Globaalne nutikellade turg on seisma jäänud, vahendab CNBC äsja avaldatud andmeid.
Võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga kukkusid nutikellade müüginumbrid üle poole võrra: kui eelmisel aastal müüdi juulist septembrini 5,6 miljonit nutikella, siis nüüd jäi näitaja vaid 2,7 miljoni juurde.
International Data Corporation (IDC) märkis, et eelmise aasta kolmandas kvartalis oli Apple Watch läinud just massmüüki ning selle aasta sama perioodi viimastel nädalatel tuli välja Apple’i nutikella teise põlvkonna seade. Apple Watchi müüginumbrid kukkusid aastases võrdluses enam kui 71% võrra. Seda tuleks Apple’i nutikellade väljaandmise aega silmas pidades võtta siiski mõningase reservatsiooniga. Seetõttu on IDC teada andnud, et ootab Apple Watchi müüginumbrite mõningast kasvu.
Nutikellad jõudsid laiema avalikkuse ette 2014. aastal ning kuigi alguses oli huvi nende vastu üsna suur, on see nüüdseks jahtunud. Nii teatas näiteks Google, et lükkab oma nutikella avaldamise edasi, Samsungi uus lipulaev Gear S3 oleks pidanud välja tulema septembris, aga seni pole sellest kippu ega kõppu.
IDC vanemanalüütiku Jitesh Ubrani sõnul on praeguseks selge, et nutikellad ei sobi igaühele. Samas ei leia ta, et nutikellad oleksid surnud. Pigem peaks tootjad leidma niši, kuhu selline seade võiks sobida, ning mis veel tähtsam, tegema tarbijale selgeks, mille poolest nutikell erineb nutitelefonist.
Ühe võimaliku variandina on nutikella puhul välja toodud selle võimet jälgida inimese füüsilist aktiivsust. Garmini toodetavad seadmed keskenduvad just fitnessile ning nende toodete müük kasvas kolmandas kvartalis aastases võrdluses koguni 324% võrra. Selle taustal on ettevõte kasvatanud märkimisväärselt ka oma turuosa: globaalsest nutikellade turust kuulub Garminile 20,5%.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.