• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Osta oskab iga loll

    Heitlikus majandusolukorras annab tark raha juhtimine konkurentsieelise. Harjumus välja osta ning võõra raha kartus hakkab takistama ettevõtete arengut, kirjutab Capital Advisorsi partner Hendrik Roosna.

    Toon selgituseks näite elust enesest. Aastakümneid tegutsenud tootmisettevõte on järjest välja ostnud kõik tegutsemiseks vajaliku: tehase, seadmed, autod, arvutid ja muu. Tulemuseks on suur hulk põhivara, mille alla on seotud omakapital. Nüüd aga tekib võimalus teha kasulik investeering, osta ära konkurent. Põhivara alt raha kättesaamine investeerimislaenu või liisinguinstrumendi abil on keeruline ja kallis. Tehingu jaoks tuleb kasutatud vara hinnata ja tagatiseks seada.Kuna ettevõte pole laenu kasutanud, on ka finantseerijatel raskem ettevõtja maksekäitumist hinnata. Siiani on igasugused arvestatavad finantseerimissuhted puudunud. Raha vabastamine vananeva tehnika ja seadmete alt läheb sellisel moel kalliks ja tagatisi tuleb siduda rohkem kui esialgu plaanis.
    Mida oleks saanud teha teisiti? Iga investeeringu tegemisel tuleks hoolega mõelda, kas antud juhul on võimalik kaasata võõrkapitali. Laenu või liisingupakkumise tegemisel vaatavad sinu planeeritud investeeringu üle ka panga spetsialistid, andes sulle finantseerimistingimuste näol väärtusliku teise arvamuse, kas ja millistel tingimustel on finantseerija valmis sinuga riske jagama. Donald Trump ütles ühes intervjuus, et laenu tuleb võtta siis, kui sul seda vaja ei ole, selleks et vajalikul hetkel oleks finantseerimispartner olemas. Iga finantseerimistehing, olgu suur või väike, loob sulle krediidiajaloo ja suhte finantseerijaga.
    Sellisel moel raha juhtides oleks meie näidisettevõttel jäänud järele maksimaalne kogus vaba raha. Likviidsuse hoidmine ja suurendamine on äärmiselt oluline. See võimaldab olla valmis heaks tehinguks oma valdkonnas või teha investeering näiteks rahavooga kinnisvarasse.Iga omakapitali euro peaks olema suunatud kasumi tootmisele, korralik likviidsuspuhver annab turvatunde ja loob laienemiseks vajaliku investeerimisvõime.
     
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
USA aktsia futuurid ennustavad tõusu jätkumist
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Tänast päeva on USA suuremad aktsiaindeksite futuurid alustanud tõusuga ning USA suuremate aktsiaindeksite rekordid on kasvule viinud ka Aasia suuremad börsiindeksid
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Majutusasutuste kogemused hullude klientidega: poissmehed leiavad alati vahukustuti üles
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.
Mustjõe Kõrtsitalu perenaine Evika Eljas ja Go Hotel Shnelli hotellijuht Alver Pupart meenutasid saates "Turismitund" kogemusi raskete klientidega. "Vahel astub mõni inimene läbi seina ka," muigas Pupart.