute pärast, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Adam Granti soovitused petturi sündroomist vabanemiseks
Kas ka sulle tundub, et oled oma töös ebapädev ja kohe on saabumas hetk, kus sind paljastatakse? Ameerika juhtimispsühholoog ja menukite autor Adam Grant räägib, et petturi sündroomist tuleks hoopis mõelda kui varjatud potentsiaali märgist: sulle tundub, et teised inimesed hindavad sind üle, aga palju tõenäolisemalt sa hoopis alahindad iseennast.
Kas ka sulle tundub, et oled oma töös ebapädev ja kohe on saabumas hetk, kus sind paljastatakse? Ameerika juhtimispsühholoog ja menukite autor Adam Grant räägib, et petturi sündroomist tuleks hoopis mõelda kui varjatud potentsiaali märgist: sulle tundub, et teised inimesed hindavad sind üle, aga palju tõenäolisemalt sa hoopis alahindad iseennast.
Veskimägi: aastal 2030 võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla miljard
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
EL kehtestab Hiina elektriautodele kaitsetollid
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
Soome laskemoonatootja ehitab uue tehase
Soome kaitsetööstusfirma Nammo sõlmis uue tehase ehitamise eellepingu omavalitsustele kuuluva kinnisvaraarendusfirmaga, kirjutas Kauppalehti.
Soome kaitsetööstusfirma Nammo sõlmis uue tehase ehitamise eellepingu omavalitsustele kuuluva kinnisvaraarendusfirmaga, kirjutas Kauppalehti.
G7 annab Ukrainale Vene külmutatud varade intresside tagatisel 50 miljardit laenu Tsahkna: aeg on liikuda ka varade enda juurde
Maailma suurriikide G7 kohtumisel lepiti kokku viis, kuidas saaks Ukraina toetamiseks kasutada ära Vene külmutatud varasid.
Maailma suurriikide G7 kohtumisel lepiti kokku viis, kuidas saaks Ukraina toetamiseks kasutada ära Vene külmutatud varasid.