Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jätame Rail Balticu professionaalide hooleks

    Tehnilise järelevalve ameti peadirektori asetäitja Anvar Salomets.Foto: majandus- ja kommunikatsiooniministeerium

    Rail Balticu trassi maa alla viimine teeb ehitamise vähemalt kümme korda kallimaks, kirjutab vastuseks ettevõtja Jüri Mõisa arvamusloole tehnilise järelevalve ameti peadirektori asetäitja Anvar Salomets.

    Ettevõtja Jüri Mõis kirjutas 31. oktoobri Äripäevas, et eelistatud Rail Balticu trass on rahvuslik viga ning pakkus välja oma lahendused. Kogu lugupidamises igaühe arvamuse suhtes on siiski oluline, et argumendid seataks tegeliku elu vaatevinklisse. Nimetatud artikkel on ehe hoiatus, et suurte vigade vältimiseks tuleb raudtee kavandamine jätta professionaalide hooleks.
    Mõis on valutanud südant projekti eeldatava maksumuse üle, mänginud laest võetud kilomeetrihinnaga ning leidnud, et raudtee on liiga pikk ja kulukas. Samas näeb ta projekti võtmeideena raudtee maa alla viimist. Ei pea olema ehitusinsener, et märgata vastuolulisust nendes kahes sõnumis.
    Eksperdina võin kinnitada, et sõltuvalt keerukusest on maaaluse raudtee maksumus 7–14 korda kõrgem kui maapealne lahendus. Kui viiksime kogu trassi maa alla, siis räägiksime senise 1,1miljardilise maksumuse asemel vähemalt kümme korda suuremast summast ehk 11 miljardist eurost. Näiteks ainuüksi Ülemiste liiklussõlme 300meetrine tunnel maksis ligi 50 miljonit eurot. Tunnel ei ole pelgalt maaalune toru, sellega kaasneb keerukas infrastruktuur.
    Tunnel ei ole vaikimisi ka turvalisem lahendus. Tunneli rajamise esmased kaalutlused tuginevad olemasolevast ruumist ja maastikust tulenevatel piirangutel. Ratsionaalselt võttes peaksime olema rahul, et sedavõrd keerukaid olusid Eestis enamasti läbida ei tule ja leidub mõistlikumaid alternatiive. Kusjuures need alternatiivid on maksimaalselt ohutud ning kasutatavad.
    Liigume Eesti kaardi juurde. Mõisa sõnul on trass liiga pikk ja autosõit aega säästvam. Trass Ülemistelt Läti piirini ei ole 211 kilomeetrit pikk, see on raudtee pikkus koos Muuga sadamasse suunduva lisaharuga. Ülemistelt Lätti on trassi pikkus 199 kilomeetrit.
    Joonlauaga otse üle kaardi tõmmatud raudtee välistaks paraku peatused Raplas ja Pärnus, kihutaks üle paljude kodude ja looduskaitsealade. Pikkusest olulisem väärtus on siiski aeg – kolmveerand tunniga ei jõuaks autoga Ülemistelt Pärnusse ka siis, kui maantee neljarealiseks ehitataks.
    Võtan oma selgituse kokku etteheite juures, et riik on lasknud „külanaistel“ jutustada ja pole teinud projekti mahamüümiseks ulatuslikku mainekampaaniat. Isegi kui vaadata mööda asjaolust, et viimase uuringu kohaselt on toetus Rail Balticule Eestis 75 protsenti, pean ametnikuna ebaeetiliseks maksumaksja kulul tehtavat reklaamikampaaniat rahva äraostmiseks. Inforuum peab olema tasakaalustatud ja igale inimesele jääma õigus oma arvamusele.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Marcus Keller: pool Eesti taastuvenergiast on illusioon "See, mis praegu ühiskonnas toimub, on haletsusväärne jalgade lohistamine"
Isegi, kui me ohverdame eneseväärikuse ning külmetame talvel tõukerattaga ummikus, oleme saavutanud ainult indiviidi hävitamise ja vaba tahte lõhkumise, kui me toodame taastuvenergia sildi all süsihappegaasi edasi, kirjutab majandusteemalise blogi Eksponent.ee toimetaja Marcus Keller.
Isegi, kui me ohverdame eneseväärikuse ning külmetame talvel tõukerattaga ummikus, oleme saavutanud ainult indiviidi hävitamise ja vaba tahte lõhkumise, kui me toodame taastuvenergia sildi all süsihappegaasi edasi, kirjutab majandusteemalise blogi Eksponent.ee toimetaja Marcus Keller.
Prantsuse keskpankur ei muretse kallineva nafta pärast: olgem kannatlikud
Toornafta hindade tõus ja sellele järgnenud kütuste kallinemine ei muuda Euroopa Keskpanga väljavaadet ja eesmärki tuua 2025. aastaks inflatsioon 2 protsendini, vahendab Reuters.
Toornafta hindade tõus ja sellele järgnenud kütuste kallinemine ei muuda Euroopa Keskpanga väljavaadet ja eesmärki tuua 2025. aastaks inflatsioon 2 protsendini, vahendab Reuters.
