Firmale nime pannes tasub rahulikult maha istuda. Või võtta paar päeva ja mõelda, mida tahate öelda, kui saaksite kasutada vaid paari sõna selle ütlemiseks, kirjutab Valge Klaari asutaja Heiti Kender.
- Valge Klaari asutaja Heiti Kender Foto: Erakogu
Kes on kliendid? Kuidas need paar sõna käänduvad? Kui lihtne või keeruline on seda nime sada korda järjest telefoni öelda? Kas nime väljahääldamiseks peab omama filoloogikraadi? Classix Noveaux, näiteks?
Kui paar(kümmend) nimekandidaati olemas, trükkige need välja. Võtke sõprade seas jutuks. Kujutage ette, kuidas see paistaks firma ukse kohal. Kui ütlete kellelegi oma e-maili ja firmanimi oleks ka domeen, siis kas lihtsam on uuesti öelda või anda kohe visiitkaart või pangakaart, et saaks sealt maha kirjutada?
Brändil peab olema sisu
Ettevõte saab alguse ideest, kas siis mõne probleemi lahendusest või millegi pakkumisest. Kui osapooled on juba olemas ning midagi turundada ei ole, siis pole ehk tõesti vahet, mis firma nimi on, ja sobib iga riiulifirma. Kuigi need XXX Investi ajad jäävad pigem 90ndatesse.
Õige nime valimine firma alguses aitab hiljem meeletult raha kokku hoida. Ning isegi suured on liikunud viimastel aastatel sinnapoole, et lihtsustada. Apple Computerist sai Apple, Google sigrimigrist sai Alphabet jne. Loomulikult, kui on juba vajadus brändi järele, siis tuleb sinna matta aega, et asi saaks õige kohe esimesel korral. Ning loomulikult on tähtis, et bränd poleks sisutühi – väärtus tuleb siiski sisust, siis on ka lihtsam sellele nime külge panna.
Kui meie oleksime tagurpidi teinud, oleks Valge Klaari asemel ehk Maailma Parim ja Kuldseim Õunad Arvutid Invest OÜ. Kirjavead oleks ainult naeruväärsusele kaasa aidanud.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.