Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida teha, kui ei taha pätte palgata?

    Ranno PajuriFoto: Eiko Kink

    Inimesi, kes oskaks ja tahaks tööd teha, lihtsalt ei ole. Mida teha, küsib Target One’i turundusstrateeg Ranno Pajuri.

    Viimase paari aasta jooksul ettevõtete juhtide ja omavalitsuste esindajatega tööandjabrändi arendamise teemadel suheldes on teravalt kõrvu jäänud: inimesi, kelle pärast konkureeritakse, jääb järjest vähemaks. Kui veel mõni aasta tagasi räägiti peamiselt sellest, et Eestis on pidevalt puudus teatud valdkondade spetsialistidest, siis tänaseks näib see probleem olevat muutunud valdavaks kõikides töötajasegmentides, kui võib-olla presidendi ametikoht välja arvata.
    Inimesi, kes oskaks ja tahaks tööd teha, lihtsalt ei ole. Tootmisettevõtted ei saa tegevust laiendada, investeeringud jäävad tegemata ja kohalikud omavalitsused valmistuvad otsustavaks lahinguks naabritega makse tasuvate elanike pärast. Ühe Eesti juhtiva tööjõurendifirma juht kirjeldas kujunenud olukorda järgmise näite varal. Veel paar aastat tagasi oli tootmistööliste värbamisel varasem kriminaalkaristus peaaegu alati välistav tegur. Alates 2015. aastast on ettevõtted olnud sunnitud sellesse teemasse paindlikumalt suhtuma. Taganemisruumi enam ei ole.
    Eesti brändi keset tuleb muuta
    Kui mikrotasandil üksikettevõte ei suuda olemasolevaid töötajaid kinni hoida ja uusi piisavalt efektiivselt värvata, siis peab juhtkond oma tegevuse jätkusuutlikkuse tagamiseks algatama rea sisulisi muudatusi, muutumaks atraktiivsemaks töökohaks. Sageli nimetatakse nende muudatuste planeerimist tööandjabrändi strateegia koostamiseks. Et häda on laienenud riigi tasandile, siis tundub, et on viimane aeg muuta Eesti brändi arendamise fookust.
    Ei saa öelda, et Eesti riik ei oleks selles valdkonnas üldse midagi teinud. Üks Eesti brändi tutvustav osa puudutab Eestis töötamist. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juhtimisel on koostatud 25-leheküljeline „Work in Estonia“ tegevuskava aastateks 2015–2016. Samas on see teema kogu Eesti brändi strateegias pigem nišivaldkond, mis keskendub eeskätt kommunikatsiooni korraldamisele täpselt defineerimata välisspetsialistide sihtgrupile. Eestis täna veel töötavaid ja Eestist juba väljarännanud kaasmaalasi see tegevusplaan peaaegu ei puuduta.
    Teiseks ei kirjelda tegevusplaan kuigivõrd sisulisi arendusi, mis muudaksid Eestis töötamise tänasega võrreldes atraktiivsemaks. Kommunikatsioon ilma väärtuseloometa ei ole piisav. Nii nagu ettevõtte maine tööandjana ei parane, kui ta ei arenda oma töö- ja palgatingimusi, ei muutu ka riigi kui asukoha paeluvus ettevõtluskeskkonda soovitud suunas arendamata.
    Eesti brändi eestvedajatele on ikka ja jälle ette heidetud, et nende tegevuse eesmärgid ja tulemuslikkus ei ole olnud küllalt arusaadavad. Võib-olla on selle põhjus asjaolu, et püütakse saavutada kõike korraga. Riigina võiksime jõuda edasi palju kiiremini, kui keskenduksime majanduse arengu ühe peamise piduri kõrvaldamisele läbi selle, et Eestis töötamine ja elamine muutuks nii kaasmaalaste kui ka mujalt tulijate ootustele paremini vastavaks. Sisuliselt.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.