Kinnisvaraturg istub põhjas: järgmisel suvel enam sama hinnaga osta ei saa Parkimiskoht ja panipaik topitakse vägisi tasuta kaasa
Igasügisesel suurel kinnisvarainvestorite kokkutulekul "Kinnisvaraseminar 2023" tõdesid arendajad ja tuntud kinnisvaragurud, et see, mis praegu toimub kinnisvaraturul, on järgmisel aastal möödanik. Põhi on käes just praegu!
Igasügisesel suurel kinnisvarainvestorite kokkutulekul "Kinnisvaraseminar 2023" tõdesid arendajad ja tuntud kinnisvaragurud, et see, mis praegu toimub kinnisvaraturul, on järgmisel aastal möödanik. Põhi on käes just praegu!
Reaalajas börsiinfo
Toiduauto ärimees suve halvimast festivalist: tegime 70 eurot kassat
Esimese suve toiduauto ärimehena tegutsenud Myrakas rääkis saates „Äri Eestimaal“, et suvi läks ettevõttel hästi ning entusiasm on tal endiselt alles. Siiski leidus positiivsete kogemuste kõrval ka tõrvatilk meepotis, kui ta meenutas suve kõige õnnetumaks väljasõiduks kujunenud pannkoogifestivali. „See on meie jaoks halva festivali etalon,“ rääkis Myrakas.
Esimese suve toiduauto ärimehena tegutsenud Myrakas rääkis saates „Äri Eestimaal“, et suvi läks ettevõttel hästi ning entusiasm on tal endiselt alles. Siiski leidus positiivsete kogemuste kõrval ka tõrvatilk meepotis, kui ta meenutas suve kõige õnnetumaks väljasõiduks kujunenud pannkoogifestivali. „See on meie jaoks halva festivali etalon,“ rääkis Myrakas.
Maru Metalli juht kardab, et sektoris läheb raskemaks
ASi Maru Metall juhatuse esimehe Heiti Zukovitsi hinnangul läheb ehitusmaterjalitootjatel tulevikus olukord raskemaks, selgus saates “Äripäeva TOP”. See-eest on ASi Toode peadirektor Aivo Rosenberg positiivsemalt meelestatud.
ASi Maru Metall juhatuse esimehe Heiti Zukovitsi hinnangul läheb ehitusmaterjalitootjatel tulevikus olukord raskemaks, selgus saates “Äripäeva TOP”. See-eest on ASi Toode peadirektor Aivo Rosenberg positiivsemalt meelestatud.
Marcus Keller: pool Eesti taastuvenergiast on illusioon "See, mis praegu ühiskonnas toimub, on haletsusväärne jalgade lohistamine"
Isegi, kui me ohverdame eneseväärikuse ning külmetame talvel tõukerattaga ummikus, oleme saavutanud ainult indiviidi hävitamise ja vaba tahte lõhkumise, kui me toodame taastuvenergia sildi all süsihappegaasi edasi, kirjutab majandusteemalise blogi Eksponent.ee toimetaja Marcus Keller.
Isegi, kui me ohverdame eneseväärikuse ning külmetame talvel tõukerattaga ummikus, oleme saavutanud ainult indiviidi hävitamise ja vaba tahte lõhkumise, kui me toodame taastuvenergia sildi all süsihappegaasi edasi, kirjutab majandusteemalise blogi Eksponent.ee toimetaja Marcus Keller.
CUPRA avas ainulaadse garaaži uksed
Tallinnas Sõpruse puiesteel avas uksed CUPRA Garage, mille sarnast ei ole terves Eestis ega ka lähipiirkonnas. Tegemist on uudse kontseptsiooniga CUPRA kui automargi tutvustamisel oma klientidele.
Tallinnas Sõpruse puiesteel avas uksed CUPRA Garage, mille sarnast ei ole terves Eestis ega ka lähipiirkonnas. Tegemist on uudse kontseptsiooniga CUPRA kui automargi tutvustamisel oma klientidele.
Rooma paavst palus hoiduda mängimast Ukraina relvaabiga
Rooma paavst ja Vatikani riigipea Franciscus ütles laupäeval, et mõned riigid "mängivad" Ukrainaga, kui algselt varustavad ukrainlasi relvadega ja siis kaaluvad kokkuleppest taganemist, vahendab Reuters.
Rooma paavst ja Vatikani riigipea Franciscus ütles laupäeval, et mõned riigid "mängivad" Ukrainaga, kui algselt varustavad ukrainlasi relvadega ja siis kaaluvad kokkuleppest taganemist, vahendab Reuters.
Olerex ja juhatuse liige said kaela kriminaalkahtlustuse "See on lavastatud süüdistus!"
Prokuratuur kahtlustab Olerexi ja juhatuse liiget Andres Linnast valeandmete esitamises, mis puudutasid eelmise aasta lõpus Eestisse saabunud kütust.
Prokuratuur kahtlustab Olerexi ja juhatuse liiget Andres Linnast valeandmete esitamises, mis puudutasid eelmise aasta lõpus Eestisse saabunud kütust.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.