• OMX Baltic0,34%302,4
  • OMX Riga−0,19%886,9
  • OMX Tallinn0,48%2 067,03
  • OMX Vilnius−0,16%1 192,54
  • S&P 500−0,84%5 982,72
  • DOW 30−0,7%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 100−0,46%8 834,03
  • Nikkei 2250,59%38 536,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,11
  • OMX Baltic0,34%302,4
  • OMX Riga−0,19%886,9
  • OMX Tallinn0,48%2 067,03
  • OMX Vilnius−0,16%1 192,54
  • S&P 500−0,84%5 982,72
  • DOW 30−0,7%42 215,8
  • Nasdaq −0,91%19 521,09
  • FTSE 100−0,46%8 834,03
  • Nikkei 2250,59%38 536,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,11
  • 12.05.25, 13:42

Karl-Eduard Salumäe: neljarajalisele teele jõudes ei tohi aju välja lülitada

Jah, neljarajaline maantee on turvaline, kuid sellele jõudes ei maksa aju välja lülitada, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Ökodukt Tallinna–Tartu maantee neljarajalisel osal.
  • Ökodukt Tallinna–Tartu maantee neljarajalisel osal.
  • Foto: Erik Prozes
Eesti peamiste maanteede täies ulatuses neljarajaliseks ehitamisest ei unistata asjata. Eraldatud sõidusuundadega 2 + 2 teed on kiired, mugavad ja turvalised. Nendega on loodud tingimused selleks, et kõik jõuavad sihtkohta sujuvalt ja stressivabalt.
Paraku aga näeb meie neljarajalistel maanteedel väga palju halvasti sõitmist. Autojuhtide käitumine viitab sellele, et neljarajalisele jõudes ei pöörata enam ümberringi toimuvale samavõrd tähelepanu ning oma manöövreid ei mõelda ette, sest seda pole niisugusel teel justnagu vaja. Maakeeli öeldes lülitatakse aju välja. Tulemuseks on, et liiklus neljarajalisel pole sedavõrd ladus, stressivaba ega turvaline, nagu võiks või lausa peaks.

Seotud lood

Juhtkiri
  • 17.01.25, 15:03
Niimoodi sõites me ei jõuagi Skandinaaviale järele
Liiklusohutuses järgmise taseme saavutamiseks tuleb tegeleda ka kõige muu kui kiiruse ja joobe mõõtmisega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Saated
  • 27.02.25, 11:34
Liikluskoolitaja soovitus ettevõtjatele: täiendkoolitus iga paari aasta tagant
Soomes tehtud uuringu põhjal avaldab liiklusalane täiendkoolitus mõju umbes kaks aastat, pärast seda hakkab õpitu ununema. Niisiis võiksid ettevõtjad ja juhid oma autot roolivaid töötajaid iga paari aasta tagant koolitada, et oma ettevõttes õnnetuste riski maandada, leiab autokooli Autosõit juhatuse liige Indrek Madar.
Saated
  • 10.07.23, 13:08
Indrek Sirk: keskmise kiiruse mõõtmine võib seada ohtu inimeste andmed
Minul pole midagi selle vastu, kui politseinik mõõdab põõsas mu kiirust, sest tean, et need andmed ei salvestu kuhugi. Keskmise kiiruse tuvastamine on aga privaatsusesse sekkumine, mille jaoks on vaja ühiskonna nõusolekut, ütles advokaat Indrek Sirk Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Arvamused
  • 14.07.23, 06:05
Karl-Eduard Salumäe: liiklusohutuse edendamine Eesti moodi – tammume paigal, häid ideid napib ja süüdistame "kihutajaid"
Stagneerunud liiklusarenguga riigis süüdistatakse järjest kurjemal toonil pahasid autojuhte, keda tulevat üha rohkem jälgida ja karistada. Ent millal – või kas üldse kunagi – hakatakse mõtlema, et ehk on hoopis senised liiklusohutuse asja ajajad, lähenemised või ressursid ammendunud, küsib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
  • ST
Sisuturundus
  • 17.06.25, 16:03
Virtuaalne põllumees Toots – tark teekaaslane vilja fikseerimisel
“Põllumees Toots sündis vajadusest paremini mõista, kuidas Eesti põllumees end tunneb, kui ta vilja fikseerib, ja millised on tema suurimad kõhklused. Tahame pakkuda alternatiivi, mis aitab põllumeestel riske vähendada,” selgitas Scandagra Eesti teraviljaostujuht Urbo Vilibert virtuaalse põllumehe sünnilugu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele