Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tasuta ühistransport toob Ridangole sisse kümned tuhanded eurod

    Üleminek tasuta maakonnasisesele ühistranspordile tähendab arvukate uute valideerimissüsteemide paigaldamist ja vanade uuendamist. Süsteemide tootjatele toob see arvestatava lisatulu.

    Ridango ASi müügijuhi Argo Verki sõnul tulevad maakonnaliine sõitvatesse bussidesse Tallinnaga võrreldes lihtsamad validaatorid. „Nõutud on ainult üht tüüpi sõidukaardi valideerimine ilma täiendava funktsionaalsuseta,“ märkis Verk. Pealegi on paljudes maakondades Ridango piletisüsteem juba kasutusel, mistap on tellimused seotud süsteemi seadistus- ja arendustöödega. Täpset tellimuste arvu ei osanud Verk veel öelda.
    Tellimused kasvavad, käive langeb
    Verki sõnul ulatuvad lisanduvate seadmete tarne ja uue süsteemi ülesseadmise puhul tellimuste summad kümnetesse tuhandetesse.
    „Samas peab märkima, et tasuta maakondlik ühistransport tähendab Ridangole ka teatud määral käibe langust. Tegeleme Eestis ka piletimüügi ja -vahendusega, kuid uutes oludes see paljuski kaob,“ täpsustas ta.
    Lahti selgitatuna, maakondliku piletimüügi näol on tegemist vahendusteenusega. Erinevate müügikanalite – kioskid, poeketid, veebid, mobiilirakendused – kaudu on võimalik soetada ühistranspordi pileteid. Ridango organiseerib ja haldab mitmel puhul müügivõrku ja saab teenuse eest vahendustasu.
    Võimalikku käibe langust ei ole veel kokku arvutatud, sest arutelu tasuta transpordi piirkondade üle on jätkuv.

    Konkurents piletimügisüsteemide vahel oleks oleks hea

    Hansabussis on valdavalt kasutuses Ridango süsteem. Veel poolteist kuud on Võru maakonnas kasutusel Tpilet, kes soovis lepingu lõpetada. Kommertsliinidel on meil kasutuses enda aparaadid ja bussijaamades teostab eelmüüki Tpilet.

    Meie jaoks on ühtne integreeritud piletimüügisüsteem ühistranspordi nurgakivi. Sõitjatele muutub ühistransport atraktiivsemaks, kui reisija saab tulevikus osta mis tahes ühistranspordipileti ühest süsteemist.

    Üleminek teistele piletimüügisüsteemidele eeldab, et turul on ka teisi sobivaid teenusepakkujaid. Riigihangetes ongi nõutaval tasemel hetkel vaid Ridango süsteemid. Kommertsliinidel oleks võimalus kasutada ka Tpileti süsteemi, aga paraku pole meil täielikku kindlust selle süsteemi konfidentsiaalsuse kohta.

    Meil oleks hea meel, kui turul oleks rohkem piletimüügisüsteemi pakkujaid, aga  avalike liinide lepingu nõuded piletimüügisüsteemile sedavõrd mahukad ja infotehnoloogiliselt nõudlikud, et väiksemad ettevõtted ei pääse löögile.

    Teadaolevalt on ka Lõuna-Eesti ettevõte Dewerk OÜ arendamas nõuetele vastavat süsteemi.

    Karina Loi,
    Hansabussi kommunikatsiooni­juht
    Validaatorid paigaldavad vedajad
    Põlva ja Võrumaa avalikku liinivedu korraldab maanteeameti volitusel MTÜ Kagu Ühistranspordikeskus. Ühingu juhatuse liikme Sander Saare sõnul peavad valideerimissüsteemid küll vastama maanteeametis välja töötatud tehnilistele tingimustele, kuid ei pea olema sama tootja omad. Teine nõue on, et kõik valideerimiskaardid peavad olema ristkasutatavad.
    “Validaatorite soetamine ja paigaldamine on lepingu järgi vedajate ülesanne. Põlvas on teenusepakkuja sama kes Tallinnas, Tartus ja rongides – Ridango AS. Kagu Ühistranspordikeskuse partneritest GoBus juba kasutab Ridango süsteeme ja Hansaliinid lähevad sellele üle, väikevedajad Asunduse OÜ ja Võru Taksod jätkavad Dewereki süsteemiga,” sõnas Saar.
    Harjumaal seevastu kasutavad kõik avalikud maakonnaliinide vedajad Ridango validaatoreid. „Need said hangitud koos Tallinnaga ühise riigihanke korras ja meie leping kehtib kuni 2023. aasta septembrini,“ sõnas MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus piletimüügispetsialist Raido Needrit.

    Lisaks kohalikele maakondlikele vedajatele on Ridango viimased kliendid Klaipeda ja Kiievi transpordiliinid. Rootsis ollakse täiendavalt lõpetamas piletisüsteemi rongifirmale Mälab.Viimane on esimene omasarnane Rootsis, mis kombineerib pileteid mitmete eri maakondade piletisüsteemidest üheks QR-koodiks.

     
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.