Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jätame Rail Balticu professionaalide hooleks

    Tehnilise järelevalve ameti peadirektori asetäitja Anvar Salomets.Foto: majandus- ja kommunikatsiooniministeerium

    Rail Balticu trassi maa alla viimine teeb ehitamise vähemalt kümme korda kallimaks, kirjutab vastuseks ettevõtja Jüri Mõisa arvamusloole tehnilise järelevalve ameti peadirektori asetäitja Anvar Salomets.

    Ettevõtja Jüri Mõis kirjutas 31. oktoobri Äripäevas, et eelistatud Rail Balticu trass on rahvuslik viga ning pakkus välja oma lahendused. Kogu lugupidamises igaühe arvamuse suhtes on siiski oluline, et argumendid seataks tegeliku elu vaatevinklisse. Nimetatud artikkel on ehe hoiatus, et suurte vigade vältimiseks tuleb raudtee kavandamine jätta professionaalide hooleks.
    Mõis on valutanud südant projekti eeldatava maksumuse üle, mänginud laest võetud kilomeetrihinnaga ning leidnud, et raudtee on liiga pikk ja kulukas. Samas näeb ta projekti võtmeideena raudtee maa alla viimist. Ei pea olema ehitusinsener, et märgata vastuolulisust nendes kahes sõnumis.
    Eksperdina võin kinnitada, et sõltuvalt keerukusest on maaaluse raudtee maksumus 7–14 korda kõrgem kui maapealne lahendus. Kui viiksime kogu trassi maa alla, siis räägiksime senise 1,1miljardilise maksumuse asemel vähemalt kümme korda suuremast summast ehk 11 miljardist eurost. Näiteks ainuüksi Ülemiste liiklussõlme 300meetrine tunnel maksis ligi 50 miljonit eurot. Tunnel ei ole pelgalt maaalune toru, sellega kaasneb keerukas infrastruktuur.
    Tunnel ei ole vaikimisi ka turvalisem lahendus. Tunneli rajamise esmased kaalutlused tuginevad olemasolevast ruumist ja maastikust tulenevatel piirangutel. Ratsionaalselt võttes peaksime olema rahul, et sedavõrd keerukaid olusid Eestis enamasti läbida ei tule ja leidub mõistlikumaid alternatiive. Kusjuures need alternatiivid on maksimaalselt ohutud ning kasutatavad.
    Liigume Eesti kaardi juurde. Mõisa sõnul on trass liiga pikk ja autosõit aega säästvam. Trass Ülemistelt Läti piirini ei ole 211 kilomeetrit pikk, see on raudtee pikkus koos Muuga sadamasse suunduva lisaharuga. Ülemistelt Lätti on trassi pikkus 199 kilomeetrit.
    Joonlauaga otse üle kaardi tõmmatud raudtee välistaks paraku peatused Raplas ja Pärnus, kihutaks üle paljude kodude ja looduskaitsealade. Pikkusest olulisem väärtus on siiski aeg – kolmveerand tunniga ei jõuaks autoga Ülemistelt Pärnusse ka siis, kui maantee neljarealiseks ehitataks.
    Võtan oma selgituse kokku etteheite juures, et riik on lasknud „külanaistel“ jutustada ja pole teinud projekti mahamüümiseks ulatuslikku mainekampaaniat. Isegi kui vaadata mööda asjaolust, et viimase uuringu kohaselt on toetus Rail Balticule Eestis 75 protsenti, pean ametnikuna ebaeetiliseks maksumaksja kulul tehtavat reklaamikampaaniat rahva äraostmiseks. Inforuum peab olema tasakaalustatud ja igale inimesele jääma õigus oma arvamusele.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Olulisemad lood

Ehituspood Viimsis paneb uksed kinni: "Ootame tormiseid aegu“
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Viimsi Kaubahoovis tegutsev ehituspood sulgeb praeguse plaani järgi novembri lõpus uksed, kuna näeb tulemas raskeid aegu.
Eksperdid: Eesti pensionisüsteem toetub liiga raskelt esimesele sambale
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Eesti pensionisüsteemi sammaste loogika on paigast nihkunud. Nüüdselt ülekaalukalt esimese sambale toetuv süsteem ei paku piisavat asendussissetulekut ning vajab selgemat ja ausamat eesmärgistamist, kirjutavad Tallinna ülikooli professor Lauri Leppik ning arenguseire keskuse eksperdid Magnus Piirits ja Johanna Vallistu.
Börsihaid alustavad karuturul jahti 5000 eurole
Täna saab alguse LHV korraldatud traditsiooniline virtuaalne aktsiamäng “Börsihai”, mille peaauhind on 5000 eurot.
Täna saab alguse LHV korraldatud traditsiooniline virtuaalne aktsiamäng “Börsihai”, mille peaauhind on 5000 eurot.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
LinkedIni ekspert juhtidele: tehke rohkem kisa ja kära, hoiate raha kokku
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Ettevõtete juhid peaksid looma LindkedInis isikliku konto ja ehitama persoonibrändi, kuna see aitab tulevikus värbamiskulusid kokku hoida, rääkis LinkedIni ekspert Indrek Põldvee.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Elektri universaalteenuse hinnaarengu määrab saastekvoodi turg
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.
Börsipaketi uue teenuse vastu vahetanud kliendid ei pea enam pingsalt jälgima Nord Pooli hindu, kuid peaks olema kursis saastekvoodi hinnaga, mis universaalteenust otseselt mõjutab, kirjutab Eesti Energia energiaturu ülevaates.

Olulisemad lood

Oluline võit Ukrainale: vene väed suruti Lõmanist välja
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.
Ukraina saavutas täieliku kontrolli Vene vägede peatuspaiga üle Ida-Ukrainas asuvas Lõmani linnas, kirjutab Financial Times.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.