Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    City Motors teenis tubli kasumi

    "Mida tuleb öelda – keskkond toetas meid," ütles ettevõtte juht Jaanus-Peeter Palm. Foto: Andras Kralla

    Automüüja City Motors teenis mullu pea 32 miljoni euro suuruse käibe juures 600 000 eurot puhaskasumit. Ettevõtte tegevjuhi Jaanus-Peeter Palmi hinnangul on eestlaste eelarvamused Prantsuse autode suhtes kadumas.

    City Motorsi käive kasvas mullu 8 protsenti ja tegevuskasumi rentaablus oli 2,16%, selgub Äripäeva Infopanka laekunud ettevõtte majandusaasta aruandest. Aasta lõpu seisuga töötas autode edasimüüjas 66 inimest. Dividendi määrati mulluse eest 150 000 eurot, kuid Palmi sõnul peab selle veel kinnitama üldkoosolek.
    Ettevõte kirjutas aastaaruandes, et suutis protsendi võrra turuosa kergitada, olles siiski suurima konkurendiga (ABC Motors) praktiliselt viigis. "Eks meie eesmärk on turuosa sellisena enam-vähem hoida. Ma loodan, et see on Renault' ostjatele positiivne, kui on kaks tugevat konkurenti, kes mõlemad üritavad parimat teenust pakkuda," arvas Palm.
    City Motors Laagri esindus Foto: Ivar Kuldver
    Tema sõnul on Prantsuse autodega seotud müüdid murdumas. "Arvamus, et Prantsuse auto justkui ei sobiks siia Põhjamaade kliimasse, on mööda saanud. Põhiolemuselt on kõigi Euroopas tegutsevate tootjate autod ühtemoodi toodetud ja regioonidega arvestatud, erilist vahet pole. Renault'l on kindlasti ajalooliselt tugevusi – võidusõit ja sealt tulenev mootorite ehitamise oskus on ikkagi üks maailma parimaid," rääkis Palm.
    Üldiselt oli City Motorsi juhi sõnul firmal hea aasta, mille lõppakordina saadi ka Baltikumi parima Renault' ja Dacia edasimüüja tiitel. "Mida tuleb öelda – keskkond toetas meid," märkis Palm.
    Kuigi AMTEL teatas värskelt, et automüük pööras veebruaris 8protsendilisse langusesse, ei pane see Palmi veel muretsema. "Trendi välja lugeda oleks keeruline. Laiemalt vaadates – ega ka majandusanalüütikud pankades või Eesti Pangas ei ütle, et majandus kuhugi oluliselt keeramas oleks," toonitas ta.
    Palmi sõnul tuleb arvestada ka võrdlusbaasiga – eelmise aasta jaanuari ja veebruari näitajad olid mõjutatud firmaautode massilisest ümberregistreerimisest. "Turg tõusis suisa 22 protsenti, tehti tehinguid päris hooga," sõnas Palm. Samas on turg võrreldes tunamullusega siiski tema sõnul tõusnud.
    Sama rääkis Äripäevale mullu märtsis ka Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat. „Tavapärasest rohkem nn aastalõpu autosid vormistati 2018. aasta jaanuaris ning aasta alguskuudel anti üle mitu riigi- ja muu suurhanke tellimust,“ rääkis Sillat toona.
    Eelmisel nädalal teatas AMTEL, et uute sõiduautode müük langes Euroopa Liidu riikides ka veebruaris hoolimata sellest, et suuremates riikides pööras automüük tõusule. Balti riigid said automüügis aga väga erineva tulemuse. Äärmiselt kiires tempos suurenes uute sõiduautode müük Leedus, kus see veebruaris kasvas koguni 94,5%. Lätis kerkis müük 3,9% ja Eestis langes 8%.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.