• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 03.11.16, 11:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rosneft hiilib Indiasse

Rosneft ja BP loodavad Indiasse oma tanklad rajada, vahendab Bloomberg.
India lipp.
  • India lipp. Foto: EPA
Praegu teevad India kütuseturul ilma riiklikud kompaniid, kes pole eraettevõtteist konkurente näinud juba kümnendi jagu. Riiklikud kompaniid omavad India kütuseturul 90% suurust turuosa.
India kütuseäri väärtuseks loetakse 117 miljardit dollarit, mistõttu nii Rosneftil kui ka BPl on, mille nimel tegutseda. BP on praegu Indiasse rajanud juba 3500 tanklat. Rosneft, kes omandas möödunud kuul ettevõtte Essar Oil, on seni püsti pannud 2700 tanklat ja loodab peagi lisada veel 2600 kütusejaama.  
“Konkurents turul peaks elavnema, kuna turule sisenevad eraettevõtted ja rahvusvahelised firmad,” ütles S&P Global Ratingsi alla kuuluva osakonna CRISIL juht Rahul Prithiani. Analüütikud usuvad, et kuigi eraettevõtted saavad turuosa juurde, jäävad domineerivaks jõuks siiski riiklikud firmad.
Huvi India vastu on üles näidanud ka Prantsuse naftatootja Total ja Saudi Araabia riiklik naftafirma Saudi Aramco. India turul juba tegutsevad ettevõtted, näiteks Shell, on teatanud, et plaanivad tegevust laiendada.
India kütuseäri muutus suurtele naftaettevõtetele atraktiivseks möödunud aastal, mil India peaminister Narenda Modi valitsus kaotas diislikütuselt hinnaregulatsioonid. Seega on ettevõtted vabad ise diislikütusele hinna määrama ja see muudab ka konkurentsi turul. Lisaks on indialased on hakanud ostma rohkem autosid, kaubikuid ja mootorrattaid.
Rahvusvaheline Energiaagentuur usub, et aastaks 2040 on India maailma kiiremini kasvava naftatarbimisega riik.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele