Tesla aktsionärid kiitsid SolarCity omandamise heaks ning nüüdsest toodab üks ettevõte nii päikesepaneele kui elektriautosid.
Ettevõtte tegevjuht
Elon Musk on juba teinud ka oma esimese suure avalduse.
Tesla uus päikesekatuse tootmine ja paigaldamine maksab tema sõnul tegelikult vähem kui traditsioonilise katuse tootmine ja paigaldamine.
Elekter on Muski sõnul vaid boonus.
Kui Muski väide peaks osutuma tõeks, siis oleks see
päikeseenergia arengus tõeliseks murdepunktiks. Katusepaneelid, mida ta mõned nädalad tagasi tutvustas, on tehtud karastatud klaasist ning neid ei ole sisuliselt võimalik eristada tippklassi katusematerjalidest. Ühtlasi muundavad nad valguse elektriks, mis toidab kodumajapidamist ja
elektriautot.
“Seega oleks mitu ettepanek: Kas teile meeldiks katus, mis näeb parem välja kui tavaline katus, kestab kaks korda nii kaua ning maksab vähem ja toodab veel lisaks ka elektrit?” küsis Musk. “Miks peaksite te tahtma veel midagi muud?”
Esialgu maksavad uued paneelid aga üsna krõbedat hinda. Terrakota ja kiltkivi imitatsiooniga materjalid on ühed kalleimad katusematerjalid turul, makstes ligi 20 korda enam kui odav bituumenkatus.
Musk usub, et palju õnnestub säästa näiteks kohetoomise kuludelt. Traditsioonilised katusematerjalid on haprad, rasked ning kogukad. Tarnekulud on kõrged ning ka kadu on suur. Uued karastatud klasi katuseplaadid, mis on toodetud Tesla uues auto- ja päikeseklaasi tehases, kaaluvad vaid viiendiku praeguste toodete massist ning neid on märkimisväärselt lihtsam tarnida, märkis Musk.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!