Meie ülesanne on murda järjest keerukamate, unikaalsemate ja kallimate toodetega sihtturgudele, kus on võimalik kasvatada nii lisandväärtust kui ka ekspordi mahtu, analüüsivad Eesti ekspordiuuringu läbiviijad Raul Parts, Marek Tiits ja Tarmo Kalvet.
Riigi kaubanduspoliitika ning kitsamalt ekspordistrateegia kujundamisel on oluline aru saada, millised on peamised Eesti eksportööride konkurentsivõimet toetavad ja pidurdavad tegurid ning kas ja kuidas on need tegurid viimaste aastate jooksul muutunud. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning teiste poliitikakujundajate ja -elluviijate tellimusel analüüsisimegi ettevõtete konkurentsitegureid, turge ning müügi- ja turunduskanaleid, ettevõtluskeskkonda ja tugisüsteemi.
Uute eksporditurgude vallutamine on tulemuslik vaid koostöös. Peamiselt tuleks tähelepanu pöörata riikidele, kus meid juba tuntakse, kirjutab Marketingi Instituudi tegevjuht Anu-Mall Naarits konkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Toome välismaal elavad ja Eesti ettevõtjaid aitavad eestlased ühe katuse alla, pakub Norras ekspordibutiiki pidav Anneli Andersen arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eestil on palju eeldusi teha läbi sama teekond, mis tegi Silicon Valley, kuid ka teised riigid ei maga, kirjutab investor Madis Müür konkursile Edukas Eesti saadetud arvamusloos.
Alates 5. maist kannab Šiaulių Bankas uut nime Artea. Selle strateegilise sammuga tugevdab Leedus tegutsev pank oma positsiooni nii era- ja äriklientide, avalikkuse kui investorite seas ning liigub lähemale eesmärgile saada Leedu klientide eelistatuimaks pangaks.