Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sinu äri edu sõltub asjadest, mida klient sinult raha eest osta ei saa

    Alles siis, kui lähed kliendile emotsionaalselt korda, siis tõenäosus, et ta ostab ka tulevikus, kasvab, rääkis koolitaja Alar Ojastu Passwordi turunduskonverentsil.

    Foto: Photo:Marko Mumm
    Alari sõnul on kliendi hoidmiseks mitmeid strateegiaid, näiteks:
    •tee reklaami
    •investeeri teenuste arengusse, uuendustesse
    •tee soodukaid
    •mõõda kliendirahulolu
    •juuruta lojaalsusprogramm
    •tee kuupakkumisi
    “Me teame ja teeme neid samme kõik, kulutame meeletuid summasid, et klienti hoida, kuid millegipärast ei pruugi need tulemusi tuua?” Miks see nii on?
    Uuringufirma Gallup tegi küsitluse ja uuris, mida on vaja, et klient tagasi tuleks. Läbi analüüsiti miljard tagasisidevormi ning nende põhjal loodi skeem, mis hästi olukorda kirjeldab.
    Püramiidikujulise skeemi alumiseks astmeks on täpsus. Ehk su ettevõtte funktsioonid peavad vastama põhiootustele: Näiteks restoranis peab toit olema maitsev, valitsema puhtus jne.
    Järgmine märksõna on saadavus: see näitab, kui kerge on kliendil sinuga koostööd teha. Restoranis näiteks see, kas klient saab soovi korra vegantoitu või laktoosivaba varianti. Või kui kerge on sinu teenust-toodet kätte saada. Siia alla kuulub ka see, kas ettevõtte esindaja (teenindaja) on teenustega hästi kursis, kas ta oskab soovitada.
    Need kaks märksõna (täpsus ja saadavus) on alles vundamendiks. Need peavad olema paigas, kuid täpsuse ja saadavusega ei taga sa kliendi rahulolu ega ei muuda inimest püsikliendiks. Alar ütles tabavalt: “Nendega saab välistada rahulolematust, kuid mitte garanteerida rahulolu. Ja nendes kahes ei peitu konkurentsieelist.”
    Kuidas siis konkurentsis võita? Tema sõnul eksisteerib kahte sorti kliente: ratsionaalsed ja emotsionaalsed. Esimesed neist ostavad toodet sellepärast, et see töötab, toimib ja seda on lihtne kätte saada. Aga nad ei ole püsivad.
    Emotsionaalsed ostjad on toote ja teenusega rahul, kuid omavad ka muul tasandil su ettevõttega sidet
    Siinkohal tõi Ojastu välja rahulolu-uuringute valusa tõe: klassikalised küsimused, mida klientidelt küsitakse - kui suure tõenäosusega ostaksid tulevikus ja kas soovitaksid sõbrale - ei suuda ennustada äri tulevikku. Need ei arvesta emotsionaalse ja ratsionaalse kliendi erinevustega.
    Alar Ojastu Passwordi konverentsil.Foto: Marko Mumm
    Uuringud on kinnitanud, et ratsionaalselt rahulolev klient ei ole kasumlikum kui rahulolematu klient!
    Kui lähed kliendile emotsionaalselt korda, siis tõenäosus, et ta ostab ka tulevikus, kasvab.
    Mõned faktid emotsionaalselt pühendunud kliendi kohta:
    • Toidupoed: ostavad 20% rohkem ja toodavad 2 korda suuremat tulu
    • Televisioon: vaatavad televiisorit 2 korda rohkem ja pööravad 2 korda suurema tõenäosusega tähelepanu reklaamidele.
    • Hotellindus: kulutavad aastas 46% rohkem
    • Olme-elektroonika: kulutavad poekülastustel 29% rohkem.
    • Emotsionaalselt pühendunud klient teeb ise sinu eest reklaami, soovitavad sind sõbrale ja ostavad rohkem ning tihedamini sinu teenust/kaupa.

    Alar Ojastu ja Elina Ojastu õpetavad kasutama Eestis veel vähetuntud radikaalse aususe (circling) meetodit. Vaata 18. aprillil toimuva konverentsi "Hea enesetunde praktikad" programmi SIIN>>

    Kuidas siis enda ja kliendi vahel emotsiooni luua?
    Järgmine aste kliendi hoidmise nimel on partnerlus: see on see, mis tekitab inimeses tunnet. “Näiteks teenindaja, kes suhtub minusse kui inimesse, mitte kui klienti. Et ta hoolib minust. “
    Kõige ülemine püramiidi aste on nõu: “Tunne, et ma lähen midagi ostma ja ta päriselt nõustab mind, mitte ainult ei müü mulle. “
    Kui kõik need eelnevad on olemas, muutub inimene emotsionaalselt rahulolevaks kliendiks. “Sa ei pea siis enam niivõrd võimlema selle ratsionaalse poolega, sest inimesed teevad sulle ise reklaami ja soovitavad,” ütles Ojastu.
    Positiivise näitena tõi ta restorani Rataskaevu 16, kus hakati emotsiooni-tehnikat kasutama ning teenindajad koolitati suhtlema külalistega kui inimestega, looma nendega sidet. Ja tulemuseks on see, et ilma turunduseta tõusis restoran paari kuuga TripAdvisori parimaks Tallinna restoraniks ning püsib seal jätkuvalt.
    Ojastu sõnul loevad materiaalses maailmas asjad, mida raha eest osta ei saa.

    Kliendiga inimliku ja emotsionaalse suhtluse loomisel ei saa panna täit vastutust ainult klienditeenindajale. Postiivne suhtluskultuur peab valitsema terves ettevõttes, sealhulgas ülemuse-alluva suhtluses. Kui sina ei suuda oma alluvatega viisakalt suhelda, ära eelda, et su töötajad klientidega hästi suhtleksid.

    Alar Ojastu
    Koolitaja
    Mis on see, mida sinu ettevõttest eest osta ei saa?
    PS! Kliendiga inimliku ja emotsionaalse suhtluse loomisel ei saa panna täit vastutust ainult klienditeenindajale. Postiivne suhtluskultuur peab valitsema terves ettevõttes, sealhulgas ülemuse-alluva suhtluses. Kui sina ei suuda oma alluvatega viisakalt ja inimlikult suhelda, ära eelda, et su töötajad klientidega hästi suhtleksid.
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.