Jaapani tarbijad on kulusid kokku hoidma hakanud ning see valmistab Jaapani Pangale tõsist peavalu.
Selgub, et Jaapanis tegutsevad kiirtoiduketid teevad üha suuremaid soodustusi, et inimesi ostma meelitada. Jaapani Pank näeb seda aga murettekitava aspektina, kuna on näha, et inimesed mõistavad deflatsiooni olemust ning jätavad seetõttu tarbimata.
Agentuur Bloomberg kirjutab, et on raske ennustada, kas hinnalangused Jaapanis jätkuvad, ent kindel on, et inimesed on kulutusi silmas pidades hakanud arvestama deflatsioonivõimalusega. “Usun, et Jaapani keskpanga septembri kohtumisel vaetakse põhjalikult seda, kuidas panna inimesed taas tarbima,” kommenteeris Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securitiesi ökonomist Hiroshi Miyazaki.
Praegu on teada, et nii McDonald's kui Burger King pakuvad jaapanlastele soodsaid lõunasööke ning muid soodustusi. Ichiyoshi Asset Managementi üks juhte Mitsushige Akino on öelnud, et deflatsiooni surve on Jaapanis ilmselt tuntav ka tulevikus ning kiirtoidukettide käekäiku arvesse võttes ei kulge asjad soodsalt. “Kui McDonald’s 1990. aastatel hindu kärpis, oli see strateegiline võte. Nüüd käib asi ellujäämise peale, sest kui nad deflatsioonist ei lähtu, siis ellu nad ei jää,” lausus Akino.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.