• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 14.03.16, 07:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elon Musk Eestit ei innusta

Eesti magab maha uue transpordiühenduse võimaluse, mille käis välja juba paar aastat tagasi Elon Musk, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
Eesti lipp.
  • Eesti lipp.
  • Foto: Erik Prozes
Kui kuulsin, et Slovakkia valitsus on jõudnud kokkuleppele tehnoloogiafirmadega, et uurida Elon Muski ideed ehitada ülikiire transpordiühendus Hyperloop, tekkis kohe mõte: miks mitte ka Eestis? Sellele järgnev mõte tuletas meelde eestlasele ja samas ka Eesti riigijuhtidele iseloomuliku joone: oleme pigem konservatiivsed ja ettevaatlikud, mitte riskijulged.
Meile ei meeldi otsustada tormakalt. Esmalt tuleb ideega tutvuda, seda analüüsida ja aru pidada. Me peame veenduma, et valitud tee on õige. Ainult rumalad võtavad härjal sarvist kinni ning lasevad end väntsutada teadmata suunas. Tagajärg võib olla kohutav. Mõistan.
Pettekujutelm

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esmapilgul tekib mõte, et Hyperloop sobiks ideaalselt Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva või Tallinna-Pärnu trajektoorile. Kaoks Tallinna-keskne ettevõtluskeskkond, investorid julgeksid rohkem panustada teistesse piirkondadesse, töötajad saaksid kordades suurendada oma elu- ja töökoha kaugust ning avardada oma töövõimalusi. Samas tundub see pettekujutelm, sest miks peaksime sellist ideed lubama siia ajal, kui majandus seisab ning kidur plaan selle ergutamiseks ei taha kuidagi vedu võtta. Hyperloop on veel nii varajases arengufaasis, et seda kasutada konkreetses plaanis tundub läbimõtlematult rutakas.
Me võiks plaani muuta. Eesti võiks siia meelitada rohkem hullumeelseid katsetusi, mis hõlbustaks ettevõtlust. See ei tähenda, et peaksime oma hinge maha müüma, aga võiksime vahel lubada endale kõrvetada saamist. Kui Eestisse rajataks esimene Hyperloop, siis tõenäoliselt ei võtaks see kohe vedu. Pigem tekiks palju takistusi, mis neelaks suure hunniku raha. Samas ei saa selles kindel olla, sest me pole seda ette võtnud.
Kas Hyperloop sobiks Tallinna ja Helsingi vahele? Kas koos soomlastega tasuks seda ellu viia? Kui räägime tunnelist, siis võiks ka Hyperloopi kaaluda.
Äkki tasuks riskida ja tuua Hyperloopi uuringud ka siia?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele