Rainer Saad • 6. juuni 2016 • 1 min
Jaga lugu:

Apple kaotab Hiinas turuosa

Steve Jobs tutvustas maailmale esimest iPhone'i 2007. aasta jaanuaris toimunud Macworld Expol.  Foto: EPA

Apple kaotab Hiinas kohalikele tootjatele turuosa ja muudab seetõttu oma strateegiat.

Apple toob Hiinas turule uued rakendused ja teenused, millega loodab müüki kasvatada. Kohalikud konkurendid Huawei, Oppo ja Vivo pakuvad võrreldes Apple’iga soodsamaid hindu, kirjutas Wall Street Journal.

International Data Corporationi andmetel oli iPhone’i turuosa esimeses kvartalis Hiinas 13%. Eelmisel aastal samal ajal oli see 16%. Huawei müük kasvas samas 11%-lt 16%-le ning Vivo ja Oppo müük kahekordistus. Eelmises kvartalis teenis Apple 27% käibest Hiinast.

„Kuna kõikide toodete kvaliteet on paranenud, ei tõtta tarbijad uusi seadmeid nii kiiresti ostma,“ ütles Pekingis asuva CCID Consultingi analüütik Liu Ruofei.

Apple'i iPhone'ide müük vähenes esimeses kvartalis võrreldes möödunud aasta samaga ajaga 18% ning tehnoloogiafirma sõnul oli selle põhjuseks just Hiina. 

Eelmise aasta tipust on Apple’i aktsia langenud rohkem kui 20%.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt