• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 02.08.13, 07:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lustakas kerjus annab õppetunni igale ettevõtjale

Puutusin hiljuti kokku kerjusega, kes annab igale ettevõtlikule inimesele olulise õppetunni, kuidas kliendilt eurod välja meelitada, kirjutab Äripäeva rubriigitoimetuse juht Rivo Sarapik.
Andsin nimelt Tallinna sadamas nn tegutsevale kerjusele H peotäie sente. Tavaliselt ma nii ei tee, sest raha ootajad istuvad nukral ilmel, tihti annetuse pakkujaga suhtlemata ja neile otsa vaatamata.
Sellistele kerjustele raha ulatades vajub selga raske koorem nende nirust olemisest, mitte heameel käe ulatamisest, sest andjal näikse saajast paremini minevat. Vahel näen sellist suhtumist/ootust ka ettevõtjais või näiteks populaarsetes ühisrahastusportaalides nagu Hooandja, kus samuti inimestelt raha küsitakse.
Kerjus H aga erines eelkirjeldatutest. Ta tutvustas end nimeliselt ja oli sadamas lantides valmis suhtlema mitmes keeles, rääkides lustakalt, kuidas ta on x aastat vana, vargile ei taha minna, kuid võib sobivuse korral mind mu metallikoormast vabastada. Mul ei hakanud talle münte ulatades raske tema eeldatavalt kehva saatuse tõttu, vaid hoopis heameel ta rõõmustamise üle. Ta nägi vaeva, müüs või turundas end.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Too situatsioon annab õppetunni ka ettevõtlikule inimesele. Tihti ei sõltu kliendilt raha kättesaamine mitte sellest, mille eest raha küsitakse, vaid kuidas seda tehakse. Näiteks tõestavad erinevad uuringud, et roog mekib palju maitsvamalt, kui sellel on taga lugu. Ehk siis lõunat võib müüa nime all „hakklihakaste kartulipudruga“ või „taluõues vabalt jalutanud, soolast mereõhku nuusutanud ja perenaise paidega üles kasvanud veise soust oma kätega korjatud ja vanaema salaretsepti järgi valmistatud mahetuhlitambiga antiiksel liual“. Esimene täidab lihtsalt kõhu, teine tõmbab käima ka fantaasia ja paneb unistama. Need aga tekitavad teatavasti häid emotsioone.
Või võtke näiteks kõlavate nimedega smuutid, mida müüakse siinmail nii lihtsalt puuviljasmuuti nime all kui ka joojat superkorda tegevate keelekastetena. Esimene kaob teiste samanimeliste halli massi, teine aga jääb meelde. Kuidas lugu ja nimi aitavad palju paremini müüa, kirjutab näiteks pikemalt toitumispsühholoog Brian Wansink raamatus „Arutu söömine“.
Kui tahad kelleltki miskit saada, näiteks Hooandjas toetajaid oma projektile või kliendi eurosid, ei tasu seda küsida etteheitvas toonis. Vormi „endal on nii palju, aga mulle ei anna ikkagi midagi“ asemel tasub annetajat innustada hoopis nii et „meie kunded teavad, mis on hea. Tule ja saa ka sellest osa“. Loo andjas positiivne tunne, sest seda tahaks ta ju veel ja veel kogeda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele