Küsimus pole enam selles, kas masinad saavad inimestest targemaks, vaid millal, tõdes Skype’i kaasasutaja Niklas Zennström Nordic Business Forumil.

- Niklas Zennström
- Foto: LAURENT GILLIERON
„USAs moodustavad täna suurima grupi töötajaid just rekajuhid, kuid võimalik, et peagi on nad kõik tööta,“ viitas Zennström, et tehisintellekt täidab järjest enam lihtsaid ametikohti. „Masinad võimaldavad tööprotsesse optimeerida ning tehisintellekt on tõestanud, et suudab ise õppida – see on midagi, mis alles hiljuti tundus lihtsalt ülepaisutusena.“
Seotud lood
Maailm liigub digitaalse ajastu teise faasi, kus vahendajate, sealhulgas pankade roll plokiahela ning tehisintellkti pakutud efektiivsuse tõttu väheneb. Seejuures pole aga karta inimmõistuse tähtsuse marginaliseerumist, leiti Helsingis Nordic Business Forumil.
Selleks, et nii tööl kui eraelus produktiivne olla, tuleb Nordic Business Forumil esinenud ekspertide hinnangul järgida lihtsaid reegleid – panna paika oma töö- ja puhkeaeg ning õppida tundma enda isikuomadusi, et tugevusi ja nõrkusi enda huvides tööle panna.
Suurim viga, mida juhtimisel saab teha, on allutada töötajad liigsele kontrollile, leidis London Business Schooli direktor Gary Hamel Helsingis Nordic Business Forumil.
Tervisekindlustus ei ole enam pelgalt hüve – see on muutumas tööandja konkurentsieeliseks, mida ootavad nii noored spetsialistid kui ka kogenud töötajad. Mida tervisekindlustus tegelikult katab, kuidas on töötajate ootused viimastel aastatel muutunud ja kuidas see kõik mõjutab tööandja brändi?