Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automüüjad: kui nii jätkub, kuumeneb turg üle

    Viimasel ajal suurt kasvu näidanud uute sõiduautode müügitulemused on olnud automüüjatele üllatavad, edaspidiseks nii hoogsat kasvu ei julgeta prognoosida.

    Eelmise aasta kokkuvõttes suurenes uute autode müük Eestis 11,6 protsenti, selle aasta esimesed kuud on näidanud hüppelist kasvu detsembri 15 protsendilt rohkem kui 20 protsendi peale. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu 2018. aasta autode müügi kasvu prognoos on 8–15%.
    „Kasvavate müüginumbrite taga on lühidalt öeldes majanduskasv,” arvas Veho Eesti ASi juhatuse esimees Ando Nõel. Kasvule aitavad tema sõnul kaasa ettevõtete hea käekäik ja kasvava sissetulekuga tarbija kindlustunne. „Suurenenud sissetulekuga on lihtsam liisingut saada ja vahetada olemasolev auto uue ja parema vastu,” ütles Nõel.
    Kasv tõotab raugeda
    Amserv Grupi ASi tegevdirektor Rene Varek ütles, et Amservis oli algne turu kasvu prognoos Eestis 4–5% ja tema suhtub jätkuvasse tõusu konservatiivselt. „Praegu võiks sellise stardi pealt eeldada, et turu kasv tuleb suurem. Kui nii jätkub, siis võib esimene poolaasta olla kasv 10% ja 20% vahel, aga teise poolaasta suhtes ma nii optimistlik ei ole,“ ütles Varek.
    Varek lisas, et eelmise aasta alguse kasv oli samuti kasv kiire ja aasta lõpp aeglasem. Auto 100 AS turundusjuht Lemmo Tigane ütles samuti, et kevadised tulemused on head vaatamata kasvava majanduse toeta. „Liiga kiire tempoga maratoni ei jookse, seega eeldatavalt tempo suveks rahuneb. Üldiselt ennustaks 2018 a. keskmiselt 10-12% kasvu,“ täpsustas Tigane.
    Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat arvas, et jaanuari ja veebruari enam kui 20protsendilist tõusu mõjutas ametiautode vahetamine. „Tavapärasest rohkem nn aastalõpu autosid vormistati 2018. aasta jaanuaris ning aasta alguskuudel anti üle mitu riigi- ja muu suurhanke tellimust,“ arvas ta.
    Sillat ennustas, et eelmisel aastal alanud firmaautode vahetamine kestab veel mõne kuu, siis see väheneb. Seetõttu ei näe ta AMTELi 2018. aasta sõiduautode müügi prognoosi tõstmiseks põhjust. „Kuna kinnisvaras toimub juba kerge jahenemine, siis on seda oodata ilmselt ka autode müügis,“ ütles Sillat.
    Samas leiab Sillat, et kui märtsi ja aprilli tulemused peaksid näitama sarnaselt jaanuari ja veebruariga 20 protsendist suuremat kasvu, tuleb prognoosis korrektuure teha. „Kui märts ja aprill tulevad sama tasemega, siis tuleb paraku tõdeda, et turg hakkab mõnevõrra üle kuumenema,“ arvas ta.
    Vananev autopark vajab väljavahetamist
    Tigane toob ühe mõjutajana välja eestlaste autopargi vanuse, mis on keskmiselt 15 aastat. „Võrreldes ülejäänud Euroopaga, kus keskmine autopargi vanus on 10 aastat, meie uute autode turul kasvuruumi jagub,“ täpsustas ta.
    Varek toob samuti välja Eesti keskmise autopargi vanuse, mis on tema sõnul üks Euroopa vanimaid. „Kui majanduslik heaolu jätkub, siis 20protsendilist ja kõrgemat automüügi kasvu võib jätkuda veel 5–6 aastat, enne kui auto vanusega Euroopa keskmisele järele jõuame,“ ütles Varek.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.