• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 12.11.21, 11:55

Tarmo Toiger: uute autode müüjatel tuleb järgmised 12 kuud tegeleda pahaste klientidega

Tarneprobleemid on löönud tõsiselt kõiki automüüjaid. Kliendid on pahased ning nende rahulolu tõsta keeruline, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
Inimene uudistamas müügisaalis autot. Pilt on illustreeriv.
  • Inimene uudistamas müügisaalis autot. Pilt on illustreeriv.
  • Foto: Raul Mee
Mootorsõidukite turg on näidanud käesoleval aastal kahte erinevate palet. Esimene poolaasta tootis arvestatavat kasvu ning oli lähedal 2019. aasta ehk pandeemia-eelsetele numbritele. Seevastu teine poolaasta ei tõota tulla hea, kuna kiibikriis on tabanud enamikke tootjaid ning autode kättesaadavus kehvake ja tarneajad oluliselt pikenenud.
Kõik suured autotootjad kurdavad tarneprobleemide üle. Harvad ei ole juhused, kus tellitud autole antakse mitu tarnetähtaega, kuid enamikke neist ei suudeta täita. Praeguseks on tootjad kinnitanud, et tarneraskused kanduvad üle aastasse 2022, ning loodavad, et turg normaliseerub 2023. aasta alguses.
Detailsemalt Eesti uute autode müüginumbreid vaadates selgub, et teisel poolaastal vastas ootustele vaid juuli ning alates augustist on müük näitamas langust, sest autosid lihtsalt ei ole võimalik kätte anda.

Seotud lood

Uudised
  • 18.10.21, 10:32
Uute autode müük kukkus Euroopas veerandi
Põhiliselt kiipide puudusest tekkinud tarneraskuste tõttu müüdi septembris Euroopa Liidu riikides vaid 718 598 uut sõiduautot, mida on 23,1% vähem võrreldes möödunud aastaga.
Börsiuudised
  • 03.11.21, 14:21
Volvo müük langes kiibipuuduse tõttu viiendiku võrra
Volvo Car AB müük langes oktoobris viiendiku võrra, sest ettevõte maadleb tarneahela probleemidega. See on järjekordne märk, et 2021. aastast saab autotootjate jaoks taas kehv aasta, vahendab Bloomberg.
Uudised
  • 11.11.21, 10:07
Suzuki Jimny arvustus: aus pisikaubik tööl, lahe elustiilimaastur kogu aeg
Karmistunud heitmenormide tõttu vahepeal müügilt kadunud, kuid N1G-kategooria kaubikuna Euroopa turule tagasi vingerdanud Suzuki Jimnyst vahvamat tarbesõidukit Eestis ilmselt ei leia.
Arvamused
  • 07.11.21, 09:00
Rando Pärna, Kätlin Joala: sõidukite hooldusteenuse lihtsustatud tuumafüüsika
Sõidukite hooldust on ootamas lähiaastail suured muutused, millesse tasub ettevõtetel investeerida juba täna, kirjutavad innovatsiooni arhitekt Rando Pärna ja innovatsiooni õigusekspert, TalTechi doktorant Kätlin Joala.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.08.25, 10:20
Tulevikutöötajad elektroonikas: kuidas Incap ja töötukassa aitasid leida noortel koha tööturul
Töötukassa ja Incap Electronics Estonia OÜ koostöö on kestnud aastaid, kuid sel korral võeti ühiselt ette midagi sellist, mida varem polnud tehtud. Incap soovis populariseerida elektroonikatööstust noorema generatsiooni seas. Projekti tutvustati töötukassale, kes aitas leida töökogemuseta, kuid valdkonna vastu huvi tundvad noored ja suunas and ühenädalasele praktikale. Ettevõtmisest võitsid kõik, ent kuidas?

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele