Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas saab ettevõte sõidukite kasutamise pealt kulusid kokku hoida?

    Kliendile auto üle andmine Foto: Rentest

    Erinevalt mujal maailmas levinud viisidest on Eestis nii ettevõtted kui ka eraisikud harjunud sõidukeid pangalt liisima, kuid on ka olemas lihtsam, mugavam ja ilma sissemaksuta alternatiiv – täisteenusrent. Mis see on ja kuidas saab auto rentimine olla parem liisimisest, selgitab üle 15 aasta sõidukite täisteenusrenti pakkuva Rentest ASi juhatuse esimees Andrus Valma.

    Täisteenusrendi suurimad plussid on aja ja kulude kokkuhoid ning hinnatõusudest ja ootamatustest tulenevate riskide vältimine. „Täisteenusrendile spetsialiseerunud ettevõtted, nagu meie, võtavad kliendilt riski, fikseerides täisteenusrendi makse kogu perioodiks,” selgitab Valma.
    Lisaväärtuse loomine toimub rendiettevõtte ööpäev läbi töötavas teenindusosakonnas, kes tegeleb kõigi kliendi sõidukiga seotud toimingute ja küsimustega.
    Sõidukiga seotud muredega tegeleb Rentesti teenindusmeeskondFoto: Rentest
    Ettevõtte jaoks on ühe sõidukiga seotud ajakulu umbes 20 töötundi aastas
    Sageli liisitakse ettevõtetes sõidukid ning määratakse töötaja, kelle ülesandeks on jälgida autopargi hooldusaegu, soetada rehve, broneerida aegu rehvivahetusteks, tehnoülevaatusteks ja -hooldusteks.  Täisteenusrendi puhul hoiab rendipakkuja ise silma peal kogu kliendi masinapargi elutsüklil, soetab rehvid, ladustab need, lepib kokku hooldused, tehnoülevaatused ja rehvivahetuse ajad. Teenuse ühe osana võib Rentest ise viia sõiduki rehvivahetusse või hooldusesse, andes kliendile samal ajal kasutada asendusautot. Seda teenust on võimalik tellida nii ühekordse kui ka püsiva lisateenusena. Nii säästab klient väärtuslikku aega ja saab keskenduda oma põhitegevusele.
    Kui ettevõttel on sõidukeid rohkem, tekib märkimisväärne ajavõit ka raamatupidamises. Auto kasutamisega seotud ajamahuka arvete administreerimise teeb ära rendifirma. Rentest kogub sõidukitega seotud tarvikute, kütuse ning autopesu arved kasutajapõhiselt kuu jooksul kokku ja esitab kliendile need ühe koondarvena.
    Kogu ühiskond liigub järjest enam teenusekesksele tarbimisele ning sellest tulenevalt on ka sõiduki omamine liigne kohustus ettevõttele. „Tänapäeval rendivad ettevõtted bürooruume, seadmeid, arvuteid ning kellelgi ei tule mõttesse, et peaks need põhivarana soetama. Näiteks rentides bürooruumid, tegeleb kinnisvara hooldusega edasi haldur. Miks siis peaksime transpordivahendeid omama, liiatigi kui see tekitab ettevõttele lisakulusid ja lisatööd? Sisuliselt pakubki Rentest oma klientidele sõidukite haldusteenust,“ selgitab Valma, selgitades, et autopargiga tegeleva inimese tööaeg on ettevõtte jaoks konkreetne kulu.
    Erinevad paketid kliendi soovide järgi
    Täisteenusrendi teenused pannakse kokku vastavalt kliendi soovidele.Minimaalses paketis sisalduvad: sõiduki kasutamine, liiklus- ja kaskokindlustus, 24 h teeninduskeskus, hooldused vastavalt läbisõidule ning arvete administreerimine.
    Lisaks saab klient valida teenuseid nagu rehvivahetus ja rehvide hoiustamine, lisarehvid kogu rendiperioodiks, too-vii teenus, lisagarantii, täiendavad kulumaterjalid kojameestest piduriketasteni, asendusauto, kütuse sooduskaart, autokahjude käsitlemine, GPS-lahendused ja sõidupäevik.
    Kui liisingus oleva sõiduki peab klient liisingulepingu lõppedes ise realiseerima, siis Rentesti puhul tuleb rendiperioodi lõppedes auto lihtsalt tagastada või vahetada uue vastu.
    Rentesti koostööpartnerid on suuremad finantsasutused ja autoesindused Eestis, Lätis ja Leedus. Igapäevaselt tegeleb ettevõte enam kui 1500 sõidukiga, eelmisel aastal soetas Rentest oma klientidele 440 uut sõidukit. Täisteenusrent sobib nii väikestele kui ka suurtele ettevõtetele. Rentesti tütarettevõte Mobire Eesti AS pakub esimesena Eestis täisteenusrenti ka eraisikutele.

    Lihtne eelarvestamine ja kulude kontroll – ühes kuumakses sisalduvad kõik autoga seotud kulud.

    Kindel koostööpartner – autoga seotud muredega tegeleb Rentest. Kui auto vajab hooldust, rehvivahetust, tehnilist ülevaatust, tekkinud on tehniline rike või juhtunud avarii, aitab klienti Rentesti 24/7 teenindus.

    Sõiduvahendi garantii – auto hoolduse, tehnilise rikke või avarii korral saate asemele samaväärse asendusauto.

    Täisteenusrendi maksed on tegevuskulu ega kajastu bilansis kohustusena.

    Sõiduki tagastamine on paindlik – vajadusel saab sõiduki tagastada enne rendiperioodi lõppu.

    Millest koosneb täisteenusrendi kuumakse?
    Foto: Rentest
    KOMMENTAARID:
    „Äripäev kasutab Rentesti täisrenditeenust juba aastaid ja on selle otsuse üle väga rahul. Põhiline otsus täisrenditeenuse valikul oli eelkõige see, et nende kaudu autode soetamine ei läinud Äripäevale kallimaks, vaid lisandus hoopis mugavus. Teine suur pluss oli see, et leping on paindlik ja auto saab tagastada ka enne rendiperioodi lõppu. Positiivne on ka see, et eelarvesse saab panna kindla summa ja see sisaldab kõiki kulusid – hooldused, rehvid, kindlustused jms.“Äripäeva pikaaegne partner haldusalal, Roland Bibikov 
    Argumendid, miks B&B TOOLS on võtnud sõidukid Rentestist täisteenusrenti, on väga lihtsad. Esiteks tuleb see teenus päeva lõpuks kindlasti soodsam ning meie saame seejuures keskenduda oma põhitegevusele. Saame rahuliku südamega anda kogu oma autopargi juhtimise usaldusväärsele partnerile, kellega meid seob pikaajaline koostöö. Väheoluline pole ka see, et Rentest pingutab, et ületada pidevalt meie ootusi!“B&B TOOLS ESTONIA ASi tegevjuht, juhatuse liige Uno Maitus
    „Täisteenusrendi eelis on see, et autodega tegelemiseks pole ettevõttel vaja inimest palgal hoida. Meie meeskonnas tegeleb autode vahendamisega ainult üks inimene ja sellele kuluv aeg on vaid väike osa tema tööajast. Lihtne eelarvestamine ja kulude kontroll – ühes kuumakses sisalduvad kõik autoga seotud kulud. Auto on võimalik probleemideta tagasi anda, kui selleks peaks vajadus tekkima ja me ei pea ise pead vaevama kohustustega, mida auto pidamine nõuab. Kui on mingi probleem, siis tuleb teha vaid üks telefonikõne ja probleemile leitakse lahendus. Oleme täisteenusrendi teenusega rahul, kuna see on meie jaoks väga mugav. Teenusleping sisaldab peale finantseerimise, kasko- ja liikluskindlustuse ning korralise hoolduse mitut lisateenust: arvete administreerimine, kütuse krediitkaart, täiendavad talve- ja suverehvid, rehvivahetus ja ladustamine, too-vii teenus, asendusauto, remondid, ööpäevane hädaabi, kindlustusjuhtumite käsitlemine ja kindlustuspoliiside kehtivuse jälgimine. Samuti vahendavad nad meile praamipileteid, mille eest tasume kuu lõpus arvega. See on väga mugav võimalus just meie võrguhoolduse tiimile, kes liiguvad palju ringi ja ei pea ise praamipiletitega tegelema.“ Tele2 personalijuht, Helena Evert
     
Tõnu Mertsina: nii pikka tootlikkuse langust ei ole Eestis vähemalt 20 aastat olnud
Eesti ettevõtete hinnang oma konkurentsivõimele nii sise- kui ka välisturul on langenud selle sajandi madalaimale tasemele. Halvenenud konkurentsivõime võib pidurdada majanduskasvu taastumist, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Eesti ettevõtete hinnang oma konkurentsivõimele nii sise- kui ka välisturul on langenud selle sajandi madalaimale tasemele. Halvenenud konkurentsivõime võib pidurdada majanduskasvu taastumist, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Tallinna Vesi tõstab kodudele hinda kolmandiku jagu
Tallinnas ja Sauel tõuseb uuel aastal veeteenuse hind eraklientidel 30% ja äriklientidel pea 6% juhul, kui konkurentsiamet Tallinna Vee taotluse heaks kiidab.
Tallinnas ja Sauel tõuseb uuel aastal veeteenuse hind eraklientidel 30% ja äriklientidel pea 6% juhul, kui konkurentsiamet Tallinna Vee taotluse heaks kiidab.
Ühendkuningriigi keskpank pani intressitõstmisele pidurit
Ühendkuningriigi keskpank Bank of England ei tõstnud täna intressimäära, tehes pausi agressiivses 22 kuu pikkuses tõusutsüklis.
Ühendkuningriigi keskpank Bank of England ei tõstnud täna intressimäära, tehes pausi agressiivses 22 kuu pikkuses tõusutsüklis.
Reaalajas börsiinfo
Toiduauto ärimees suve halvimast festivalist: tegime 70 eurot kassat
Esimese suve toiduauto ärimehena tegutsenud Myrakas rääkis saates „Äri Eestimaal“, et suvi läks ettevõttel hästi ning entusiasm on tal endiselt alles. Siiski leidus positiivsete kogemuste kõrval ka tõrvatilk meepotis, kui ta meenutas suve kõige õnnetumaks väljasõiduks kujunenud pannkoogifestivali. „See on meie jaoks halva festivali etalon,“ rääkis Myrakas.
Esimese suve toiduauto ärimehena tegutsenud Myrakas rääkis saates „Äri Eestimaal“, et suvi läks ettevõttel hästi ning entusiasm on tal endiselt alles. Siiski leidus positiivsete kogemuste kõrval ka tõrvatilk meepotis, kui ta meenutas suve kõige õnnetumaks väljasõiduks kujunenud pannkoogifestivali. „See on meie jaoks halva festivali etalon,“ rääkis Myrakas.
Maru Metalli juht kardab, et sektoris läheb raskemaks
ASi Maru Metall juhatuse esimehe Heiti Zukovitsi hinnangul läheb ehitusmaterjalitootjatel tulevikus olukord raskemaks, selgus saates “Äripäeva TOP”. See-eest on ASi Toode peadirektor Aivo Rosenberg positiivsemalt meelestatud.
ASi Maru Metall juhatuse esimehe Heiti Zukovitsi hinnangul läheb ehitusmaterjalitootjatel tulevikus olukord raskemaks, selgus saates “Äripäeva TOP”. See-eest on ASi Toode peadirektor Aivo Rosenberg positiivsemalt meelestatud.
Äripäeva juhtimiskool: kuidas ringmajanduse võimalusi mitte maha magada?
Üks võimalikest lahendustest inimkonna tekitatud keskkonnaprobleemidele on ringmajandus – uus ehk hästi unustatud vana majandusmudel, mille järgi ressursse ja tooteid kasutatakse võimalikult kaua, taaskasutatakse ja võetakse ringlusse, et vähendada jäätmete teket ja ressursside raiskamist. Äripäeva Akadeemia koolitaja Kadi Kenk selgitab, mida sellele majandusmudelile üleminek tähendab nii tootmis- kui ka teenusettevõtetele, kes on selles pikas protsessis võitjad ja kes mitte.
Üks võimalikest lahendustest inimkonna tekitatud keskkonnaprobleemidele on ringmajandus – uus ehk hästi unustatud vana majandusmudel, mille järgi ressursse ja tooteid kasutatakse võimalikult kaua, taaskasutatakse ja võetakse ringlusse, et vähendada jäätmete teket ja ressursside raiskamist. Äripäeva Akadeemia koolitaja Kadi Kenk selgitab, mida sellele majandusmudelile üleminek tähendab nii tootmis- kui ka teenusettevõtetele, kes on selles pikas protsessis võitjad ja kes mitte.
CUPRA avas ainulaadse garaaži uksed
Tallinnas Sõpruse puiesteel avas uksed CUPRA Garage, mille sarnast ei ole terves Eestis ega ka lähipiirkonnas. Tegemist on uudse kontseptsiooniga CUPRA kui automargi tutvustamisel oma klientidele.
Tallinnas Sõpruse puiesteel avas uksed CUPRA Garage, mille sarnast ei ole terves Eestis ega ka lähipiirkonnas. Tegemist on uudse kontseptsiooniga CUPRA kui automargi tutvustamisel oma klientidele.
Korterite hinnad jätkasid kasvu
Teises kvartalis tõusid korterite hinnad eelmise aasta sama ajaga võrreldes 5,7% ja majade hinnad 3,2%, teatas statistikaamet.
Teises kvartalis tõusid korterite hinnad eelmise aasta sama ajaga võrreldes 5,7% ja majade hinnad 3,2%, teatas statistikaamet.
Suvine põuakriis viis tapamajades järjekorra jaanuarini
Saidafarmi juht Juhan Särgava rääkis Äriplaanil, et suve esimeses pooles Eestit tabanud põud on pannud loomapidajaid karja vähendama.
Saidafarmi juht Juhan Särgava rääkis Äriplaanil, et suve esimeses pooles Eestit tabanud põud on pannud loomapidajaid karja vähendama.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.