Piret Potisepp: megatrend, mida me siiani pole tabanud
Selmet muretseda vähese sündimuse pärast, tuleks pöörata tähelepanu, kuidas eri vanuserühmades kaasata inimesi tööjõuturule, kirjutab kaubandus-tööstuskoja teenuste direktor Piret Potisepp.
Kaubandus-tööstuskoja teenuste direktor Piret Potisepp. Foto: Erakogu
Eesti meediaruumi vallutab viimasel ajal – lisaks Donald Trumpile, maksudele ja elektri hinnale – vähese sündimuse teema. Mind häirib selle teema puhul see, et sündimata lastest rääkides kipume unustama inimesi, kes on sündinud ammu ja valmis panustama.
Stereotüüpidesse laskudes ei värba mitte kompetentsi, vaid vanuse ja soo põhjal, mis juba eos välistab pädevaid inimesi. Kui tõsine probleem on diskrimineerimine Eesti värbamiskultuuris ning kuidas kompetentsi värvata, seda jagavad kogenud personalijuhid “Rohepöörde praktikute” saates.
Eestis esineb värbamisel vanuselist diskrimineerimist, seda nii noorte kui vanemate töötajate suhtes, ja sellest tuleb senisest enam avalikult rääkida, ütles kaubandus-tööstuskoja teenuste direktor Piret Potisepp Äripäeva raadios.
Värbame ikka talenti, mitte sugu, vanust ja silmavärvi!
Kui juht ei ole töötajate kaasamisel strateegiline ning teadlik, kes siis veel peaks olema, küsib kaubandus-tööstuskoja teenuste direktor Piret Potisepp.
Ettevõtte müümine on omaniku jaoks kaalukas otsus, mis võib ette tulla vaid korra elus. See võib tähendada uue vabaduse algust – rohkem aega perele, vähem stressi ja võimalust pühenduda uutele projektidele ja väljakutsetele. Samas on müük strateegiline samm, mis nõuab läbimõeldud otsustamist. Millal on õige aeg oma ettevõte maha müüa? Millised märgid viitavad sellele, et võiksid seda võimalust kaaluda?