Eestis tegutseb hetkel umbes 4000–5000 e-poodi, kuid neist vaid 103 on Turvalise Ostukoha märgisega, kirjutab e-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät.
- E-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät. Foto: E-kaubanduse liit.
Eesti E-kaubanduse Liit ja zone.ee monitoorisid hiljuti Eesti e-poodide arvu ning kasutatavaid platvorme. Selle tulemusena saime teada, et Eestis on ca 5900 domeeni, mis kasutavad e-poe platvorme. Me küll ei tea päris täpselt, kui palju neist iga päev eksisteerivad ja on n-ö tegelikud e-poed, kuid arvame, et see protsent jääb kuskil 75–80% juurde ehk 4000–5000 e-poe vahele. Maksekeskuse hinnangul on viimase aastaga Eestis e-ostlemine kasvanud ca 40%. See valdkond kasvab jõudsalt, aga kui palju me kaupmeestena selle arendamisse ja konkurentsis püsimisse panustame?
Eesti E-kaubanduse Liidust on võimalik oma e-poele taotleda Turvalise Ostukoha usaldusmärgist. Märgisekandjad peavad täitma korrektselt seadust, tagastus-, transpordi-, hinna- ja tarbijaõigusi ning pisteliselt neid hiljem ka kontrollitakse.
Tarbijad on järjest nõudlikumad
Tarbijate ostukäitumine on viimase aasta-kahe jooksul muutunud. Tarbija on järjest teadlikum, oskab hindasid võrrelda, vaatab väljanägemist, täpsust, kiirust ning usaldusväärsust. Hirmuäratavalt suur protsent jäetakse oste ostukorvis pooleli, kuna tingimused on ebaselged või protsess keeruline.
Füüsilises poes öeldakse kliendile, et külastage meid jälle, kaup on õiges riiulis ning kassasüsteemis korrektselt sees. Lisaks ei ripu elektrijuhtmed laest ning ka teenindaja on olemas. Mille poolest e-pood aga erineb? Tarbija on täpselt sama ja e-poes isegi mõnevõrra kärsitum!
Euroopa Parlamendi viimase aja uuringutest tuleb selgelt välja, et Eesti on nii piiriülese e-müügi kui ka sisemajanduse arvude poolest pigem pingerea teises pooles. Samamoodi kinnitavad ka Eesti E-kaubanduse Liidu korraldatud uuringud, et tarbijad soovivad järjest rohkem ostuprotsessis kiirust, liigsete andmete mitte küsimist ning lihtsust tagastuse, transpordi ja muudes tingimustes ning hindades. See kõik mõjutab muu hulgas ostuotsust ning tihenevas konkurentsis poe valikut, kust ost sooritatakse.
Selleks, et müügimahud kasvaks ja üha suurenevas piiriülese e-kaubanduse pealetulekus konkurentsis püsida, tasuks korraks oma e-poele audit teha ning mõelda, kas e-pood on turvaline, lihtne, konkurentsis?
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele