• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,87%38 346,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,03
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,87%38 346,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,03
  • 24.04.18, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Coca-Cola üllatas analüütikuid

Coca-Cola sammud äri kokku tõmmata ning pakkuda jooke tervislikuma maitsega ostjatele hakkab ära tasuma.
Coca-Cola otsib enda põhijoogile asendusi
  • Coca-Cola otsib enda põhijoogile asendusi
  • Foto: Scanpix
Coca-Cola käive langes 16 protsendi võrra, 7,6 miljardi dollarini, kuid sellega ületati analüütikute prognoose, mis olid 7,35 miljardi dollari peal. Kasumit aktsia kohta teeniti analüütikute prognoositud 0,46 dollari asemel 0,47 dollarit aktsia kohta.
2019. aastaks on ettevõttel plaanis säästa 3,8 miljardit dollarit. See tähendab suures osas ettevõtte pudeldamisäride müümist, et saaks keskenduda kasumlikumale joogikontsentraatide ärile. Käibes tähendab see enam kui 7 miljardi dollari suurust kukkumist. Samuti paistab kokkuhoid silma väiksemate pudelite pealt, millega on müüdava liitri hind kõrgem.
Pingutuse esimesed viljad hakkavad juba paistma. Esimeses kvartalis kasvas nii vanade kui ka uute brändide müük. Hiljuti alustati Coke Zero ja Dietcoca brändi turunduskampaaniat, et nende müügile uus elu sisse saada. Dieetkoka müüki on kahandanud kunstlike magusainete põlu alla sattumine. Nüüd müüakse seda uute maitsetega ning uues, kitsamas pudelis.
Uute brändide müüginumbrid kinnitavad vaikselt strateegia töötamist. Aasta esimese kolme kuu jooksul on Coca-Cola Zero Sugar näidanud kahekohaliste numbritega kasvu ning dieetkoka müük on tänu brändikampiaaniatele jälle tõusmas. Käibetõusule aitas kaasa ka gaseeritud vee müük. Dasani ja Smartwateri brändi müük kasvas üle 10 protsendi.
Viimastel aastal on Coca-Cola investeerimisüksuse kaudu investeerinud või üle ostnud lubavaid joogibrände. Nende hulka kuuluvad Honest Tea, Fairlife dairy ja Suja Life LLC, mis teeb kombucha't ja joogiäädikat. Paljulubavaid ettevõtteid otsitakse ka USAst väljastpoolt, sealhulgas ka Kesk ja Ida-Euroopast.
Samuti suurendatakse nähtavust e-kanalites. Näiteks tegi ettevõte end leitavaks Amazoni Echo kõlarist ning lisas ennast pakiautomaatide juurde, impulssostude meelitamiseks.
Investorid aga numbritega rahul ei olnud ning börsi avanedes langes Coca-Cola aktsia pea 2 protsendi jagu allapoole.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele