• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 28.08.09, 15:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maailma totraim müügiargument

On väga hea kirjeldada oma toodet kvaliteetse, kiire, kergesti kasutatava, mugava ja turvalisena – juhul, kui konkurendid kirjeldavad enda oma mittekvaliteetse, aeglase, keeruka, ebamugava ja ebakindlana, kirjutab koolitaja Ekke Lainsalu.
"Miks te peaksite meie toote ostma? Sest meie toode on kvaliteetne!" Oled kuulnud sellist argumenti, olles ise ostja? Ja veel hullem – kas oled sama mõttetut argumenti kasutanud oma klientidega suheldes? Pean tunnistama, et mina olen ja mul on sellepärast pisut piinlik.
Miks see argument on mõttetu? Sul on ju kvaliteetne toode-teenus, eks?
Tegelikkuses on see VÄGA HEA müügiargument – juhul, kui su konkurendid väidavad, et nende toode on MITTEKVALITEETNE.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saad sa aru paradoksaalsest situatsioonist? Väide, et su toode on kvaliteetne, on umbes sama totter kui põhjendada oma naisele, et suguhaigus kargas külge saunalavalt. Argument, et toode on kvaliteetne, on õõnes ja sisutühi – kuid ometigi kasutavad seda paljud müügimehed.
Vaata oma firma või teiste ettevõtete reklaammaterjale. Ilmselt ei kirjuta keegi teadlikult oma firma kohta tühja loba, kuid sirvides reklaame ja külastades veebilehti ning kuulates müügiesindajate esitlusi jääb küll paraku selline mulje. Suur osa müügiargumentidest ja konkurentsieelistest on sisutühi loba, mis ei too välja mitte mingit pointi.
"Meie toode on väga kvaliteetne..." , "Meie firma on usaldusväärne...", "Meie teenindus on väga hea..." See kõik on tore, aga mis emotsioon sind ennast haarab, kuuldes analoogset küllastumiseni kuuldud argumentatsiooni? Kerge iiveldus?
On väga hea kirjeldada oma toodet kvaliteetse, kiire, kergesti kasutatava, mugava ja turvalisena – juhul, kui konkurendid kirjeldavad enda oma mittekvaliteetse, aeglase, keeruka, ebamugava ja ebakindlana. Kuna aga sellist olukorda ilmselt ei eksisteeri, siis järelikult ei ütle see sõnum ka midagi. See ei ole lihtsal müüv. Mittemüüvaid argumente aga pole mingit mõtet kirjutada ega öelda.
Kui midagi paremat välja ei suuda mõelda, siis üks võimalus on lisada igale omadusele juurde konkreetne faktiline väide.
Meie toode on kvaliteetne – see peab vastu kauem kui teised analoogsed tooted ja hoolduskulud on minimaalsed.
Meie toode on mugav – seda kasutades ei teki teil seljavalusid.
Meie toode on kiire – see töötleb sama ajaga läbi 20% rohkem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meie toode on turvaline – mitte keegi ei sinna suutnud sisse murda.
Meie toode on kergesti kasutatav – lõppkasutajad ei pea kulutama tööaega väljaõppe peale.
Juhul, kui sinu materjalid sisaldavad ka neid argumente, siis neid pisut „tuunides“ kõlad sa teisiti kui konkurendid.
Kuidas on – kas Sa ütled juba täna jälle oma kliendile: "Meie toode on tõesti pisut kallim, aga seevastu on ta kvaliteetne!"? :)

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele