Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    „Iga uus juht on hullem“

    Eesti Raudtee on pikalt äganud kahjumi all, rabelenud skandaalide küüsis ja tihti juhte vahetanud.

    Endisel juhil Kaido Zimmermannil on vastus varnast võtta, kui küsida, kes pärast teda parim juht oli. „Praegused raudteelased ütlevad, et loodeti iga kord, et tuli parem, aga tuli veel hullem. Ju Asmann oli kõige parem,“ muigab EVR Cargo ja Eesti Raudtee lahkulöömise järel juhi kohast loobuma pidanud Zimmermann.
    Riik toona vanu olijaid alles jätta ei tahtnud. Eelistati Ahti Asmanni. Nüüd Rail Balticut ehitav Zimmermann võttis kolme kuu hüvitisena üle 30 000 euro ja sõitis peainseneriks Läti Raudteele. „Pärast Eesti Raudteed läks elu paremaks.“
    Hoiatus uuele juhile
     
     
    Asmanni töö Eesti Raudtees ei olnud meelakkumine. Lahkudes hoiatas ta uut juhti: kerge elu teda ees ei oota. Asmanni viis kolm aastat tagasi ametist firma kütusekaardi andmine abikaasale kasutamiseks. Üks Äripäevaga suhelnud inimene nendib, et see oli Asmannist rumal samm. Kes mäletab, siis Asmanni aega jäi veel pöögiliiprijama.
    Nõukogus valitsesid teravad suhted, eriti nõukogu endise juhi Raivo Vare ja Indrek Paali vahel. „Kui Asmanniga see keiss lahti läks, tuli ringkiri, et meil on suhtlusvorm, et meediaga tohib rääkida ainult nõukogu esimees. Kirjutasin vastu, et siis peab olema keelatud ükskõik millisel tasemel kommenteerida raudteed omavates riikides majanduslikke-poliitilisi protsesse, mida võidakse käsitleda poliitilise avaldusena,“ meenutab Paal, kuidas Vare noomis. „Mulle tuletati seda mõnikord piiri taga käies meelde. Oled tore inimene, üritad rääkida konstruktiivselt, aga sinust kõrgemad isikud seda võib-olla ei tee.“
    Kes jahtis Asmanni kohta?

    Tohoh! Raivo Vare hakkab juba sellist asja rääkima. Kutsun teda läbi meedia korrale! 

     

    Parbo Juchnewitsch
    Eesti Raudtee endine juhatuse liige
    Vare meenutuse järgi polnud Paal ingel. Vare tõi majja firma eksjuhi Parbo Juchnewitschi, kelle Paal oli sleppi võtnud, et Asmanni kangutada.
    „Lootsin, et kogenud inimesena suudab Parbo tuua murrangut infrapoolde, mis oli väga kinni jooksnud. Selle asemel hakkas tegelema poliitilise võitlusega,“ lausub Vare. „Kes kellega käib, tuleb jätta kõrvale. Riigifirmades, kahjuks, pean tunnistama, on väga tihti väga tugev komponent, kes kellega käib. Inimestele, kes erasektorist tulevad, tundub see alati ebaloomulik.“
    Asmanni kohta tahtis Vare sõnul Paal ja Zimmermann kinnitab seda. „Paal on seda kogu aeg tahtnud.“ Paal väidab, et lihtsalt pakkus ennast pärast Asmanni minekut juhiks nõukogu liikmete omavahelisel ajurünnakul, kui ei leita piisavalt väärikat inimest Eesti Raudtee juhiks.
    Juchnewitsch hüüatab: „Tohoh!“ ja jätkab: „Raivo Vare hakkab juba sellist asja rääkima. Kutsun teda läbi meedia korrale! Mingit poliitilist võitlust ei olnud. Kui 21. sajandil on firmas asjad halvasti, siis tuleb neid parandada, mitte kakelda. Milleks oli mul vaja Asmanni kangutada? Ma ei ole intrigant.“
    Halb õhkkond

    Eks riigifirmas on natuke rohkem las-mõisa-köis-lohiseb mentaliteeti. 

    Sulev Loo
    Eesti Raudtee endine juht
    Eesti Raudtees aastaid valitsenud õhkkonda kirjeldab ilmekalt ühe endise töötaja mälestus. Töötajad kontrollisid, kas järgmiseks juhiks tulnud Sulev Loo uhkel Porschel on kehtiv ülevaatus. Ei olnud.
    Loo ütleb praegu, et isiklikest autodest ta ei räägi, kuid oletab, miks Eesti Raudtees on palju probleeme olnud. „Ju on raudteeinimesed rohkem tahtnud ajakirjanduse abi, et oma muresid välja tuua,“ kostab ta.
    Asmann koondas inimesi innukalt, nii et jääjad tuli Loo sõnul lihtsalt „tänapäeva moodi tööle panna“. „Kui oleksime lasknud kaks sekretäri lahti, poleks see suures pildis mitte midagi muutnud,“ ütleb Loo.
    „Kuna kaupa ka ei tulnud, hakkasime erinevaid lepinguid üle vaatama. Eks riigifirmas on natuke rohkem las-mõisa-köis-lohiseb mentaliteeti. Eesti Raudtee oli kunagi rikas ettevõte, nii et seda mentaliteeti oli,“ nendib ta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.