Artikkel

    Karl-Eduard Salumäe: liiklusohutuse edendamine Eesti moodi – tammume paigal, häid ideid napib ja süüdistame "kihutajaid"

    Eesti liiklusohutuse areng on olnud tohutu, kuid nüüd tammub see juba päris mitmendat aastat paigal, nendib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe. Pilt on tehtud Austrias, kus Euroopa Komisjoni andmeil hukkus mullu miljoni elaniku kohta liikluses rohkem inimesi kui Eestis.Foto: Oleksandr Ljapota

    Stagneerunud liiklusarenguga riigis süüdistatakse järjest kurjemal toonil pahasid autojuhte, keda tulevat üha rohkem jälgida ja karistada. Ent millal – või kas üldse kunagi – hakatakse mõtlema, et ehk on hoopis senised liiklusohutuse asja ajajad, lähenemised või ressursid ammendunud, küsib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.

    "Kiirus tapab, joove ilma kiiruseta liiklussurmasid ei põhjusta," kirjutas transpordiameti liiklusohutuse strateegialoome juht Alo Kirsimäe, põhjendades peagi alustatavat keskmise kiiruse metoodilist uuringut ning selle taga peituvat mõttepoega, et äkki võikski Eesti peamistel maanteedel keskmise kiiruse mõõtmist rakendada.
    Sisuliselt ütleb Kirsimäe tolle tsitaadiga, et raske liiklusõnnetuse põhjustamiseks peab auto liikuma, mis on küll faktiline tõsiasi, ent johmaspäi jalakäija surnuks sõitmiseks piisab oluliselt väiksemast hoost kui näiteks asulates valdavalt lubatud 50 km/h. Sestap on niisugust sedastust liiklusohutuse strateegialoome juhi isikus pehmelt öeldes äärmiselt veider kuulda.
    Kas joobes olles eriti aeglaselt autoga sõitmine on siis okei? Või on absoluutselt igasugune kiirus ka kainena halb, sest tapab? Nõdrameelsed järeldused mõlemad, kuid jutuksoleva tsitaadi üle mõtiskledes peaks emb-kumb neist justnagu tõele vastama.
    Usutavasti väga paljud inimesed, mina nende hulgas, ei tolereeri igatahes ka parkivas autos tina panemist. Just seepärast, et ühel hetkel võib adekvaatsuse minetanud inimene masinale hääled sisse lüüa ja sõitma hakata. Ükskõik millise kiirusega.
    60 on ohutu, 95 mitte?
    Kõrge ametniku selgitustes oli kulme kerkima panevaid kohti veelgi.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Majandus läheb taas raginal käima. Vist
Mõnes sektoris ja mõne sihtturuga ettevõtete jaoks on jõudnud kätte periood, kus tuleks taas julgelt investeerima ja ette võtma asuda, et võitjate poolel olla, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Mõnes sektoris ja mõne sihtturuga ettevõtete jaoks on jõudnud kätte periood, kus tuleks taas julgelt investeerima ja ette võtma asuda, et võitjate poolel olla, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Merko Ehitus käivitab Uus-Veerenni järgmise etapi
Merko Ehituse kontserni kuuluv Merko Kodud käivitab Tallinna kesklinnas asuva Uus-Veerenni korteriarendusprojekti kuuenda etapi, mille raames valmib ülejärgmise aasta suveks 63 korteriga kortermaja, selgub börsiteatest.
Merko Ehituse kontserni kuuluv Merko Kodud käivitab Tallinna kesklinnas asuva Uus-Veerenni korteriarendusprojekti kuuenda etapi, mille raames valmib ülejärgmise aasta suveks 63 korteriga kortermaja, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.