Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tasuta ühistransport toob Ridangole sisse kümned tuhanded eurod

    Üleminek tasuta maakonnasisesele ühistranspordile tähendab arvukate uute valideerimissüsteemide paigaldamist ja vanade uuendamist. Süsteemide tootjatele toob see arvestatava lisatulu.

    Ridango ASi müügijuhi Argo Verki sõnul tulevad maakonnaliine sõitvatesse bussidesse Tallinnaga võrreldes lihtsamad validaatorid. „Nõutud on ainult üht tüüpi sõidukaardi valideerimine ilma täiendava funktsionaalsuseta,“ märkis Verk. Pealegi on paljudes maakondades Ridango piletisüsteem juba kasutusel, mistap on tellimused seotud süsteemi seadistus- ja arendustöödega. Täpset tellimuste arvu ei osanud Verk veel öelda.
    Tellimused kasvavad, käive langeb
    Verki sõnul ulatuvad lisanduvate seadmete tarne ja uue süsteemi ülesseadmise puhul tellimuste summad kümnetesse tuhandetesse.
    „Samas peab märkima, et tasuta maakondlik ühistransport tähendab Ridangole ka teatud määral käibe langust. Tegeleme Eestis ka piletimüügi ja -vahendusega, kuid uutes oludes see paljuski kaob,“ täpsustas ta.
    Lahti selgitatuna, maakondliku piletimüügi näol on tegemist vahendusteenusega. Erinevate müügikanalite – kioskid, poeketid, veebid, mobiilirakendused – kaudu on võimalik soetada ühistranspordi pileteid. Ridango organiseerib ja haldab mitmel puhul müügivõrku ja saab teenuse eest vahendustasu.
    Võimalikku käibe langust ei ole veel kokku arvutatud, sest arutelu tasuta transpordi piirkondade üle on jätkuv.

    Konkurents piletimügisüsteemide vahel oleks oleks hea

    Hansabussis on valdavalt kasutuses Ridango süsteem. Veel poolteist kuud on Võru maakonnas kasutusel Tpilet, kes soovis lepingu lõpetada. Kommertsliinidel on meil kasutuses enda aparaadid ja bussijaamades teostab eelmüüki Tpilet.

    Meie jaoks on ühtne integreeritud piletimüügisüsteem ühistranspordi nurgakivi. Sõitjatele muutub ühistransport atraktiivsemaks, kui reisija saab tulevikus osta mis tahes ühistranspordipileti ühest süsteemist.

    Üleminek teistele piletimüügisüsteemidele eeldab, et turul on ka teisi sobivaid teenusepakkujaid. Riigihangetes ongi nõutaval tasemel hetkel vaid Ridango süsteemid. Kommertsliinidel oleks võimalus kasutada ka Tpileti süsteemi, aga paraku pole meil täielikku kindlust selle süsteemi konfidentsiaalsuse kohta.

    Meil oleks hea meel, kui turul oleks rohkem piletimüügisüsteemi pakkujaid, aga  avalike liinide lepingu nõuded piletimüügisüsteemile sedavõrd mahukad ja infotehnoloogiliselt nõudlikud, et väiksemad ettevõtted ei pääse löögile.

    Teadaolevalt on ka Lõuna-Eesti ettevõte Dewerk OÜ arendamas nõuetele vastavat süsteemi.

    Karina Loi,
    Hansabussi kommunikatsiooni­juht
    Validaatorid paigaldavad vedajad
    Põlva ja Võrumaa avalikku liinivedu korraldab maanteeameti volitusel MTÜ Kagu Ühistranspordikeskus. Ühingu juhatuse liikme Sander Saare sõnul peavad valideerimissüsteemid küll vastama maanteeametis välja töötatud tehnilistele tingimustele, kuid ei pea olema sama tootja omad. Teine nõue on, et kõik valideerimiskaardid peavad olema ristkasutatavad.
    “Validaatorite soetamine ja paigaldamine on lepingu järgi vedajate ülesanne. Põlvas on teenusepakkuja sama kes Tallinnas, Tartus ja rongides – Ridango AS. Kagu Ühistranspordikeskuse partneritest GoBus juba kasutab Ridango süsteeme ja Hansaliinid lähevad sellele üle, väikevedajad Asunduse OÜ ja Võru Taksod jätkavad Dewereki süsteemiga,” sõnas Saar.
    Harjumaal seevastu kasutavad kõik avalikud maakonnaliinide vedajad Ridango validaatoreid. „Need said hangitud koos Tallinnaga ühise riigihanke korras ja meie leping kehtib kuni 2023. aasta septembrini,“ sõnas MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus piletimüügispetsialist Raido Needrit.

    Lisaks kohalikele maakondlikele vedajatele on Ridango viimased kliendid Klaipeda ja Kiievi transpordiliinid. Rootsis ollakse täiendavalt lõpetamas piletisüsteemi rongifirmale Mälab.Viimane on esimene omasarnane Rootsis, mis kombineerib pileteid mitmete eri maakondade piletisüsteemidest üheks QR-koodiks.

     
  • Hetkel kuum
Era- ja riskikapitali ühenduse juht: investeeringutest väljumisi napib, mure lahendamiseks pingutatakse
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Nvidia tulemuste ärevas ootuses sulgusid USA indeksid õrnalt rohelises
Kui USA turud avanesid teisipäeval punases, siis päeva lõpuks jõudsid indeksid kergelt plussi: S&P 500 tõusis +0,27%, Dow 30 kerkis +0,2% ning Nasdaq edenes +0,22%.
Kui USA turud avanesid teisipäeval punases, siis päeva lõpuks jõudsid indeksid kergelt plussi: S&P 500 tõusis +0,27%, Dow 30 kerkis +0,2% ning Nasdaq edenes +0,22%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Netanyahu vahistamise taotlus lööb lääneriigid kahte leeri
Euroopa riikide valitsused on reaktsioonides rahvusvahelise kriminaalkohtu eilse süüdistuse osas eri meelt, Joe Bideni paneb see aga keerulisse seisu.
Euroopa riikide valitsused on reaktsioonides rahvusvahelise kriminaalkohtu eilse süüdistuse osas eri meelt, Joe Bideni paneb see aga keerulisse seisu.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.