Artikkel

    „Iga uus juht on hullem“

    Eesti Raudtee on pikalt äganud kahjumi all, rabelenud skandaalide küüsis ja tihti juhte vahetanud.

    Endisel juhil Kaido Zimmermannil on vastus varnast võtta, kui küsida, kes pärast teda parim juht oli. „Praegused raudteelased ütlevad, et loodeti iga kord, et tuli parem, aga tuli veel hullem. Ju Asmann oli kõige parem,“ muigab EVR Cargo ja Eesti Raudtee lahkulöömise järel juhi kohast loobuma pidanud Zimmermann.
    Riik toona vanu olijaid alles jätta ei tahtnud. Eelistati Ahti Asmanni. Nüüd Rail Balticut ehitav Zimmermann võttis kolme kuu hüvitisena üle 30 000 euro ja sõitis peainseneriks Läti Raudteele. „Pärast Eesti Raudteed läks elu paremaks.“
    Hoiatus uuele juhile
     
     
    Asmanni töö Eesti Raudtees ei olnud meelakkumine. Lahkudes hoiatas ta uut juhti: kerge elu teda ees ei oota. Asmanni viis kolm aastat tagasi ametist firma kütusekaardi andmine abikaasale kasutamiseks. Üks Äripäevaga suhelnud inimene nendib, et see oli Asmannist rumal samm. Kes mäletab, siis Asmanni aega jäi veel pöögiliiprijama.
    Nõukogus valitsesid teravad suhted, eriti nõukogu endise juhi Raivo Vare ja Indrek Paali vahel. „Kui Asmanniga see keiss lahti läks, tuli ringkiri, et meil on suhtlusvorm, et meediaga tohib rääkida ainult nõukogu esimees. Kirjutasin vastu, et siis peab olema keelatud ükskõik millisel tasemel kommenteerida raudteed omavates riikides majanduslikke-poliitilisi protsesse, mida võidakse käsitleda poliitilise avaldusena,“ meenutab Paal, kuidas Vare noomis. „Mulle tuletati seda mõnikord piiri taga käies meelde. Oled tore inimene, üritad rääkida konstruktiivselt, aga sinust kõrgemad isikud seda võib-olla ei tee.“
    Kes jahtis Asmanni kohta?

    Tohoh! Raivo Vare hakkab juba sellist asja rääkima. Kutsun teda läbi meedia korrale! 

     

    Parbo Juchnewitsch
    Eesti Raudtee endine juhatuse liige
    Vare meenutuse järgi polnud Paal ingel. Vare tõi majja firma eksjuhi Parbo Juchnewitschi, kelle Paal oli sleppi võtnud, et Asmanni kangutada.
    „Lootsin, et kogenud inimesena suudab Parbo tuua murrangut infrapoolde, mis oli väga kinni jooksnud. Selle asemel hakkas tegelema poliitilise võitlusega,“ lausub Vare. „Kes kellega käib, tuleb jätta kõrvale. Riigifirmades, kahjuks, pean tunnistama, on väga tihti väga tugev komponent, kes kellega käib. Inimestele, kes erasektorist tulevad, tundub see alati ebaloomulik.“
    Asmanni kohta tahtis Vare sõnul Paal ja Zimmermann kinnitab seda. „Paal on seda kogu aeg tahtnud.“ Paal väidab, et lihtsalt pakkus ennast pärast Asmanni minekut juhiks nõukogu liikmete omavahelisel ajurünnakul, kui ei leita piisavalt väärikat inimest Eesti Raudtee juhiks.
    Juchnewitsch hüüatab: „Tohoh!“ ja jätkab: „Raivo Vare hakkab juba sellist asja rääkima. Kutsun teda läbi meedia korrale! Mingit poliitilist võitlust ei olnud. Kui 21. sajandil on firmas asjad halvasti, siis tuleb neid parandada, mitte kakelda. Milleks oli mul vaja Asmanni kangutada? Ma ei ole intrigant.“
    Halb õhkkond

    Eks riigifirmas on natuke rohkem las-mõisa-köis-lohiseb mentaliteeti. 

    Sulev Loo
    Eesti Raudtee endine juht
    Eesti Raudtees aastaid valitsenud õhkkonda kirjeldab ilmekalt ühe endise töötaja mälestus. Töötajad kontrollisid, kas järgmiseks juhiks tulnud Sulev Loo uhkel Porschel on kehtiv ülevaatus. Ei olnud.
    Loo ütleb praegu, et isiklikest autodest ta ei räägi, kuid oletab, miks Eesti Raudtees on palju probleeme olnud. „Ju on raudteeinimesed rohkem tahtnud ajakirjanduse abi, et oma muresid välja tuua,“ kostab ta.
    Asmann koondas inimesi innukalt, nii et jääjad tuli Loo sõnul lihtsalt „tänapäeva moodi tööle panna“. „Kui oleksime lasknud kaks sekretäri lahti, poleks see suures pildis mitte midagi muutnud,“ ütleb Loo.
    „Kuna kaupa ka ei tulnud, hakkasime erinevaid lepinguid üle vaatama. Eks riigifirmas on natuke rohkem las-mõisa-köis-lohiseb mentaliteeti. Eesti Raudtee oli kunagi rikas ettevõte, nii et seda mentaliteeti oli,“ nendib ta.
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
30 aastat palgatõusuta: Jaapan survestab ettevõtjaid töötajatele lisa andma
Inflatsioon närib jaapanlasi, kes pole enam kui veerandsada aastat näinud palgatõusu. Nüüd on olukord aga muutumas, vahendab CNN.
Inflatsioon närib jaapanlasi, kes pole enam kui veerandsada aastat näinud palgatõusu. Nüüd on olukord aga muutumas, vahendab CNN.
Investor, kelle juures käivad rahahädas inimesed nõu küsimas
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Nädala raadiohitid: kas turgudel optimismi jagub?
Kas turgudel jätkub optimismi ning kui kaua võib kesta jahedam seis majanduses - need teemad huvitasid Äripäeva raadio kuulajat sel nädalal enim.
Kas turgudel jätkub optimismi ning kui kaua võib kesta jahedam seis majanduses - need teemad huvitasid Äripäeva raadio kuulajat sel nädalal enim.

Olulisemad uudised

Ryanair lahkub Tallinnast pauguga, nagu ikka
Tallinna liinide sulgemise eest siinse lennujaama süüdistamise kõrval tasub tähele panna lennundushiiu Ryanair käitumismustreid.
Tallinna liinide sulgemise eest siinse lennujaama süüdistamise kõrval tasub tähele panna lennundushiiu Ryanair käitumismustreid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.