Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuseaktsiis peab langema

    Nüüd on selge, et järgmise aasta riigi eelarvesse aktsiisilangetusi ei arvestatud, mis näitab, et koalitsioonipartnerid püüavad vaid enne järgmisi riigikogu valimisi jõulurahu saavutada ning reaalset elu siin ei vaadata, kirjutab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) president Einar Vallbaum.

    Autovedajate aastakonverents 2018Foto: Raul Mee
    Rahandusminister Toomas Tõniste on väitnud, et diislikütuse aktsiisi langetamine Läti tasemele tähendaks vähemalt 90 miljoni euro suurust maksuauku.
    Kõik räägivad võimalusest, et osa tarbijaid tuleb Lätist tagasi, aga keegi pole arvestanud sellega, et odavama kütuse puhul tullakse mujalt ka siia tankima. Need jutud, et kütuseaktsiisi langetamisega saab riik vastu pükse või oleme sellega üldse hiljaks jäänud, ei ole pädevad.
    Tõsi, rahandusministeeriumi arvutustest nähtub, et bensiini ja diislikütuse aktsiisi langetamine Läti tasemele maksaks tuleval aastal 119 miljonit eurot, millest diislikütuse aktsiis oleks 95 miljonit ja bensiiniaktsiis 24 miljonit.
    Veel näeb rahandusministeeriumi hinnangust, et tankimismahust tangitakse välisriigis üks protsent bensiini ja seitse protsenti diislikütusest. Nõnda tooks aktsiiside langetamine Läti tasemele juurde kuni protsendi Eestis tankimist ja diisli puhul kuni seitse protsenti.
    Samas oleks vaja vähendada bensiini aktsiisimäära 15,5 protsenti ja diisli oma 24,5 protsenti, et jõuda Läti tasemele. Küsimus on nüüd selles, et kui Eestis tankimine kasvaks, kas see kompenseeriks aktsiisi langetusest tulenevat eelarvelist kaotust.
    Mina arvan, et kindlasti, sest ka paljud naaberriikide autojuhid tuleksid Eestisse tanikma. Seda pole rahandusministeeriumi andmetes arvestatud.
    Seega on peaminister Jüri Ratase vahepeal kõlanud mõte langetada diisliaktsiisi mõistlik ja isegi ainuvõimalik otsus, ehkki oleme kõrge kütuseaktsiisi tõttu juba kõvasti kaotanud. Eriti puudutab see jutt autovedajaid.
    Me ei tohi ära unustada ka ettevõtjate eestimeelsust. Saame küll ära elatud, aga peaksime mõtlema laiemalt, mis Eesti riigist niimoodi edasi saab.
    Eesti vedajatele maksuerisus
    Diisliaktsiisi langetamine olnuks parim lahendus. Samuti tuleks langetada sadamate, raudteede ja muud transiiditasud. Hea idee on ka maksuerisuste tegemine Eesti vedajatele. See tähendab seda, et kui vedaja tangib Eestis, aga sõidab mujal, saab ta Eesti riigilt aktsiisi tagasi, kuna pole meie teid saastanud.
    Kui transiidi hinnad saab paika ehk naabritega võrdsele tasemele, siis saavad ettevõtjad tegeleda kaubamahtude kasvatamisega. Ettevõtlusele on vaja luua eeldused, et majandus saaks toimida. Meie autovedajate konkurentsivõime ei tohi enam kõrgete kütuseaktsiiside tõttu kannatada, muidu sureb see sektor lihtsalt välja.
    Üle kolme aasta tagasi alanud aktsiisiralli läks nii pööraseks, et vaatamata tanklakettide ja transpordiettevõtete poolt tollasele valitsusele antud hoiatustest, saame täna tagantjärgi vaid tõdeda, et hoiatustel oligi tõsi taga. Kahetsusega peab nentima, et vaatamata negatiivsetele tagajärgedele, jätkatakse ikka kangekaelselt sama eelarvega.
    Aktsiisi alandamine möödapääsmatu
    On ebaloogiline, et väike Eesti riik hoiab ikkagi diisliaktsiisi edetabelis Euroopas neljandat kohta, kusjuures ostujõu arvestuses kuulume pigem vaesemate riikide hulka.
    Riigipoolne valearvestus peegeldub tõigas, et transpordiettevõtted viisid oma tankimise Lätti, kes hõõruvad rõõmustades käsi, kuigi meil oleks võimalus see tendents tagasi pöörata ja tuua ka teisi meile tankima.
    Eesti Õliühingu hinnangul on kütuseaktsiisi alandamine möödapääsmatu, sest varem või hiljem lämmatavad kõrged sisendihinnad muud eelised, mida meie majanduskeskkond võrreldes naabritega pakub.
    Aktsiiside võrdsustamine lähinaabritega tooks Eesti riigieelarvesse tagasi olulised maksumaksjad ning tulud, mis täna on olude sunnil voolanud meie lõunanaabrite riigikassadesse.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.