Apple teatas, et arendab video jagamise ning monteerimise äppi ning on seda juba oma iPhone’i ja iPadi opsüsteemidel testimas.
- iPhone Foto: Reuters/Scanpix
Apple’i esialgsed plaanid on ühendada sotsiaalvõrgustike äpid oma toodetega. Lisaks peaks uus sotsiaalmeediakanal pakkuma konkurentsi turuliidritele Facebookile ja Snapchatile.
Apple’i riistvaral põhinev äri on hoogu kaotamas ning ettevõtte juht Tim Cook peab leidma viise, kuidas firma taas atraktiivseks muuta ning edulainele saada. Selle tarbeks on otsustatud rohkem rõhku panna teenustega seotud poolele. Viimaste näideteks võib tuua App Store’i või iCloudi.
Õunafirma fännid ilmselt teavad, et ettevõte on ka varem püüdnud sotsiaalmeediabisnisisse lülituda. Aastal 2010 lõi Apple iTunesil põhineva sotsiaalmeediakanali Ping, mis erilist edu nautida paraku ei saanud. Nüüd, mil Snapchat ja Facebooki loodud Instagram ja Messenger on kasutajate seas ülipopulaarsed, ei taha Apple’gi rongist maha jääda ning püüab oma uue äpiga meelitada eeskätt nooremaid kasutajaid.
Sotsiaalmeedia osatähtsust ettevõtete jaoks on pea võimatu alahinnata. Facebooki kasutajad veedavad oma uudisvoogu sirvides ning Messengeri kaudu tuttavate ja sõpradega rääkides keskmiselt 50 minutit päevas. Snapchati 150 miljonit aktiivset kasutajat kasutavad äppi umbes 30 minutit päevas. Apple’i App Store’is müüdavatest kolmandatele osapooltele kuuluvatest äppidest omab Facebook kolme ning Snapchat kahte.
Apple’i arendatav video jagamise äpp sarnaneb mõneti Snapchatile. Äpi abil saab filmida, seejärel videolõigule filtreid ning joonistusi-pilte lisada. Kui video valmis ning monteeritud, saab selle teisi sotsiaalmeediakanaleid, näiteks Twitterit kasutades teistele saata. Asjaga kursis inimeste sõnul püüab Apple arendada pakutava teenuse selliseks, et inimene saab video filmida, monteerida ning üles laadida vaid minutiga. Kusjuures kõike seda saavad osavamad kasutajad teha ka ühe käega ehk Apple panustab kiirusele ja mugavusele, et kasutaja nutitelefoni kallal kahe käe sõrmedega pusima ei peaks.
Apple’ilt endalt esialgu mingeid ametlikke kommentaare tulnud pole.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.