Tasuta ühistransport toob Ridangole sisse kümned tuhanded eurod

21. juuni 2018, 06:00
Harjumaa maakonnaliini bussides leiavad rakendust ainult Ridango piletisüsteemid.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180621/NEWS/180629962/AR/0/AR-180629962.jpg

Üleminek tasuta maakonnasisesele ühistranspordile tähendab arvukate uute valideerimissüsteemide paigaldamist ja vanade uuendamist. Süsteemide tootjatele toob see arvestatava lisatulu.

Ridango ASi müügijuhi Argo Verki sõnul tulevad maakonnaliine sõitvatesse bussidesse Tallinnaga võrreldes lihtsamad validaatorid. „Nõutud on ainult üht tüüpi sõidukaardi valideerimine ilma täiendava funktsionaalsuseta,“ märkis Verk. Pealegi on paljudes maakondades Ridango piletisüsteem juba kasutusel, mistap on tellimused seotud süsteemi seadistus- ja arendustöödega. Täpset tellimuste arvu ei osanud Verk veel öelda.

Tellimused kasvavad, käive langeb

Verki sõnul ulatuvad lisanduvate seadmete tarne ja uue süsteemi ülesseadmise puhul tellimuste summad kümnetesse tuhandetesse.

„Samas peab märkima, et tasuta maakondlik ühistransport tähendab Ridangole ka teatud määral käibe langust. Tegeleme Eestis ka piletimüügi ja -vahendusega, kuid uutes oludes see paljuski kaob,“ täpsustas ta.

Lahti selgitatuna, maakondliku piletimüügi näol on tegemist vahendusteenusega. Erinevate müügikanalite – kioskid, poeketid, veebid, mobiilirakendused – kaudu on võimalik soetada ühistranspordi pileteid. Ridango organiseerib ja haldab mitmel puhul müügivõrku ja saab teenuse eest vahendustasu.

Võimalikku käibe langust ei ole veel kokku arvutatud, sest arutelu tasuta transpordi piirkondade üle on jätkuv.

Validaatorid paigaldavad vedajad

Põlva ja Võrumaa avalikku liinivedu korraldab maanteeameti volitusel MTÜ Kagu Ühistranspordikeskus. Ühingu juhatuse liikme Sander Saare sõnul peavad valideerimissüsteemid küll vastama maanteeametis välja töötatud tehnilistele tingimustele, kuid ei pea olema sama tootja omad. Teine nõue on, et kõik valideerimiskaardid peavad olema ristkasutatavad.

“Validaatorite soetamine ja paigaldamine on lepingu järgi vedajate ülesanne. Põlvas on teenusepakkuja sama kes Tallinnas, Tartus ja rongides – Ridango AS. Kagu Ühistranspordikeskuse partneritest GoBus juba kasutab Ridango süsteeme ja Hansaliinid lähevad sellele üle, väikevedajad Asunduse OÜ ja Võru Taksod jätkavad Dewereki süsteemiga,” sõnas Saar.

Harjumaal seevastu kasutavad kõik avalikud maakonnaliinide vedajad Ridango validaatoreid. „Need said hangitud koos Tallinnaga ühise riigihanke korras ja meie leping kehtib kuni 2023. aasta septembrini,“ sõnas MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus piletimüügispetsialist Raido Needrit.

 

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
20. June 2018, 16:40

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing