• OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−0,93%37 674,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−0,93%37 674,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,61
  • 18.11.16, 19:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Musk: Tesla päikesepaneelidega katus maksab vähem kui traditsiooniline katus

Tesla aktsionärid kiitsid SolarCity omandamise heaks ning nüüdsest toodab üks ettevõte nii päikesepaneele kui elektriautosid.
Elon Musk
  • Elon Musk Foto: EPA
Ettevõtte tegevjuht Elon Musk on juba teinud ka oma esimese suure avalduse. Tesla uus päikesekatuse tootmine ja paigaldamine maksab tema sõnul tegelikult vähem kui traditsioonilise katuse tootmine ja paigaldamine. Elekter on Muski sõnul vaid boonus.
Kui Muski väide peaks osutuma tõeks, siis oleks see päikeseenergia arengus tõeliseks murdepunktiks. Katusepaneelid, mida ta mõned nädalad tagasi tutvustas, on tehtud karastatud klaasist ning neid ei ole sisuliselt võimalik eristada tippklassi katusematerjalidest. Ühtlasi muundavad nad valguse elektriks, mis toidab kodumajapidamist ja elektriautot.
“Seega oleks mitu ettepanek: Kas teile meeldiks katus, mis näeb parem välja kui tavaline katus, kestab kaks korda nii kaua ning maksab vähem ja toodab veel lisaks ka elektrit?” küsis Musk. “Miks peaksite te tahtma veel midagi muud?”
Esialgu maksavad uued paneelid aga üsna krõbedat hinda. Terrakota ja kiltkivi imitatsiooniga materjalid on ühed kalleimad katusematerjalid turul, makstes ligi 20 korda enam kui odav bituumenkatus.
Musk usub, et palju õnnestub säästa näiteks kohetoomise kuludelt. Traditsioonilised katusematerjalid on haprad, rasked ning kogukad. Tarnekulud on kõrged ning ka kadu on suur. Uued karastatud klasi katuseplaadid, mis on toodetud Tesla uues auto- ja päikeseklaasi tehases, kaaluvad vaid viiendiku praeguste toodete massist ning neid on märkimisväärselt lihtsam tarnida, märkis Musk.
 
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele