Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autofirmade tormiline ralli võib saada järsu lõpu

    BMW Saksa tehases valmistatakse uusi mudeleid. Foto: EPA

    Euroopa suurte autotootjate jaoks on aasta alanud tormiliselt – aktsiad on rallinud 30-50% ning pea iga päev avalikustatakse uusi investeerimisplaane. Analüütikute hinnangul on hinnalagi lähedal, sest ettevõtete reaalsed kasvuväljavaated on piiratud.

    Kuigi Euroopas kasvas uute autode müük veebruaris aastatagusega võrreldes koguni 7%, siis USAs jäi 5,3% kasv allapoole analüütikute ootusi. Samuti teeb meele morniks jahenev Hiina turg, kust viimastel aastatel on suurt kasvu püütud.
    Hiinale otsitakse alternatiive
    Saksa luksusautode tootja BMW juht Norbert Reithofer teatas mõned päevad tagasi pressikonverentsil, et firma kasumi kasv tänavu tõenäoliselt aeglustub, kuna Hiina autoturg jaheneb ja ettevõte teeb investeeringud sõidukite heitgaaside vähendamisse.
    Mais juhi ametist tagasi astuva Reithoferi hinnangul hellitasid viimaste aastate silmipimestavad kasvunumbrid Hiinas firma ära. Kui veel mõni aeg tagasi oli aastane müügikasv Hiinas 70%, siis mullu kukkus see 16-17%-le ning Reithoferi sõnul aeglustub tempo veelgi. Autotootjatele valmistab peavalu ka asjaolu, et ühe sõiduki pealt teenitud kasum üha langeb.
    Mullu ületas BMW käive esimest korda 80 miljardi euro piiri ning kasum küündis 5,8 miljardi euroni. Ettevõtte juhtkonna teatel kasvab firma maksueelne kasum sel aastal aga vaid 5,5-9,9% võrreldes 10% kasvuga möödunud aastal. Citi analüütiku Philip Watkinsi sõnul otsib BMW küll kasvuvõimalusi, kuid tempo jääb aeglasemaks kui varem oodati. Ka Bloombergi analüütikud ei prognoosi autohiiu aktsiale erilist tõusu. Enam kui viiendik aktsiat jälgivatest analüütikutest on andnud sellele müügisoovituse.
    Suletakse tehaseid Venemaal
    Kesise kasvuga Hiinas ja üldiste kärpekavadega on hädas ka teised Euroopa autotootjad. Esmaspäeval pärast 2,5aastast pausi taas Prantsuse peamisse börsiindeksisse CAC 40 liidetud PSA/Peugeot Citroen on näinud kõvasti vaeva, et müüginumbrid rajale tagasi saada. Viimastel aastatel on firma juht Carlos Tavares vähendanud laovarusid ja kärpinud kulutusi, et jõuda võimalikult kiiresti kasumimarginaali eesmärgini. Hiljuti selgus, et firma suutis mullu pärast kolmeaastast kahjumit lõpuks tagasi tegevuskasumisse jõuda. Selleks tuli aga sulgeda tehaseid ja lasta lahti sadu töötajaid.
    Hoolimata edusammudest kukkus ettevõtte aktsia hind möödunud nädalal 4,7%, kuna analüütikute sõnul ootab turg suuremaid ambitsioone. „See on vahva, et nad suudavad teenida raha, kuid nüüd on tarvis näidata, et see raha on ka jätkusuutlik,“ kommenteeris Barclayse analüütik Kristina Church.
    Selleks, et müüginumbrid joonel hoida, on pea kõik suuremad autotootjad tõmmanud koomale oma tegevust Venemaal. Volkswagen on üks viimastest autotootjatest, kes teatas sel nädalal, et koondab oma Vene tehases vähemalt 150 töötajat. Volkswageni müük kukkus Venemaal aasta esimese kahe kuu jooksul 27%. Seal omab grupp 11,3% turuosa.
    Jaapani autotootjad kolivad Mehhikosse
    Jaapani autofirmade aktsiad on sel aastal samuti tõusnud, kuid ralli jääb Euroopa konkurentidest kahvatumaks. Neidki vaevab kesine kasv Hiinas ja seetõttu suunatakse pilk üha enam USAsse. Mitmed suured autotootjad eesotsas Toyota Motoriga laiendavad hoolega oma tootmist Mehhikos sooviga olla USA turule lähemal. Jaapani tootjad maandavad sellega tugevnevast jeenist tekkivat riski, mis paneks muidu põntsu ekspordile ja kasuminumbritele. Samuti jagub seal piisavalt odavat tööjõudu.
    Aasta eest avas uue tehase Mehhikos Mazda Motor, mis toodab koostöölepingu alusel Toyotale sõidukeid. Mullu juunis teatasid ka Daimler ja Nissan oma plaanidest ehitada Mehhikosse väikeste sõiduautode tootmise tehas, mis läheb maksma 1,4 miljardit dollarit. Märtsi alguses lubas Volkswagen investeerida 1 miljard dollarit Tiguani linnas asuva tehase laiendamisse.
    Uute investeeringute laine on viimastel aastatel meelitanud Mehhikosse ka hulga Jaapani autoosade tarnijaid. Autotootmine on viimase viie aasta jooksul Mehhikos kahekordistunud ja mullu hüppas see aastaga koguni 27%.
    Bloombergi analüütikute soovitusedFoto: Äripäev
  • Hetkel kuum
Martin Rajasalu: kaasaja äri-Kolumbused mõtlevad tehisarust
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Tehisintellekti rakendamine ettevõtluses pole mugav, odav ega valutu, aga vananenud tehnoloogiast kinni hoides ei pruugi äri homme enam olemas olla, kirjutab töötajakogemuse ja juhtimistarkvara idu Moticheck tegevjuht ja kaasasutaja Martin Rajasalu.
Kui palju oled sina väärt? Eksperdid arvutasid välja piiri, kust algab rahaline turvatunne
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Rahalise turvatunde tagab inimese positiivne netoväärtus – lühidalt, talle kuuluvad varad peavad ületama tema kohustuste hulga. Eksperdid nimetavad nii turvatunnet tagavat piiri, aga ka seletavad, kuidas sinnani jõuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Juht, kumba kardad, kas läbikukkumist või hoopis edu?
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Hirm ebaõnnestumise ees on uuringute kohaselt ettevõtjate peamine hirm ja professionaalse arengu takistaja, ent samavõrra kardetakse – üllatus! – ka edu.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Berliin üritab sakslasi rohkem töötama ahvatleda
Saksamaa otsib võimalusi, kuidas inimesi pikemaid töötunde tegema saada, olles ühes paadis Suurbritannia ja Hollandiga, kes püüavad lahendada piirkonna majandusprobleeme keskmise tööaja suurt langust ümber pöörates.
Saksamaa otsib võimalusi, kuidas inimesi pikemaid töötunde tegema saada, olles ühes paadis Suurbritannia ja Hollandiga, kes püüavad lahendada piirkonna majandusprobleeme keskmise tööaja suurt langust ümber pöörates.