• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 21.11.24, 13:00

Diskrimineerimine värbamisel: ka üks juhtum on tõsine olukord

Stereotüüpidesse laskudes ei värba mitte kompetentsi, vaid vanuse ja soo põhjal, mis juba eos välistab pädevaid inimesi. Kui tõsine probleem on diskrimineerimine Eesti värbamiskultuuris ning kuidas kompetentsi värvata, seda jagavad kogenud personalijuhid “Rohepöörde praktikute” saates.
Filter grupi personalijuht Merike Kim (vasakul) ja Coop Eesti Keskühistu personalidirektor Kerstin Jaani annavad nõu, kuidas värbamisel kompetentsi hinnata.
  • Filter grupi personalijuht Merike Kim (vasakul) ja Coop Eesti Keskühistu personalidirektor Kerstin Jaani annavad nõu, kuidas värbamisel kompetentsi hinnata. Foto: Ivar Kuldver
Seekordne “Rohepöörde praktikute” saade keskendub sotsiaalsele mõjule ehk ESG S-tähele, täpsemalt värbamisele. Nimelt kirjutas kaubandus-tööstuskoja teenuste direktor Piret Potisepp hiljuti arvamusartiklis, et on värbamisel kuulnud lauset "Penisonieelikut me ju küll ei taha!".
See lause üllatab, tõdevad saates personalijuhtide ühingu ehk PARE juhatuse liikmed, Filter Grupi personalijuht Merike Kim ja Coop Eesti Keskühistu personalidirektor Kerstin Jaani.
Kimi sõnul on küsimus selles, kas kellegi inimõigusi või -väärikust riivatakse, kui ta töökohale kandideerib. "Kui on kasvõi üks või kaks olukorda, siis see on juba tõsine olukord,” ütles ta.
Kim ja Jaani avavad takistusi, millega seisavad tööle kandideerides silmitsi nii noored kui ka keskealised. Kui noortel on tihti kogemusest puudu, siis 40-50ndates inimesed pelgavad töökohta vahetada, kartes, et neid ei tahetagi enam ametisse. Personalijuhid jagavad ka seda, kuidas utsitada eri vanuses töötajaid koostööd tegema.
Samuti jagavad nad nõuandeid, kuidas värvata kompetentsi põhjal, laskumata stereotüüpidesse.
Saatejuht on Karmen Laur.
Diskrimineerimine värbamisel: ka üks juhtum on tõsine olukord
00:00
Täpsemalt räägitakse saates:
3.37 Kui tõsine on diskrimineerimise probleem Eesti värbamiskultuuris. Stereotüübid ja klišeed
8.48 Põlvkondadevahelised erinevused ja koostöö. Noortega arvestamine
14.20 Soovitused noortele karjääri alustamiseks
22.58 Vanuses 30-50 inimeste takistused tööotsingutel
28.20 Meeste ja naiste erinev kohtlemine
31.15 Mitmekesisuse juurutamine ja teadlikkuse tõstmine
33.45 Juhtide roll stereotüüpide teadvustamisel
35.02 Nõuanded kompetentseks värbamiseks
37.00 Organisatsioonikultuuri edendamine
40.37 Veel nõuandeid kompetentseks värbamiseks

Seotud lood

Arvamused
  • 28.10.24, 16:24
“Pensionieelikut me küll tööle ei taha”
Värbame ikka talenti, mitte sugu, vanust ja silmavärvi!
Kui juht ei ole töötajate kaasamisel strateegiline ning teadlik, kes siis veel peaks olema, küsib kaubandus-tööstuskoja teenuste direktor Piret Potisepp.
Saated
  • 03.11.24, 09:00
Piret Potisepp: me peame rääkima vanuselisest diskrimineerimisest
Eestis esineb värbamisel vanuselist diskrimineerimist, seda nii noorte kui vanemate töötajate suhtes, ja sellest tuleb senisest enam avalikult rääkida, ütles kaubandus-tööstuskoja teenuste direktor Piret Potisepp Äripäeva raadios.
Kohalikud
  • 17.11.24, 13:00
Tööandjad: noored tahavad üheksa kuud töötada ja kolm kuud puhata
Tootmisesse on üha keerulisem värvata noori, sest tootmine pole noorte jaoks seksikas valdkond ning nende tööharjumused on varasema põlvkonnaga võrreldes muutunud.
Saated
  • 16.08.24, 16:23
Strateegiad, mis aitavad tipptalente meelitada ja hoida
Ettevõttesse väga heade inimeste meelitamine on suuresti seotud brändinguga. Kahjuks tegeletakse brändiga tihti vaid linnukese pärast või jäädakse valesse kohta kinni, toob saates “Juhtimisaudit” välja värbamisagentuuri Smartful Growth asutaja Helen Pärli.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele